Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjekke noe for meg?


Huldra

Recommended Posts

Kan noen gå inn på hjemmesiden min, gå til galleriet, og sjekke om de (ti) øverste linkene fungerer? Har fått nyss i at det ikke er slik det skal, men det fungerer helt fint på min maskin.. :P Antar at hvis en funker, funker alle, så det er ikke nødvendig å gå inn på alle ti. Vil gjerne dere går inn fra den linken, siden det er den flest folk bruker. Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre heller.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sett det :P HVordan har du laget galleriet forresten?

Har samme som Anette. Jeg har lastet ned et gratis program som heter Porta. Så har jeg fått meg web-pakke med lagringsplass. Jeg lager albumene (velger ut bildene) på dataen hvor bildene ligger, så bruker jeg Porta for å gjøre de om slik at de ser ut som de gjør. Deretter laster jeg hele den nye "filen" (en mappe som inneholder albumet) opp på serveren jeg betaler for å få låne. Deretter linker jeg fra den til siden min. Sånn litt grovt forklart.

Funker her og ;) Det jeg har fått høre er at Porta ikke fungerer på Mac, men det har jeg ikke mulighet til å sjekke selv...

Hmm! Da må jeg nesten spørre vedkommende som sa det ikke virket om hun har mac. Takk for tipset! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme som Anette. Jeg har lastet ned et gratis program som heter Porta. Så har jeg fått meg web-pakke med lagringsplass. Jeg lager albumene (velger ut bildene) på dataen hvor bildene ligger, så bruker jeg Porta for å gjøre de om slik at de ser ut som de gjør. Deretter laster jeg hele den nye "filen" (en mappe som inneholder albumet) opp på serveren jeg betaler for å få låne. Deretter linker jeg fra den til siden min. Sånn litt grovt forklart.

Ikke dumt:) Er det greit og raskt å legge ut bilder? Har massevis av bilder jeg skulle lagt ut, men tar så lang tid slik jeg har gjort det nå. Et slikt galleri ville vært yppelig.

EDIT: Hulda, har du en link til dette programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt:) Er det greit og raskt å legge ut bilder? Har massevis av bilder jeg skulle lagt ut, men tar så lang tid slik jeg har gjort det nå. Et slikt galleri ville vært yppelig.

EDIT: Hulda, har du en link til dette programmet?

Porta

Jeg synes det er relativt enkelt i forhold til slik jeg hadde det før. Men, jeg har ikke så god peiling på hvordan forskjellige websystemer fungerer, men på min så må jeg i alle fall laste opp alle filene i "porta-albumet" som ligger på dataen her, opp på ekstern server. Deretter må jeg lage undermapper som de forskjellige filene i albumet skal ligge i. Med litt (og bare litt) trening, går det veldig greit. Hadde vært ekstra fint om man hadde kunnet laste opp en hel mappe om gangen, men det tror jeg i alle fall ikke at jeg kan. Tok litt tid før jeg skjønte det, men jeg er totalt grønn! Fikk litt hjelp av Anette her med selve Porta-programmet, men hun har annen webløsning, så akkurat det har jeg fundert ut selv. *kjempestolt* :closedeyes:

Har du en veldig enkel løsning fra før av, hvor det går raskt å lage nytt album, så ville jeg rett og slett prøvd det og se om det er bedre. Grunnen til at jeg valgte det, er fordi det ser bedre ut, mer profft. I tillegg har jeg en knotete måte å gjøre det på på hjemmesiden, for da må jeg lage ny side, og manuelt legge inn bildene slik jeg vil ha de. Opplastingen tar også dødelig lang tid. Med egen serverplass går det kjempefort, så når jeg hadde laget noen album, hadde jeg fått det "i fingrene" og vips var åtte nye album på plass.. :rolleyes: Nå har jeg ikke lagt inn flere album på en stund, av den enkle grunn at det har vært drittvær og kameraet har hvilt seg.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai. Har fått lastet ned programet og laget mitt første album. Da lagrer det seg en mappe med alle filene i, men skal jeg laste opp den filen som heter index opp på serveren min? Eller skal jeg laste opp alle bildene manuelt også?

(Bruker one.com) om det har noe å si :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai. Har fått lastet ned programet og laget mitt første album. Da lagrer det seg en mappe med alle filene i, men skal jeg laste opp den filen som heter index opp på serveren min? Eller skal jeg laste opp alle bildene manuelt også?

(Bruker one.com) om det har noe å si :lol:

Når du bruker Porta så lager Porta en mappe med alle filene du trenger. Last opp hele den mappen og når du skal legge ut så lager du en link til index filen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bruker Porta så lager Porta en mappe med alle filene du trenger. Last opp hele den mappen og når du skal legge ut så lager du en link til index filen.

Prøvde å laste opp hele mappen, men det gikk ikke. Måtte vist laste opp en og en fil?:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å laste opp hele mappen, men det gikk ikke. Måtte vist laste opp en og en fil?:S

Bruker du FTP-program, eller FileManager'en til one.com? Med FTP-program kan man laste opp hele mappen, det er det jeg pleier å gjøre. Med FileManager må man dessverre laste opp en og en fil, og det blir jo fryktelig tungvint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du FTP-program, eller FileManager'en til one.com? Med FTP-program kan man laste opp hele mappen, det er det jeg pleier å gjøre. Med FileManager må man dessverre laste opp en og en fil, og det blir jo fryktelig tungvint...

Bruker filemanager, har liksom aldri fått til FTP-program. Men om dette er enklest og jeg får lastet opp hele mapper. Så spytt ut og fortell meg hvordan og med hvilket program :lol:

Takk for alt hjelp forresten, hyggelig noen tar seg tid til dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker filemanager, har liksom aldri fått til FTP-program. Men om dette er enklest og jeg får lastet opp hele mapper. Så spytt ut og fortell meg hvordan og med hvilket program :P

Takk for alt hjelp forresten, hyggelig noen tar seg tid til dette :P

Jeg bruker SmartFTP, og er veldig fornøyd med den. Du får bare ta kontakt på PM eller noe om du har spørsmål om hvordan den fungerer :lol:

Bare hyggelig å hjelpe til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er DET et FTPprogram er for! Jeg fikk jo til å laste opp filene en for en, og trodde jeg trengte et FTPprogram for i det hele tatt å få lastet opp.. :lol: Her må alt inn med teskje, så nå tror jeg jeg også skal skaffe meg det programmet.. Det var jo litt tungvindt å sitte og laste opp alle filene, for derettere å lage mapper og plassere de i.. (mappefilene blir jo ikke lastet opp..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er DET et FTPprogram er for! Jeg fikk jo til å laste opp filene en for en, og trodde jeg trengte et FTPprogram for i det hele tatt å få lastet opp.. :lol: Her må alt inn med teskje, så nå tror jeg jeg også skal skaffe meg det programmet.. Det var jo litt tungvindt å sitte og laste opp alle filene, for derettere å lage mapper og plassere de i.. (mappefilene blir jo ikke lastet opp..)

Hihi, nettopp! Med FTP-program laster du opp hele mappen på en gang, og hele saken er ferdig på null tid :P Jeg hadde IKKE giddet å laste opp en og en fil, for å si det mildt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, nettopp! Med FTP-program laster du opp hele mappen på en gang, og hele saken er ferdig på null tid :P Jeg hadde IKKE giddet å laste opp en og en fil, for å si det mildt :P

Og tenk at det likevel er mer lettvindt enn den måten jeg gjorde det på tidligere..! :shocked: AT jeg gadd! :rolleyes: Håper jeg får til dette FTPgreiene, skal ut og ta noen bilder nå, så får vi se om det ikke dukker opp et nytt album i løpet av dagen.. :lol: (Må utnytte go'været, vettu!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er DET et FTPprogram er for! Jeg fikk jo til å laste opp filene en for en, og trodde jeg trengte et FTPprogram for i det hele tatt å få lastet opp.. :P Her må alt inn med teskje, så nå tror jeg jeg også skal skaffe meg det programmet.. Det var jo litt tungvindt å sitte og laste opp alle filene, for derettere å lage mapper og plassere de i.. (mappefilene blir jo ikke lastet opp..)

Da er det ikke bare jeg som klarer å gjøre ting tungvint :lol: Får håpe jeg får det til i ettermiddag, vis ikke er det rett på sonen og spørre om hjelp! :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke bare jeg som klarer å gjøre ting tungvint :) Får håpe jeg får det til i ettermiddag, vis ikke er det rett på sonen og spørre om hjelp! :closedeyes:

Jeg trøster meg med at man lærer så lenge man lever! :rolleyes: Og så er det godt å ha sånne som Anette å spørre, eller andre som kan litt, her på sonen. Hva skulle jeg gjort uten sonen?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trøster meg med at man lærer så lenge man lever! :rolleyes: Og så er det godt å ha sånne som Anette å spørre, eller andre som kan litt, her på sonen. Hva skulle jeg gjort uten sonen?! :)

Ja vi får trøste oss med det, godt det finnes folk som er der for oss 24/7 (sånn nesten iallefall) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk at det likevel er mer lettvindt enn den måten jeg gjorde det på tidligere..! :shocked: AT jeg gadd! :rolleyes: Håper jeg får til dette FTPgreiene, skal ut og ta noen bilder nå, så får vi se om det ikke dukker opp et nytt album i løpet av dagen.. :) (Må utnytte go'været, vettu!)

Du får bare spørre om du lurer på noe angående FTP altså :ahappy:

Jeg er forelsket i Porta jeg, alt går jo så fort i forhold til det styret jeg holdt på med før!

Edit: Taran, bare spør om du lurer på noe du også, leste visst bare den første siden i tråden jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var SmartFTP lastet ned og jeg har fått laget meg noen galleri. Men hva nå? Hvordaa laster jeg det opp? :ahappy:

Edit: Må jeg ha svart bakrundsfarge på siden? og må albumene ligge i mappen der bildene er, eller kan jeg flytte de til en annen mappe så det blir mer ryddig i mappene mine?:yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...