Gå til innhold
Hundesonen.no

Stakar denne hunden

HippiPippi

Recommended Posts

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Dyremishandling i mine øyne. Kvalmt, rett og slett. Er ikke så mye mer å si om det.

Men, det er jo mange som går rundt og faktisk tror på seg selv når de sier at hunden har så innmari mye muskler uttapå ribbeina..

Skrevet

haha ja.. Det er det som er det værste. Er liksom ikke så veldig vanskelig å se forskjell på en muskuløs hund og en feit... :wub: uff. Nå ser det jo ikke ut om eiern til denne hunden er så flink til å holde vekten heller *kremt* (hvis det er eiern da)

Skrevet

off, stakkars liten .. Snakk om å gi den mye mat, men det er vel slik med tykke eiere at de ikke gidder å gå tur med hunden,og gir kanskje hunden mat når de selv er sultne og slik blir resultatet.. trist at slik skjer med hunder, som liksom er spreke og glade hele tiden .. Enig at de ikke skulle hatt dyr vis dette blir resultatet!

Skrevet

Nå var ikke min Shiba på langt nær så feit da jeg fikk henne, men likevel skulle jeg ønske alle med overvektige hunder hadde sett forskjellen på henne for 2,5 kilo siden og nå, så de virkelig hadde sett hvor mye det betyr for hundens velvære. Selv hun pustet tungt med så mye ekstra å bære på, og da kan jeg bare tenke meg til hvordan det er for en mops. Huff og huff...

Skrevet
off, stakkars liten .. Snakk om å gi den mye mat, men det er vel slik med tykke eiere at de ikke gidder å gå tur med hunden,og gir kanskje hunden mat når de selv er sultne og slik blir resultatet.. trist at slik skjer med hunder, som liksom er spreke og glade hele tiden .. Enig at de ikke skulle hatt dyr vis dette blir resultatet!

Hvordan vet du at eieren er tykk? :wub: Er ikke sikkert at han på bilde er eieren. hehe

Men uansett; kjempe synn på den hunden. Finnes hunder som ikke får mat og dem som får alt for mye mat. Kunne det ikke bare vært en mellomting blandt alle de hunder.

Skrevet

men nå er det hvertfall slik at denne hunden er på slankekurs, Så det er da en ting. Men det at den i hele tatt har blitt så stor, er jo ikke bra for helsa. :wub:

Les artikkelen her

Hmm er litt usikker på om det bilde bare er en overskrift på en måte. Er ikke sikkert at den faktisk slanker seg :)

Skrevet
men nå er det hvertfall slik at denne hunden er på slankekurs, Så det er da en ting. Men det at den i hele tatt har blitt så stor, er jo ikke bra for helsa. :wub:

Les artikkelen her

Bildet er fra Scanpix, som leverer illustrasjonsfotos. Jeg er ikke så sikker på om akkurat denne hunden er på noen slankekur. Artikkelen er dessuten fra 2006, så hadde den vært på slankekur, får vi håpe den hadde vært ferdigslanka nå...

Skrevet

Tror ikke det er så unormalt.jeg møtte en smellfeit 10mnd gammel labrador i går,,eieren kunne ikke skjønne hvorfor den halta og ville kreve å få igjen kjøpesummen av oppdretter vist hunden hadde HD...prøvde å si at hunden hans var feit,men følte at han kikket på meg å tenkte jeg var den teiteste i værden...Denne hunden har fra 8ukers alderen fått 1l tørrfor om dagen så jeg vil nesten tørre å påstå at denne eieren har påført hunden sin HD vist det er det den har,stakkars litte tuppa halta helt sykt mye

Skrevet

Den var kanskje litt overdrevet synes jeg :wub:

Stakkar vofs. Helt grusomt!

Skrevet

Stakkers hund. Må være grusomt for hunden å være så overvektig stakkers. :wub: Hvis eieren ikke klarer å passe på vekten til hunden synes jeg ikke h*n skulle fått lov å ha hund <_<

Skrevet
Stakkers hund. Må være grusomt for hunden å være så overvektig stakkers. :wub: Hvis eieren ikke klarer å passe på vekten til hunden synes jeg ikke h*n skulle fått lov å ha hund <_<

Enig. Noen burde tydligvis ikke hatt hund <_<

Skrevet

Hvorfor er det oftest tykke mennesker som har feite hunder? Eller barn...

Greit og skade seg selv og fårspise seg, men utrolig stygt og føre dette på andre som ikke vet bedre.

og må slitte pga foreldrene,hunde eierene er egoistiske og bare tenker på seg selv

Skrevet

Nu er jeg selv tyk, men har faktisk aldrig haft fede hunde og jeg er nok ude at gå med dem mellem 1-4 timer om dagen, så je ved ikke lige om du kan skære folk over en kam.

Hvorfor er det oftest tykke mennesker som har feite hunder? Eller barn...

Greit og skade seg selv og fårspise seg, men utrolig stygt og føre dette på andre som ikke vet bedre.

og må slitte pga foreldrene,hunde eierene er egoistiske og bare tenker på seg selv

Nu kender jeg flere "tykke" mennesker der har hund og, er selv en af dem, og faktisk så motionerer de deres hunde meget mere end mange andre gør.

Skrevet
Nu er jeg selv tyk, men har faktisk aldrig haft fede hunde og jeg er nok ude at gå med dem mellem 1-4 timer om dagen, så je ved ikke lige om du kan skære folk over en kam.

Nu kender jeg flere "tykke" mennesker der har hund og, er selv en af dem, og faktisk så motionerer de deres hunde meget mere end mange andre gør.

Kjempe flott at du ikke er en av de som overforer hunden, og går riklig med turer..

kanskje litt krenkene utalse jeg kom med litt tidligre, men har sett så utrolige mange overvektige voksene mennesker, som gir blanke i hva hunden\barna får i seg.

Og de blir som de, det er utrolig leit at barn må lide pga foreldrenes mangel på oppfølging av kost.

(samme med hundene)

Skrevet

Hva med dem som er tynne og har feite hunder da, stenger de for sine egne lyster og stapper i hunden alskens møkkamat for å kompensere?

Skrevet
Hva med dem som er tynne og har feite hunder da, stenger de for sine egne lyster og stapper i hunden alskens møkkamat for å kompensere?

Nå skal vi vel være litt foriktig med å skjære alle over en kam her, ang tynne mennesker også..

Jeg er naturlig tynn, spiser som en hest, og har en tynn hund også...! :rolleyes:

Har vel mer med faktummet hvor konsikvent eieren er med foring av hunden sin, og hvor mye kunnskap de har om hund tenker nå jeg..!

Har selv en venninde med en feit labrador, har sagt det til henne flere ganger, men der er som å snakke til en vegg :ahappy:

enkelte klarer bare ikke se igjennom sitt eget glasshus...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...