Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjekke noe for meg?

Huldra

Recommended Posts

Skrevet

Kan noen gå inn på hjemmesiden min, gå til galleriet, og sjekke om de (ti) øverste linkene fungerer? Har fått nyss i at det ikke er slik det skal, men det fungerer helt fint på min maskin.. :P Antar at hvis en funker, funker alle, så det er ikke nødvendig å gå inn på alle ti. Vil gjerne dere går inn fra den linken, siden det er den flest folk bruker. Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre heller.. :P

Skrevet

Takk for at du gadd sjekke! Da er det sikkert et problem et annet sted enn hos meg hvis folk ikke får sett de.. :P

Skrevet

Funker her og :P Det jeg har fått høre er at Porta ikke fungerer på Mac, men det har jeg ikke mulighet til å sjekke selv...

Skrevet
Jeg får sett det :P HVordan har du laget galleriet forresten?

Har samme som Anette. Jeg har lastet ned et gratis program som heter Porta. Så har jeg fått meg web-pakke med lagringsplass. Jeg lager albumene (velger ut bildene) på dataen hvor bildene ligger, så bruker jeg Porta for å gjøre de om slik at de ser ut som de gjør. Deretter laster jeg hele den nye "filen" (en mappe som inneholder albumet) opp på serveren jeg betaler for å få låne. Deretter linker jeg fra den til siden min. Sånn litt grovt forklart.

Funker her og ;) Det jeg har fått høre er at Porta ikke fungerer på Mac, men det har jeg ikke mulighet til å sjekke selv...

Hmm! Da må jeg nesten spørre vedkommende som sa det ikke virket om hun har mac. Takk for tipset! :P

Skrevet
Har samme som Anette. Jeg har lastet ned et gratis program som heter Porta. Så har jeg fått meg web-pakke med lagringsplass. Jeg lager albumene (velger ut bildene) på dataen hvor bildene ligger, så bruker jeg Porta for å gjøre de om slik at de ser ut som de gjør. Deretter laster jeg hele den nye "filen" (en mappe som inneholder albumet) opp på serveren jeg betaler for å få låne. Deretter linker jeg fra den til siden min. Sånn litt grovt forklart.

Ikke dumt:) Er det greit og raskt å legge ut bilder? Har massevis av bilder jeg skulle lagt ut, men tar så lang tid slik jeg har gjort det nå. Et slikt galleri ville vært yppelig.

EDIT: Hulda, har du en link til dette programmet?

Skrevet
Ikke dumt:) Er det greit og raskt å legge ut bilder? Har massevis av bilder jeg skulle lagt ut, men tar så lang tid slik jeg har gjort det nå. Et slikt galleri ville vært yppelig.

EDIT: Hulda, har du en link til dette programmet?

Porta

Jeg synes det er relativt enkelt i forhold til slik jeg hadde det før. Men, jeg har ikke så god peiling på hvordan forskjellige websystemer fungerer, men på min så må jeg i alle fall laste opp alle filene i "porta-albumet" som ligger på dataen her, opp på ekstern server. Deretter må jeg lage undermapper som de forskjellige filene i albumet skal ligge i. Med litt (og bare litt) trening, går det veldig greit. Hadde vært ekstra fint om man hadde kunnet laste opp en hel mappe om gangen, men det tror jeg i alle fall ikke at jeg kan. Tok litt tid før jeg skjønte det, men jeg er totalt grønn! Fikk litt hjelp av Anette her med selve Porta-programmet, men hun har annen webløsning, så akkurat det har jeg fundert ut selv. *kjempestolt* :closedeyes:

Har du en veldig enkel løsning fra før av, hvor det går raskt å lage nytt album, så ville jeg rett og slett prøvd det og se om det er bedre. Grunnen til at jeg valgte det, er fordi det ser bedre ut, mer profft. I tillegg har jeg en knotete måte å gjøre det på på hjemmesiden, for da må jeg lage ny side, og manuelt legge inn bildene slik jeg vil ha de. Opplastingen tar også dødelig lang tid. Med egen serverplass går det kjempefort, så når jeg hadde laget noen album, hadde jeg fått det "i fingrene" og vips var åtte nye album på plass.. :rolleyes: Nå har jeg ikke lagt inn flere album på en stund, av den enkle grunn at det har vært drittvær og kameraet har hvilt seg.. <_<

Skrevet

Okai. Har fått lastet ned programet og laget mitt første album. Da lagrer det seg en mappe med alle filene i, men skal jeg laste opp den filen som heter index opp på serveren min? Eller skal jeg laste opp alle bildene manuelt også?

(Bruker one.com) om det har noe å si :lol:

Skrevet
Okai. Har fått lastet ned programet og laget mitt første album. Da lagrer det seg en mappe med alle filene i, men skal jeg laste opp den filen som heter index opp på serveren min? Eller skal jeg laste opp alle bildene manuelt også?

(Bruker one.com) om det har noe å si :lol:

Når du bruker Porta så lager Porta en mappe med alle filene du trenger. Last opp hele den mappen og når du skal legge ut så lager du en link til index filen.

Skrevet
Når du bruker Porta så lager Porta en mappe med alle filene du trenger. Last opp hele den mappen og når du skal legge ut så lager du en link til index filen.

Prøvde å laste opp hele mappen, men det gikk ikke. Måtte vist laste opp en og en fil?:S

Skrevet
Prøvde å laste opp hele mappen, men det gikk ikke. Måtte vist laste opp en og en fil?:S

Bruker du FTP-program, eller FileManager'en til one.com? Med FTP-program kan man laste opp hele mappen, det er det jeg pleier å gjøre. Med FileManager må man dessverre laste opp en og en fil, og det blir jo fryktelig tungvint...

Skrevet
Bruker du FTP-program, eller FileManager'en til one.com? Med FTP-program kan man laste opp hele mappen, det er det jeg pleier å gjøre. Med FileManager må man dessverre laste opp en og en fil, og det blir jo fryktelig tungvint...

Bruker filemanager, har liksom aldri fått til FTP-program. Men om dette er enklest og jeg får lastet opp hele mapper. Så spytt ut og fortell meg hvordan og med hvilket program :lol:

Takk for alt hjelp forresten, hyggelig noen tar seg tid til dette :P

Skrevet
Bruker filemanager, har liksom aldri fått til FTP-program. Men om dette er enklest og jeg får lastet opp hele mapper. Så spytt ut og fortell meg hvordan og med hvilket program :P

Takk for alt hjelp forresten, hyggelig noen tar seg tid til dette :P

Jeg bruker SmartFTP, og er veldig fornøyd med den. Du får bare ta kontakt på PM eller noe om du har spørsmål om hvordan den fungerer :lol:

Bare hyggelig å hjelpe til!

Skrevet

Så det er DET et FTPprogram er for! Jeg fikk jo til å laste opp filene en for en, og trodde jeg trengte et FTPprogram for i det hele tatt å få lastet opp.. :lol: Her må alt inn med teskje, så nå tror jeg jeg også skal skaffe meg det programmet.. Det var jo litt tungvindt å sitte og laste opp alle filene, for derettere å lage mapper og plassere de i.. (mappefilene blir jo ikke lastet opp..)

Skrevet
Så det er DET et FTPprogram er for! Jeg fikk jo til å laste opp filene en for en, og trodde jeg trengte et FTPprogram for i det hele tatt å få lastet opp.. :lol: Her må alt inn med teskje, så nå tror jeg jeg også skal skaffe meg det programmet.. Det var jo litt tungvindt å sitte og laste opp alle filene, for derettere å lage mapper og plassere de i.. (mappefilene blir jo ikke lastet opp..)

Hihi, nettopp! Med FTP-program laster du opp hele mappen på en gang, og hele saken er ferdig på null tid :P Jeg hadde IKKE giddet å laste opp en og en fil, for å si det mildt :P

Skrevet
Hihi, nettopp! Med FTP-program laster du opp hele mappen på en gang, og hele saken er ferdig på null tid :P Jeg hadde IKKE giddet å laste opp en og en fil, for å si det mildt :P

Og tenk at det likevel er mer lettvindt enn den måten jeg gjorde det på tidligere..! :shocked: AT jeg gadd! :rolleyes: Håper jeg får til dette FTPgreiene, skal ut og ta noen bilder nå, så får vi se om det ikke dukker opp et nytt album i løpet av dagen.. :lol: (Må utnytte go'været, vettu!)

Skrevet
Så det er DET et FTPprogram er for! Jeg fikk jo til å laste opp filene en for en, og trodde jeg trengte et FTPprogram for i det hele tatt å få lastet opp.. :P Her må alt inn med teskje, så nå tror jeg jeg også skal skaffe meg det programmet.. Det var jo litt tungvindt å sitte og laste opp alle filene, for derettere å lage mapper og plassere de i.. (mappefilene blir jo ikke lastet opp..)

Da er det ikke bare jeg som klarer å gjøre ting tungvint :lol: Får håpe jeg får det til i ettermiddag, vis ikke er det rett på sonen og spørre om hjelp! :closedeyes:

Skrevet
Da er det ikke bare jeg som klarer å gjøre ting tungvint :) Får håpe jeg får det til i ettermiddag, vis ikke er det rett på sonen og spørre om hjelp! :closedeyes:

Jeg trøster meg med at man lærer så lenge man lever! :rolleyes: Og så er det godt å ha sånne som Anette å spørre, eller andre som kan litt, her på sonen. Hva skulle jeg gjort uten sonen?! :P

Skrevet
Jeg trøster meg med at man lærer så lenge man lever! :rolleyes: Og så er det godt å ha sånne som Anette å spørre, eller andre som kan litt, her på sonen. Hva skulle jeg gjort uten sonen?! :)

Ja vi får trøste oss med det, godt det finnes folk som er der for oss 24/7 (sånn nesten iallefall) :P

Skrevet
Og tenk at det likevel er mer lettvindt enn den måten jeg gjorde det på tidligere..! :shocked: AT jeg gadd! :rolleyes: Håper jeg får til dette FTPgreiene, skal ut og ta noen bilder nå, så får vi se om det ikke dukker opp et nytt album i løpet av dagen.. :) (Må utnytte go'været, vettu!)

Du får bare spørre om du lurer på noe angående FTP altså :ahappy:

Jeg er forelsket i Porta jeg, alt går jo så fort i forhold til det styret jeg holdt på med før!

Edit: Taran, bare spør om du lurer på noe du også, leste visst bare den første siden i tråden jeg :lol:

Skrevet

Da var SmartFTP lastet ned og jeg har fått laget meg noen galleri. Men hva nå? Hvordaa laster jeg det opp? :ahappy:

Edit: Må jeg ha svart bakrundsfarge på siden? og må albumene ligge i mappen der bildene er, eller kan jeg flytte de til en annen mappe så det blir mer ryddig i mappene mine?:yes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...