Gå til innhold
Hundesonen.no

Saks


Recommended Posts

Jeg vet ikke hva det heter så da spør jeg.. Hvor får man kjøpt sånne sakser som ikke klipper "rett" av men klipper sånn at det ikke ser så "klipt" ut?? Huff, det ble vanskelig å forklare.. Trenger det til pelsdotten som allerede har anlagt en dæsj pels på sin merkelige lille hale. Stumphaler (særlig de som ikke er helt korte) ser mye bedre ut når de ikke har en tynn "pels-stripe" på tippen syns jeg. Oppdretter sa jeg burde bruke en spesiell saks og ikke en vanlig saks..

Koster de mye forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg har sett en type effileringssaks på en av hobbybutikkene i Bodø, tro om det var smykkestein det var på. Og en plass til jeg ikke kommer på i det hele tatt. Men se på dyrebutikken både i byen og på trekanten, jeg tror nok de har noen av de billigere saksene :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også alliere deg med en frisør, hvis du kjenner noen? Når saksene er blitt for dårlige for dem så er de helt sikkert fortsatt finfine for deg :wub:

Jeg fikk saksene til en som akkurat er ferdig med læretiden, hun hatet de saksene iforhold til de hun bruker nå, og jeg syns de er drit gode, så da fikk jeg de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet de har et sett med en vanlig saks og en effileringssaks i SparKjøp katalogen til 40 kr også... Aner ikke kvalitet på disse da.

selv kjøpte jeg en på en dyrebutikk til 100 kr, men denne klipper ufattelig dårlig. Så jeg skal teste de fra SparKjøp. Men uansett så holder de nok til den vesle pelsklippingen på en aussie.

Jeg stusser på stumpen til Bridie, og ørene hennes med min saks. Og det funker jo, jeg bare må bruke litt tid :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn rase hvor effileringssaks/tynnesaks er nødvendig. Man får de som enkle eller doble, dvs at er den enkel så har den tagger kun på ene "skjæret", mens er den dobbel er det tagger på begge. Lurt å vite hva du trenger før du kjøper. :wub: Jeg bruker kun enkel.

Da jeg fikk Tulla hadde jeg kjøpt inn en sånn saks, kjøpte den på dyrebutikk til en hundrelapp eller to, men så hadde moren min vært i Sverige og kjøpt med seg en derfra, så da byttet jeg inn den jeg hadde kjøpt. Ante jo ikke noe om kvalitet på noen av de, men jeg vet i alle fall såpass at den jeg endte opp med er sinnsykt dårlig! :rolleyes: Har jo hatt den i 2,5 år nå, men det siste året har den blitt dårligere; dvs at den har begynt å ruste. Den har heller aldri "tatt" skikkelig, og hårene henger seg fast i taggene, noe som gjør det vanskelig å klippe fordi man hele tiden må ta pause fra klippingen for å fjerne hår, og dermed mister man kanskje både grepet på hunden/pelsen og oversikten over hvor man var og hvor man har klippet.

Derfor er jeg også på utkikk etter en ny sånn saks, og i myyye bedre kvalitet denne gangen. Jeg ville aldri funnet på å kjøpe fra Sparkjøp eller noen andre "slike" steder, selv om man selvsagt kan være heldig. Jeg er ikke villig til å betale 800kr for en saks heller, for ofte bruker jeg den ikke. Tenker å kjøpe en til ca 400kr +/- Ellers har jeg hørt at noen (oppdrettere?) velger å kjøpe litt billigere sakser (som de til 300-500kr) og heller bytte den ut, i stedet for å investere i noen som koster grisemye. De dyreste kan nemlig slipes, noe som også vil si at de selvsagt blir sløve. Hvis det er noe man gidder/har mulighet til å gjøre/ikke er så dyrt, så er nok det lureste i lengden å kjøpe en skikkelig saks.. Men så var det dette med at alt er så dyrt, og så må man ha en avveining om hva man egentlig trenger, hvor ofte man bruker saksen, om man heller vil kjøpe noe billig til 200kr hvert år eller ikke, osv. Jeg vet ikke hva det koster å få sakser slipt eller om man kan gjøre det selv, så det skal jeg ikke uttale meg om. Poenget mitt er vel bare at det er endel ting å ta hensyn til når man skal kjøpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...