Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke filmer MÅ man ha i samlinga si?


Fillerya

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

LOTR Extended version - trengs det egentlig noen forklaring?

Billy Elliot - veldig søt film med gode skuespillere

Sjokolade - som over

The last king of Scotland - fordi den er veldig, veldig bra

Filmen om Gandhi - fordi man ikke bare kan ha fiction-filmer, og det er en av de beste filmbiografiene jeg noen gang har sett

De jeg kom på sånn i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Braveheart -den har alt, action, tragedie, kjærlighet osv osv

City of Angels - tidenes beste (værste?) Kjærlighets tragedie.

Lord of the ring -pga det er en av tidenes største filmer og mest komplekse historien du noen gang vil finne hvor det faktisk er "laget" en hel verden rundt.

GI Jane og Batmans Begins. Pga dem er bare kule :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et must for mig er lidt af det hele.

Har blånde film til blånde dage som Blonde Ambition og Knocked Up

action/adventure film til en god aften som Lord of the rings, Pirates of the caribbean

Drama'er som Becoming Jane, Pride & Predjudice, tristan & Isolde

Tårepersere har jeg The Golden Magnolia, Memoires of a Geisha og nogle Bollywod film

Af komedier er disse et must for mig, Wild Hogs, Are we done yet og Rattatouille

Har en del andre andre film også gysere og Thrillere, men de er kun til når vi er 2 der ser dem sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braveheart: Fordi den er grusom, trist, vakker og den har ung Mel Gibson

Edward Scissorhands: (trenger vel ingen begrunnelse vel?)

Sjokolade: fantastiske skuespillere og en vakker film

Almost Famous: Fin og søt film med gode skuespillere.. Fineste filmen :P

Dirty Dancing: Hallo. Det er Dirty Dancing.

Notting Hill og Love Actually: søøøte filmene:D

Mona Lisa Smile: Åh, jeg elsker den filmen.

The Rock og Con Air og Face/Off: fordi ingen spiller bedre action enn Nicholas Cage, og disse filmene er suupre. Filmmusikken til The Rock er verdt å se filmen for også.

LOTR

Casablanca og Tatt av Vinden: klassikere man må ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeg digger "Mitt store, fete, greske bryllup", den er fantastisk morsom :P Det er sjelden jeg ler så mye av en film som jeg gjorde av den der!

Den er utrolig bra :P Har hatt den, men den har blitt borte. Må føre opp på listen over "må ha filmer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finding Neverland: fantastisk fin film

Oceans 11, 12 & 13, The Italian Job; om man liker filmer med "det perfekte kuppet" med mye humor i

Shrek (alle); utrolig morsomme filmer

Seven, murder by numbers, memento: thrillere som er spennende/tankevekkende...

Matrix: action, masse action

Gone in 60 seconds, the fast and the furious-filmene: for bilglade individer. (Og for de som liker kjekke hunks...)

xXx: Vin Diesel... :) (liker nesten alle filmene hans, har bare sett action-filmene hans da)

Om man må ha Pride and Prejudice anbefaler jeg BBC-serien, ikke den teite filmen med hun dåse-damen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen nevner american history x, vennligst ignorer denne personen. For en værre og mer fantastisk forklarende film til ordet "overrated" har det aldri blitt laget. Jeg liker Edward Norton, men denne filmen er propaganda fylt av løgn, vridning av sannheten og bullshit.

Over til gode filmer;

*The Shawshank Redemption

*The Green Mile

*The Assassination of Jesse James by the coward Robert Ford

*The Kingdom (kom akkurat ut på dvd, fantastisk bra!)

*The Prestige

*Xmen (hele samlinga)

*Babel

*Hot Fuzz & Shaun of the Dead

*The Departed

*Das Leben Der Anderen

*Eternal Sunshine of the Spotless mind

*Snatch

*Fight Club

*American Beauty (bare fordi jeg elsker Kevin Spacey)

*Trainspotting

*Pulp Fiction & Reservoir Dogs

*Star Wars.... etc etc.

Mye jeg har glemt, men men. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swimfan - kjempegod thriller som desverre ikke er såå kjent, men som absolutt er verdt å se!

Istid - dette er jo de bestebarnefilmene ever

Madagascar - utrolig morsom og godt laget animasjonsfilm

Harry Potter filmene - et must!

LOTR - også et must!

Jakten på lykke - nydelig, tankevekkende film tar opp problemer i samfunnet. Og så er Will Smith og sønnen i rollene.

Villmark - dette er etter mitt syn en av de beste norske filmen som er laget, og man må jo ha norske filmer i filmsamlingen også

Hairspray - virkelig god musikal

Spiderman og Pirates of the carribean filmene - klassikerne må jo også med, for de er jo gode!

Kan også nevne Dirty Dancing, High School musical, When a stranger calls og mange fler.. Elsker filmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...