Gå til innhold
Hundesonen.no

Gardermoen Dyresenter, erfaringer?


Torunn1

Recommended Posts

Jeg prøvde å søke på dette, men fant ikke noe konkret.

Noen som har erfaringer med Gardermoen Dyresenter? Eller kan anbefale andre på vei fra Drammen til Gardermoen?

På forhånd, takk for svar! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke gardermoen som var på forbrukerinspektørene eller tv2 hjelper deg, om de to hundene som kom utsultet og utskitnet hjem etter 1-2 uker?

Det høres ikke helt bra ut da.:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ble iallefall ikke imponert over han fyrn som eide stedet.

"jaja er ikke min feil at bikkjene deres er bortskjemte og ikke vil spise! og rengjøre seg kan de gjøre selv! :wub: "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, Gardemoen var kennelen i reportasjen. og som mange andre her i forumet reagerte jeg meg hakaslepp på eierens totale arroganse når han ble konfrontert med fakta. han var ikke helt god!

Ser at Bærum kennel blir anbefalt, men der må jeg si meg dypt uenig! Første (og foreløpig eneste) gang Alfred var på kennel var på Bærum, 7 mnd. gammel. Når jeg henta han etter 2 uker var han radmager, virkelig, jeg snakker skjelett, han stinka gammel bikkje, masse stressflass og matt i pelsen, og helt rosa i øya. På spørsmål om han hadde fått noe tur, svarer fyren mens han stirrer inn i pc'en at 'det var bedre å slippe han ut i luftegården en halvtime enn å gå tur i bånd i et kvarter'. et kvarter???? Det er vel ingen tur?!! Og én gang om dagen??

Har hørt masse bra om Trofast, uten å ha prøvd dem selv. Har tro på at de som driver smått er bedre, spes. for de hundene som kanskje trenger litt spesialforpleining.

Til deg med Mike, så vil jeg si at jeg skjønner veldig godt din skepsis til hele kennel-bur-konseptet, fordi jeg er en softis jeg også. Ikke få ligge i sofaen og kose, hvem skal klø han i nakken, sove alene, osv. Men selvom jeg får klump imagen på de tingene der, så tror jeg at kennel faktisk kan være litt sånn hunde-Spa, hvis kennelen er den rette. Om han har lekt, brukt hodet, gått tur og kanskje også fått en jentekompis de bor sammen med, så ser jeg jo at bikkjer kan sove som barn når kvelden kommer.

Og som deg skulle jeg gjerne hatt noen private til å passe Alfred. En idé er kanskje å lage et forum for hundepass?

F.eks

Har kastrert, ung hannhund, stor

kan passe stor tispe (eller liten og tøff)

Bor i Oslo

Periode

osv, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://pub.tv2.no/dyn-TV2/magasiner/hjelpe...icle1432150.ece

jeg fant artikkelen.

- Deres hunder har ikke ligget i urin og avføring, slik kan vi ikke drive et dyrepensjonat. Og at hundene deres er vanskelige å få til å spise kan jeg ikke så mye for. Vi har ikke anledning til å tvangsfore dem, sa innehaveren. Han understreket også at dersom han hadde oppfattet situasjonen like alvorlig som Eirik og Stig, ville de ha blitt varslet.

Kennelhund_521988b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vært så kontant med å si at jeg ikke kunne tenkt meg å hatt hunden min der. Veit av mange som har hatt hundene sine der i både kortere og lengre perioder, og INGEN av dem har vært misfornøyde.

Det har mye å si på hvordan hundene er. Etter å ha jobbet på dyrepensjonat har jeg vært borti ulike ting. Hunder som virkelig har vært en utfordring å få i mat, som konsekvent har tissa ned hele buret og i værste fall dekorert hele buret i avføring.

Når disse hundene var på dyrepensjonatet var det bare å passe ekstra på, slik at tiden på pensjonatet ble bedre for hundene det gjaldt.

Seieren var da min kollega og jeg klarte å få en gordon setter til å være i bedre hold enn da han kom. Og eieren av hunden var svært overrasket da han så at hunden var blitt kjempefin. For hver gang hunden hadde vært borte hadde den sluttet og spise, og var omtrent bare skinn og bein. Men den hunden stresset seg tynn, og hadde ikke ro til å spise. Det endte med at eieren kjøpte med seg fôrsekk fra pensjonatet siden hunden likte det så godt.

Hunden min har vært veldig mye på dyrepensjonat iløpet av hennes fem årige liv. Og jeg er nøye på hvor hun er, i og med at hun kan raskt strese seg opp i luftegården. Og da er det ofte at jeg har fått henne hjem tynn. Men det er konsekvensen med å ha henne på dyrepensjonat.

Disse hundene kan ha vært av den typen som ikke har hatt ro til å spise, og de kan ha vært av det slaget som markere inne i buret. Det veit man ikke siden man ikke har vært der og har hatt ansvaret for dyrene. Kunne forstått det dersom hundene hadde vært syk/ skadet og eierene ikke hadde blitt kontaktet. Da hadde det vært grunn nok til å kontaktet TV2 hjelper deg. Hadde jeg vært disse eierne ville jeg nok sagt ifra når jeg hadde hentet hundene mine, om at jeg ikke var fornøyd med hvordan hundene hadde blitt håndtert/ tatt vare på. Kjørt hjem. Vasket hundene og gitt dem mat. Og hatt en erfaring mer om at jeg ikke skulle hatt noen hund der igjen.

Til å være så stort virker det som en fin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok vurdert Standal

Http://www.standal.no

De er mye brukt av politiet og falck, viking osv.

Yter god service.. Kjenner flere som har hatt hundene der, og de er meget fornøyd alle sammen!

Det er også mulig å se bilder av hunden sin under oppholdet, alt via websidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å søke på dette, men fant ikke noe konkret.

Noen som har erfaringer med Gardermoen Dyresenter? Eller kan anbefale andre på vei fra Drammen til Gardermoen?

På forhånd, takk for svar! :ahappy:

Hei. Kommer an på datoen , og hvor lenge? Jeg passer jo hunder, 1 av gangen . fsvante

dato , og hvor lenge? Oslo . Har jo kjennskap til rasen. fsvante.

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie

*Slettet enda en dobbelpost. Bruk PMfunksjonen om det haster med svar, ikke dobbelpost. mod. Raksha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...