Gå til innhold
Hundesonen.no

Min ventetråd


Miriam

Recommended Posts

:P Hvilken verden har jeg levd i i det siste a? Jeg har ikke fått med meg dette jeg Miriam :P

Men, GRATULERER! :P Så kjempe morro! Nydelig liten valp på bildet også :P

Jeg og Elwira må få hilse på bebisen en gang. Gleder meg til å klemme på belgerbebis! :P

Hehe, det er ikke alle som har fått det med seg nei :P Selvfølgelig skal både du og Elwira få hilse på belgerbebisen :P Gleder meg til å treffe dere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 385
  • Created
  • Siste svar

Du altså, enstavelsesnavn er jo ikke tungvint! Hvorfor tror dere alle BC'er har enstavelsesnavn (bortsett fra at gjeterhundfolk har liten fantasi og kaller alle hundene for Don eller Meg eller Moss eller Nap eller Lad), det er enkelt å rope, det er enkelt å huske (hehehe), og det er enkelt for hundene å oppfatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis, 2ne, jeg ser (hører) det for meg (tror jeg) :P

Jeg kom jo til å tenke på hva jeg dreiv og ropte til hundene mine jeg, og pinlig nok så er det jo ingen av de som har blitt kalt navnet sitt, stakkar. Tommy ble jo Månsemann og Gubbelille, Hero ble Herverket og Virrum, Zar var bare Bebis (jepp, stakkars.. Ikke rart han ble sånn en pyse?), Dina er Frøken eller Frøken Fryd, og Emma er bare M eller "heeejemma" eller "emmijem". Tror kanskje jeg skal droppe å kalle neste hund noe som helst jeg, i og med at jeg døper de om etterhvert allikevel :P

- Og du, Dina liker sangen sin hun.. "Dina fillepina, har du vært og klina" - da danser hun nesten, og nærmere å ta helt av kommer man neppe med kontrollerte frøkner som henne.. Fineste lille *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig bilde :P *minnes tilbake når My ble hentet*

For det er jo skikkelig lenge siden... :P Trodde jeg så dere i Frognerparken på lørdag, forresten. Fant ut at det var lite sannsynlig, så jeg sa ikke noe, jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kunne hett Taxi likegodt :rolleyes: Tøft å rope på taxi midt i skogen vel.

*ler* En cocker jeg kjente i forrige århundere het Taxi! Syns det var litt kult jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal heie på Katie jeg. Jeg tenker på Katie Melua nemlig, og "The closest thing to crazy" er en av de fineste sangene jeg vet om - fullt passende tittel på en belger og, btw :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier fortsatt på Lucy (in the sky with diamonds?) :P Liker visst å assosiere navn med musikk eller film.

Ja, det er det jeg har tenkt på selv... Og derfor jeg ville ha et navn som har med en eller annen sang å gjøre :P

Tror jeg skal heie på Katie jeg. Jeg tenker på Katie Melua nemlig, og "The closest thing to crazy" er en av de fineste sangene jeg vet om - fullt passende tittel på en belger og, btw :P

Jeg digger også "The closest thing to crazy" av Katie Melua, det var henne jeg hadde i tankene da jeg begynte å vurdere navnet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også egentlig mest enstavelseord på hundene etterhvert.. Loke heter bare Lok til vanlig.

Noen ganger føler jeg at det kan virke som en komando for utenforstående når jeg roper LOK og han bare loker rundt . kanskje jeg burde kalt han kustus eller slave... Han lever litt mye opp til navnet sitt :ahappy:

Jeg synes fortsatt at Mojo var et passende navn, så passende at jeg vurderer å bruke det på en senere hund hvis du ikke velger det :lol: Da kan den hete Yo i det daglige*knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også egentlig mest enstavelseord på hundene etterhvert.. Loke heter bare Lok til vanlig.

Noen ganger føler jeg at det kan virke som en komando for utenforstående når jeg roper LOK og han bare loker rundt . kanskje jeg burde kalt han kustus eller slave... Han lever litt mye opp til navnet sitt :ahappy:

Jeg synes fortsatt at Mojo var et passende navn, så passende at jeg vurderer å bruke det på en senere hund hvis du ikke velger det ;) Da kan den hete Yo i det daglige*knis*

Synes jeg ser deg stå der og rope :lol:

Lucy er det beste alternativet fremdeles synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble veldig lite bilder, dessverre, men Belgerpia har jo lagt ut noen bilder av valpene i bloggen sin og i tråden her (hvis jeg ikke husker helt feil)... Jeg hilste på alle tispene, og de er bare übersøte :P Holdt frk Lilla på fanget, snudde henne mot meg hvorpå hun snur hodet mot meg og ser meg rett inn i øynene med verdens søteste blikk... Så ja, valpesyken er i full blomst, og jeg er skrekkelig glad for at det bare er to og en halv uke til jeg kan hente henne hjem :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bestemt med 99 % sikkerhet at den lille lilla valpen blir min :) Fineste lille sinnataggen *ler* Jeg har fremdeles ikke noe navn til henne, for hun er ingen Katie, Ella eller Lucy, mer en Sassy, men det er jo tatt ("Dobørsten" til BP heter det)... Så jeg trenger et navn som sier litt "frekk liten belgersak"...

Og så har jeg fått et problem, et litt uventet ett sådan... Jeg hadde sjekket om det var greit å ha med valpen på jobb, og det var det visst, mens nå halvannen uke før jeg skal hente henne er det visst ikke så greit allikevel... Jeg har ikke råd til å ta meg fri fra jobb, og vet ikke helt hvordan jeg skal få løst dette... Noen som har tanker/forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh hun var min favoritt også! ;) Minner meg om My når jeg leser om henne også det med at hun var minst(?)

Tanker: Allier deg med en du kjenner godt som du kan få til å passe valpen i krisetilfeller. Begynn å øv på å være alene med èn gang frøkna har blitt husvant! Det går sikkert seg til, -prøv å ikke se på det som et problem men en liten utfordring ;)

EDIT: Har ikke du en hund fra førav? Hvor er hun når du er på jobb? Det kan jo gjøre saken mye enklere. Hold de sammen men avstengt mens du er borte ved hjelp av kompostgrinder eller noe lignende. Da har de selskap i hverandre men de vil alikevel ikke kunne styre rundt uten grenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh hun var min favoritt også! ;) Minner meg om My når jeg leser om henne også det med at hun var minst(?)

Tanker: Allier deg med en du kjenner godt som du kan få til å passe valpen i krisetilfeller. Begynn å øv på å være alene med èn gang frøkna har blitt husvant! Det går sikkert seg til, -prøv å ikke se på det som et problem men en liten utfordring ;)

EDIT: Har ikke du en hund fra førav? Hvor er hun når du er på jobb? Det kan jo gjøre saken mye enklere. Hold de sammen men avstengt mens du er borte ved hjelp av kompostgrinder eller noe lignende. Da har de selskap i hverandre men de vil alikevel ikke kunne styre rundt uten grenser :)

De fleste jeg kjenner godt er soniser *fnis* (Nei, jeg har ikke noe liv :P). Tenkte å trene henne til å være alene hjemme ganske tidlig, men det er litt i tidligste laget å la henne være alene hjemme i syv timer fra hun er åtte uker gammel :S

Josie har tilgang til hele hybelen når hun er alene hjemme, så jeg får finne på noe lurt der... Josie er suveren med valper, så jeg trenger i hvertfall ikke å bekymre meg for det ;) Takk for tipsene, jeg får se hva jeg ender opp med å gjøre... Alle forslag mottas med stor takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, nydelige bebisen ;)

Hva med Kissy eller Kissa? Hehe ;)

Tror jeg skal heie på Katie jeg. Jeg tenker på Katie Melua nemlig, og "The closest thing to crazy" er en av de fineste sangene jeg vet om - fullt passende tittel på en belger og, btw ;)

Hehe det var Katie Melua jeg hadde i tankene da jeg foreslo navnet også, og den sangen er bare såå nydelig. Og så passende :)

Jeg bruker også egentlig mest enstavelseord på hundene etterhvert.. Loke heter bare Lok til vanlig.

Noen ganger føler jeg at det kan virke som en komando for utenforstående når jeg roper LOK og han bare loker rundt . kanskje jeg burde kalt han kustus eller slave... Han lever litt mye opp til navnet sitt ;)

Jeg synes fortsatt at Mojo var et passende navn, så passende at jeg vurderer å bruke det på en senere hund hvis du ikke velger det :P Da kan den hete Yo i det daglige*knis*

hehe jeg også! Tessa går bare under Tess til vanlig :P

Oj, dobbelposting.

*Dobbelpost, mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...