Gå til innhold
Hundesonen.no

Min ventetråd

Miriam

Recommended Posts

• Svar 385
  • Created
  • Siste svar

Susie Q? Fin sang, kult navn..kanskje litt likt Josie... Liker ikke når navnene blir for like.. Eller så har du Leyla, men du liker jo ikke navn som slutter på A.. Mojo er mye brukt innen musikk, Jeff Bucleys Mojo pin er en nydelig sang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susie Q? Fin sang, kult navn..kanskje litt likt Josie... Liker ikke når navnene blir for like.. Eller så har du Leyla, men du liker jo ikke navn som slutter på A.. Mojo er mye brukt innen musikk, Jeff Bucleys Mojo pin er en nydelig sang :)

Wee! Mojo var knalltøft :) Og at det er en sang av Jeff Buckley gjør jo heller ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mojo er kult men kanskje litt maskulint?

Finnes det noen ny liste, jeg klarer ikke engang få opp den nye pollen som egentlig begynner å bli gammel...?

Lakris på fransk: Reglisse

Engelsk: Liquorice (som kan forkortes til Lilo...)

Lilo liker jeg masse.

Blue er kult (men belgisk blå?...ikke helt?)

Og sånn helt ut av det blå...

Mango

Biba

Loulou

Olive

Chinook

Malta

Vallonne

Loni

Lonnie

(Cf Vallonnie)

Libby

Iso

Chupa (Chups)

Kit Kat

Og takk til meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mojo er kult men kanskje litt maskulint?

Finnes det noen ny liste, jeg klarer ikke engang få opp den nye pollen som egentlig begynner å bli gammel...?

Jeg tok bort begge pollene, da det ikke gikk an å stemme på nytt selv om jeg laget nye alternativer <_< De det står mellom nå, sånn for min del er Katie, Ella, Lucy, Mojo og Jazzy (nei, jeg klarer ikke helt å legge fra meg det navnet, selv om det er likt Josie).

Takk for de nye navnforslagene, jeg skal granske dem nøyere etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med Lucky...... :)

Jo, Lucky kunne funka det, men igjen så er det denne kompisen som har Lucas, og jeg synes det blir for likt... Lucy er jo også ganske likt, men der er det i det minste forskjellig uttale...

Edit:

Jetta eller Easy?

Ja, det kan funke :) *Skrive ned*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er ikke Bergenser hun heller - men etter at hun hørte navnet Gracie uttalt på bergensk for mange mange år siden så har hun utviklet en intens avesjon mot det navnet. Og da snakker vi intens avesjon. Legg merke til at hun overhodet ikke kommenterer øvrige navneforslag selv om flere er navn hun ikke ville brukt.

Hun benytter imidlertid anledningen til å komme med ett og annet innspill *ler*

Ilja

Imre

Oda

Støy

Liten

Blåndi

Ally

Nelly

Harry (*fnis*)

Smule

Uuuuuhhh.. det er SÅ skummelt når folk begynner å snakke om seg selv i tredjeperson *spise negler*

Men ja, ser poenget ditt.

Må si at jeg likte både "Smule" og "Støy". Selv om Nyx nok var den som burde ha fått sistnevnte navn med tanke på det rykte hun fikk etter transport fra deg til Bergen *kniser*.

Ella funker på engelsk, Jazzy blir ALTFOR likt Josie. Hundene kommer til å ha store problemer med å skille navnene, tror jeg..

Jeg er enig med Aya jeg. En ting er at hundene kommer til å få store problemer. MEN, du kommer nok helt sikkert til å begynne å blande navnene selv" Josie.. eh, nei, JAZZY... eh, ****- hvem roper jeg på igjen?" *ler*

Hvorfor ikke kjøre det fullstendig banalt og kalle hunden "Trusty"? Ingen a ending og definitivt engelsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mojo er navnet på hunden i transformers. Forøvrig en hanhund, så vet du hvertfall hvor folk kommer til å tro navnet er fra.

:)

Åh! :) Kanskje jeg like gjerne bare skal kalle henne "hunden"? :) Siden alle navnene jeg liker har et eller annet "feil" ved seg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! :) Kanskje jeg like gjerne bare skal kalle henne "hunden"? :) Siden alle navnene jeg liker har et eller annet "feil" ved seg...?

:) Brodern sa noe av det samme: "Bikkja skal hete Fido. Alle andre navn er opptatt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mojo er navnet på hunden i transformers. Forøvrig en hanhund, så vet du hvertfall hvor folk kommer til å tro navnet er fra.

:)

Jeg tenkte på Mojo Jojo fra Powerpuffjentene, jeg, da. :)

Er det chihuahuaen med brekt bein? Eller er det fler hunder i Transformers jeg ikke har fått med meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer Mojo :)

Easy er forøvrig allerede opptatt av en groenendael med de samme linjene hvis jeg ikke husker feil..

Mener oppdretteren til Dina hadde med seg en som het det en gang jeg møtte henne og mener det var av de linjene. Mener og tror altså, men vet ikke sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på Mojo Jojo fra Powerpuffjentene, jeg, da. :)

Er det chihuahuaen med brekt bein? Eller er det fler hunder i Transformers jeg ikke har fått med meg? :)

:) Jeg er heldigvis(?) for gammel for powderpuff...

Men ja, er chien med brekt bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer Mojo :)

Easy er forøvrig allerede opptatt av en groenendael med de samme linjene hvis jeg ikke husker feil..

Mener oppdretteren til Dina hadde med seg en som het det en gang jeg møtte henne og mener det var av de linjene. Mener og tror altså, men vet ikke sikkert :)

Easy er broren til Dina, så det er de samme linjene ja :) (og moren til Dina het som nevnt Crazy, en søster heter Fuzzy - bare for å gjøre det vanskelig).

Jeg tenker og på Mojo Jojo fra Powderpuffjentene med navnet Mojo (jeg har jo som nevnt utallige ganger et pikebarn), og det er liksom et hannkjønnsnavn for min del (selv om jeg ikke skjønner hvorfor man er for gammel til Powderpuffjentene, men ikke Transformers? :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker og på Mojo Jojo fra Powderpuffjentene med navnet Mojo (jeg har jo som nevnt utallige ganger et pikebarn), og det er liksom et hannkjønnsnavn for min del (selv om jeg ikke skjønner hvorfor man er for gammel til Powderpuffjentene, men ikke Transformers? :) )

:) Transformers er jo minne fra min barndom... Brodern hadde jo figurer og vi satt klistra til tv-skjermen når tegnefilmene gikk. Og dæven som de spesialeffektene i den filmen kan holde en våken på nattevakt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easy er broren til Dina, så det er de samme linjene ja :) (og moren til Dina het som nevnt Crazy, en søster heter Fuzzy - bare for å gjøre det vanskelig).

Da husker jeg rett..Hun hadde han med på kongsberg for et par år siden.. Han ble BIR minns jeg å huske.

Kan Loke være belastet av et navn som minner alle på Hotel Cæsar av alle ting overlever nok lille sorte tranformers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, for min del, har aldri sett transformers bortsett fra nettopp filmen som kom nå, og det var litt motvillig. Men jeg syns jo den var bra da, det må jeg innrømme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vel......

*latterkrampe*

Jeg har lest Mojo jeg - altså mojjo - som om man sier Moro uten r men med j liksom *latterkrampe*

Ble brått litt finere navn når jeg leste Mojo - Mooujoou (jeg er skrekkelig dårlig på lydskrift)

*humre* tror jeg skal gå å dusje jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Altså nå orket jeg ikke lese igjennom 12 sider.. jeg har ikke fått med meg denne tråden helt jeg.

Men uansett, navn:

Jeg har ett navn jeg syns er kjempe fint, men jeg har ingen hund å bruke det på. Jeg prøvde å "pushe" det på Yodel, men der ble det vist ikke brukt. Så jeg prøver igjen.

Nappi

Det er finsk og betyr "Knapp". Som i trykkknapp, men jeg liker den doble betydningen av knapp (tenk svenskt) :)

Det passer på AK og da passer det på Belger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...