Gå til innhold
Hundesonen.no

Band fra 60- eller 70-tallet

Kjerstii

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal ha musikkprosjekt på skolen der vi skal skrive om vårt favorittband fra 60- og/eller 70-tallet. Tenkte først på Beatels, men det velger jo omtrent alle de andre i klassen. Jeg vil velge et band som ikke så veldig mange har hørt om, og som kanskje er litt sært.

Noen forslag?

Skrevet
Jeg skal ha musikkprosjekt på skolen der vi skal skrive om vårt favorittband fra 60- og/eller 70-tallet. Tenkte først på Beatels, men det velger jo omtrent alle de andre i klassen. Jeg vil velge et band som ikke så veldig mange har hørt om, og som kanskje er litt sært.

Noen forslag?

hva med Hulabandula band

svenskt band . bjørn afselius og mikael wihe startet det på 70 tallet.

finner masse stoff om band og medlemmer i dette bandet.

Skrevet

Åh, det er jo så mange! Rolling Stones, Pink floyd, The Monkeys, Simon and Garfunkle, Yardbirds, The Who, The Doors, Deep Purple, Led Zeppelin..

Skrevet
hva med Hulabandula band

svenskt band . bjørn afselius og mikael wihe startet det på 70 tallet.

finner masse stoff om band og medlemmer i dette bandet.

Stemmer for denne, meget spennende band med en spennende historie. Det er laget en musikkhistorisk dokumentar, kanskje du finner den hvis du leter.

Og så kan du jo flette inn denne historien som Bjørn Afselius fortalte på en konsert der jeg var tilstede: Han besøkte Michael Wihes mor en gang, og da spurte han hvorfor Michael hadde laget så mange sanger om fugler. Michaels mor fortalte at M var redd fugler, og prøvde å bearbeide denne skrekken gjennom sangene. Bjørn ertet Michael for dette, men da sa Michael: "Bjørn, varfor sjunger du alltid om kvinnor?" :)

Skrevet
Stemmer for denne, meget spennende band med en spennende historie. Det er laget en musikkhistorisk dokumentar, kanskje du finner den hvis du leter.

Og så kan du jo flette inn denne historien som Bjørn Afselius fortalte på en konsert der jeg var tilstede: Han besøkte Michael Wihes mor en gang, og da spurte han hvorfor Michael hadde laget så mange sanger om fugler. Michaels mor fortalte at M var redd fugler, og prøvde å bearbeide denne skrekken gjennom sangene. Bjørn ertet Michael for dette, men da sa Michael: "Bjørn, varfor sjunger du alltid om kvinnor?" :)

hulabandula er min "hjertehealer"

elsker musikken,tekstene og medlemmene. Jeg deler samme syn på livet og politikken som de fleste i gruppa.

Sangen mikael skrev til Bjørn etter hans død er helt nydelig.

Denne musikken kan jeg høre i alle sinnstemninger. Den gjør meg glad,trist,rørt,lykkelig,sint,opprørt...mest av alt får jeg kamplyst og troen på ett godt samfund.

Nå ble jeg en smule sentimental og personlig. ooopppsss :D

Skrevet

NEW JORDAL SWINGERS !! :)

Det var favorittbandet mitt fra midt på 70-tallet til ca. midt på 80-tallet. :D

Søstra mi og jeg reiste land og strand (mest i Trøndelag da..) for å gå på fest der de spilte.

Vi ble godt kjent med dem også, da de var noen riktig hyggelige karer.

Et par av dem (Ivar og Eigil) var hjemme hos meg et par ganger etter at jeg hadde fått meg samboer og egen leilighet/hus.

Samboeren min (faren til Mona) var også NJS-fan.

Guest Dratini
Skrevet

Her noen fra denne husstanden:

- Slade

- Thin Lizzy

- Pat Benatar

- Whitesnake

Skrevet

U.F.O! Jeg lover deg! Også MÅ du laste ned disse to sangene og høre på dem:

-Doctor doctor

-Love to Love you ("misty green and blue" kan man også finne den som..)

Jeg har aldri vært noe "sånn" musikk men etter jeg traff sambo så har jeg oppdaget maange gode band fra 70tallet. Sambo har masse rare kompiser som hører på det merkeligste og dette bandet hørte vi om fra en hippie (som faktisk er broren til en kjent norsk artist med et litt femi preg om jeg får si det selv) .. Iallefall, utrolig musikk, og SÆRT men BRA! UFO startet forøvrig opp i 1969 og er et engelsk band. Ikke la deg lure av utsagn som "UFO became a transitional band between early hard rock and heavy metal and the New Wave of British Heavy Metal" for UFO er ikke mye heavy akkurat!

Jo mer man hører på "love to love you" jo mer varm blir man spør du meg. Deilig!

Link med smakebit:

Skrevet
Syns du bare skal ta Pink Floyd med engang jeg.... Det er iallefall ikke mangel på stoff å skrive om!

Nei, enig, det er vel noe av det du finner aller mest om.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...