Gå til innhold
Hundesonen.no

Band fra 60- eller 70-tallet

Kjerstii

Recommended Posts

Jeg skal ha musikkprosjekt på skolen der vi skal skrive om vårt favorittband fra 60- og/eller 70-tallet. Tenkte først på Beatels, men det velger jo omtrent alle de andre i klassen. Jeg vil velge et band som ikke så veldig mange har hørt om, og som kanskje er litt sært.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha musikkprosjekt på skolen der vi skal skrive om vårt favorittband fra 60- og/eller 70-tallet. Tenkte først på Beatels, men det velger jo omtrent alle de andre i klassen. Jeg vil velge et band som ikke så veldig mange har hørt om, og som kanskje er litt sært.

Noen forslag?

hva med Hulabandula band

svenskt band . bjørn afselius og mikael wihe startet det på 70 tallet.

finner masse stoff om band og medlemmer i dette bandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med Hulabandula band

svenskt band . bjørn afselius og mikael wihe startet det på 70 tallet.

finner masse stoff om band og medlemmer i dette bandet.

Stemmer for denne, meget spennende band med en spennende historie. Det er laget en musikkhistorisk dokumentar, kanskje du finner den hvis du leter.

Og så kan du jo flette inn denne historien som Bjørn Afselius fortalte på en konsert der jeg var tilstede: Han besøkte Michael Wihes mor en gang, og da spurte han hvorfor Michael hadde laget så mange sanger om fugler. Michaels mor fortalte at M var redd fugler, og prøvde å bearbeide denne skrekken gjennom sangene. Bjørn ertet Michael for dette, men da sa Michael: "Bjørn, varfor sjunger du alltid om kvinnor?" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for denne, meget spennende band med en spennende historie. Det er laget en musikkhistorisk dokumentar, kanskje du finner den hvis du leter.

Og så kan du jo flette inn denne historien som Bjørn Afselius fortalte på en konsert der jeg var tilstede: Han besøkte Michael Wihes mor en gang, og da spurte han hvorfor Michael hadde laget så mange sanger om fugler. Michaels mor fortalte at M var redd fugler, og prøvde å bearbeide denne skrekken gjennom sangene. Bjørn ertet Michael for dette, men da sa Michael: "Bjørn, varfor sjunger du alltid om kvinnor?" :)

hulabandula er min "hjertehealer"

elsker musikken,tekstene og medlemmene. Jeg deler samme syn på livet og politikken som de fleste i gruppa.

Sangen mikael skrev til Bjørn etter hans død er helt nydelig.

Denne musikken kan jeg høre i alle sinnstemninger. Den gjør meg glad,trist,rørt,lykkelig,sint,opprørt...mest av alt får jeg kamplyst og troen på ett godt samfund.

Nå ble jeg en smule sentimental og personlig. ooopppsss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEW JORDAL SWINGERS !! :)

Det var favorittbandet mitt fra midt på 70-tallet til ca. midt på 80-tallet. :D

Søstra mi og jeg reiste land og strand (mest i Trøndelag da..) for å gå på fest der de spilte.

Vi ble godt kjent med dem også, da de var noen riktig hyggelige karer.

Et par av dem (Ivar og Eigil) var hjemme hos meg et par ganger etter at jeg hadde fått meg samboer og egen leilighet/hus.

Samboeren min (faren til Mona) var også NJS-fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

U.F.O! Jeg lover deg! Også MÅ du laste ned disse to sangene og høre på dem:

-Doctor doctor

-Love to Love you ("misty green and blue" kan man også finne den som..)

Jeg har aldri vært noe "sånn" musikk men etter jeg traff sambo så har jeg oppdaget maange gode band fra 70tallet. Sambo har masse rare kompiser som hører på det merkeligste og dette bandet hørte vi om fra en hippie (som faktisk er broren til en kjent norsk artist med et litt femi preg om jeg får si det selv) .. Iallefall, utrolig musikk, og SÆRT men BRA! UFO startet forøvrig opp i 1969 og er et engelsk band. Ikke la deg lure av utsagn som "UFO became a transitional band between early hard rock and heavy metal and the New Wave of British Heavy Metal" for UFO er ikke mye heavy akkurat!

Jo mer man hører på "love to love you" jo mer varm blir man spør du meg. Deilig!

Link med smakebit:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du bare skal ta Pink Floyd med engang jeg.... Det er iallefall ikke mangel på stoff å skrive om!

Nei, enig, det er vel noe av det du finner aller mest om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...