Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny Valp


viking

Recommended Posts

Jeg skulle passe en valp for dyrebeskyttelsen som jeg valgte og beholde, han kom inn sammen med 3 brødre ,, alle skulle slåes i hjel visst ikke DB kunne ta dem inn. Jeg valgte å beholde min da han viste seg og være en kjempe sosial og omgjengelig fyr som tydeligvis aldri hadde vært utsatt for noe vondt hverken fysisk eller psykisk.

Alle 3 hadde ganske lik vekt da de ankom DB, de lå fra 5kg og opp til 5,5 kg. Min som da tydeligvis var den kraftigste av de alle veide 5,5 kg.

Han er i dag 5 mnd og en stor søt gutt, Hadde han på vektkontroll på torsdag og da veide han 22kg. Han er ikke tykk på noen måte, men ligner en labrador. Noen som kan huske hva deres labrador veide når den var 5 mnd?

Jeg har pratet med de som eier broren og den er stor, men slang type, veier 11kg.

Virker som det er veldig stor forskjell på kullsøsknene her. Eier visste ikke hva de var blanding av men mora til valpene skal være en retriever mix, ligner visst en veldig slank retriever. Faren er som sagt ukjent. I følge dyrlege anto de at det kanskje var litt rottis i han da han har ekstremt kraftig benbygning, men det er ingenting annet som tyder på det. Han er svart med hvit stripe på bryst.

Jeg skal prøve og legge inn et bilde av han. Ønsker flere syn på hva dere tror han er blanding av..

post-2024-1203840711_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det ikke blei best kvalitet, skal prøve å få tatt et av han da han står oppe, men det er ikke så enkelt da han stort sett aldri er i ro.. :ahappy:

Her kommer et bilde av han og storebror..Storebror ble overveldet av å få en lillebror og passe på.. :rolleyes::rolleyes:

post-2024-1203840906_thumb.jpg

post-2024-1203840928_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der han kom fra fryktet de at kanskje faren var en settermix, men dyrlegen her somhar drevet med fuglehund i mange år kunne ikke se noe fuglehund i han..

Hmm.. Det forblir vell en gåte hva han 100% er blanding av...

Søt er han hvertfall :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i dag 5 mnd og en stor søt gutt, Hadde han på vektkontroll på torsdag og da veide han 22kg. Han er ikke tykk på noen måte, men ligner en labrador. Noen som kan huske hva deres labrador veide når den var 5 mnd?

Når min labradortispe var 6 mnd veide hun 20 kg.

Kjempe fin var han :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Ja han er pen og se på han.. Og han er en slik type som vet at han er pen også... :rolleyes: elsker å flotte seg medhøye løft på beinan og halen høyt hevet..

Kaller han hingsten min når han er i sitt ess...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men tror det var tisper også, de var 5,6 søsken tror jeg men vi i dyrebeskyttelsen fikk kun inn de de ikke klarte å bli kvitt.

Min valp har samme pelslengde som en labbis, hans andre bror var pinnkort i pelsen, og tredjemann var mellomlanghåret. Han ligner en breton faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...