Gå til innhold
Hundesonen.no

Stakar denne hunden


HippiPippi

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Dyremishandling i mine øyne. Kvalmt, rett og slett. Er ikke så mye mer å si om det.

Men, det er jo mange som går rundt og faktisk tror på seg selv når de sier at hunden har så innmari mye muskler uttapå ribbeina..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, stakkars liten .. Snakk om å gi den mye mat, men det er vel slik med tykke eiere at de ikke gidder å gå tur med hunden,og gir kanskje hunden mat når de selv er sultne og slik blir resultatet.. trist at slik skjer med hunder, som liksom er spreke og glade hele tiden .. Enig at de ikke skulle hatt dyr vis dette blir resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke min Shiba på langt nær så feit da jeg fikk henne, men likevel skulle jeg ønske alle med overvektige hunder hadde sett forskjellen på henne for 2,5 kilo siden og nå, så de virkelig hadde sett hvor mye det betyr for hundens velvære. Selv hun pustet tungt med så mye ekstra å bære på, og da kan jeg bare tenke meg til hvordan det er for en mops. Huff og huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, stakkars liten .. Snakk om å gi den mye mat, men det er vel slik med tykke eiere at de ikke gidder å gå tur med hunden,og gir kanskje hunden mat når de selv er sultne og slik blir resultatet.. trist at slik skjer med hunder, som liksom er spreke og glade hele tiden .. Enig at de ikke skulle hatt dyr vis dette blir resultatet!

Hvordan vet du at eieren er tykk? :wub: Er ikke sikkert at han på bilde er eieren. hehe

Men uansett; kjempe synn på den hunden. Finnes hunder som ikke får mat og dem som får alt for mye mat. Kunne det ikke bare vært en mellomting blandt alle de hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå er det hvertfall slik at denne hunden er på slankekurs, Så det er da en ting. Men det at den i hele tatt har blitt så stor, er jo ikke bra for helsa. :wub:

Les artikkelen her

Bildet er fra Scanpix, som leverer illustrasjonsfotos. Jeg er ikke så sikker på om akkurat denne hunden er på noen slankekur. Artikkelen er dessuten fra 2006, så hadde den vært på slankekur, får vi håpe den hadde vært ferdigslanka nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så unormalt.jeg møtte en smellfeit 10mnd gammel labrador i går,,eieren kunne ikke skjønne hvorfor den halta og ville kreve å få igjen kjøpesummen av oppdretter vist hunden hadde HD...prøvde å si at hunden hans var feit,men følte at han kikket på meg å tenkte jeg var den teiteste i værden...Denne hunden har fra 8ukers alderen fått 1l tørrfor om dagen så jeg vil nesten tørre å påstå at denne eieren har påført hunden sin HD vist det er det den har,stakkars litte tuppa halta helt sykt mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, stakkars liten .. Snakk om å gi den mye mat, men det er vel slik med tykke eiere at de ikke gidder å gå tur med hunden,og gir kanskje hunden mat når de selv er sultne og slik blir resultatet.. trist at slik skjer med hunder, som liksom er spreke og glade hele tiden .. Enig at de ikke skulle hatt dyr vis dette blir resultatet!

Den var kanskje litt overdrevet synes jeg :wub:

Stakkar vofs. Helt grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkers hund. Må være grusomt for hunden å være så overvektig stakkers. :wub: Hvis eieren ikke klarer å passe på vekten til hunden synes jeg ikke h*n skulle fått lov å ha hund <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, stakkars liten .. Snakk om å gi den mye mat, men det er vel slik med tykke eiere at de ikke gidder å gå tur med hunden,og gir kanskje hunden mat når de selv er sultne og slik blir resultatet.. trist at slik skjer med hunder, som liksom er spreke og glade hele tiden .. Enig at de ikke skulle hatt dyr vis dette blir resultatet!

Nu er jeg selv tyk, men har faktisk aldrig haft fede hunde og jeg er nok ude at gå med dem mellem 1-4 timer om dagen, så je ved ikke lige om du kan skære folk over en kam.

Hvorfor er det oftest tykke mennesker som har feite hunder? Eller barn...

Greit og skade seg selv og fårspise seg, men utrolig stygt og føre dette på andre som ikke vet bedre.

og må slitte pga foreldrene,hunde eierene er egoistiske og bare tenker på seg selv

Nu kender jeg flere "tykke" mennesker der har hund og, er selv en af dem, og faktisk så motionerer de deres hunde meget mere end mange andre gør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu er jeg selv tyk, men har faktisk aldrig haft fede hunde og jeg er nok ude at gå med dem mellem 1-4 timer om dagen, så je ved ikke lige om du kan skære folk over en kam.

Nu kender jeg flere "tykke" mennesker der har hund og, er selv en af dem, og faktisk så motionerer de deres hunde meget mere end mange andre gør.

Kjempe flott at du ikke er en av de som overforer hunden, og går riklig med turer..

kanskje litt krenkene utalse jeg kom med litt tidligre, men har sett så utrolige mange overvektige voksene mennesker, som gir blanke i hva hunden\barna får i seg.

Og de blir som de, det er utrolig leit at barn må lide pga foreldrenes mangel på oppfølging av kost.

(samme med hundene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dem som er tynne og har feite hunder da, stenger de for sine egne lyster og stapper i hunden alskens møkkamat for å kompensere?

Nå skal vi vel være litt foriktig med å skjære alle over en kam her, ang tynne mennesker også..

Jeg er naturlig tynn, spiser som en hest, og har en tynn hund også...! :rolleyes:

Har vel mer med faktummet hvor konsikvent eieren er med foring av hunden sin, og hvor mye kunnskap de har om hund tenker nå jeg..!

Har selv en venninde med en feit labrador, har sagt det til henne flere ganger, men der er som å snakke til en vegg :ahappy:

enkelte klarer bare ikke se igjennom sitt eget glasshus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...