Gå til innhold
Hundesonen.no

Åpning av dører..


Odin

Recommended Posts

Begynner og bli ganske frustrert her.

Er ikke helt sikker når det begynte, men etter jul en gang,

Sjanten har begynt og åpne dører her i huset. Når har han klart og ripe opp kraftig alle 4 dørene i gangen.

Har satt både ovnen foran døra han åpner mest og en stol, men allikevel klarer han og få opp den j.... døra Andre tips...

Foran de andre dørene står det blant anna en støvsuger og moppestativ.

Er så redd for at han en dag skal klare og få opp den ytterste døra og at han blir borte og skader beinet sitt igjen!

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min åpner alle dører og slipper ut den andre hunden vår. Hu åpner også yttedøren om vinteren og lar alle kuldegradene komme inn.. brr..

Vet ikke hvordan det kan trenes vekk, min lærte det når hun var rundt 4 mnd. Nå er hun snart 3år;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere haft sat børnelåger op foran dørene i dørkarmen, så ofte når hunden finder ud af at det ikke virker længere, og giver op, så stopper den med at kradse på døren.

Min Far satte plastik kontorgulvskånere på dørene sine, der var skåret til, så der ikke kom mærker i dørene og satte kroge på dørene, eller låste dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å skaffe nøkler og låse dørene?

Sikkert et vanskelig problem å trene bort..Vet dere årsaken til at hun gjør det da? Kjedsomhet, redd for å være alene hjemme osv.

Tror det blir lettere å gjøre noe med problemet om dere vet hvorfor hunden gjør sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har egentlig ikke noe konstruktivt å bidra med i denne tråden, vil bare fortelle en historie om en litt oppfinnsom hund jeg har hatt på kurs;

Eieren kom nemlig å fortalte at hunden hadde ikke bare lært å låse opp dører men nå hadde den også lært å låse dem igjen og det var i grunnen ett litt større problem.. De hadde vært ute for å si hadet til noen venner som hadde vært på besøk, da ikledd shorts og slipperser (ja det var i sommer). Da vennene hadde reist hadde hunden låst dem ute.. De hadde selvfølgelig ingen mobiltlf eller bilnøkler eller husnøkler for den sakens skyld. De prøvde å få hunden til å låse opp igjen, men fånyttes, så de måtte etter en stund gå over til naboen og ringe brannvesenet for å få hjelp til å komme inn igjen.. Ganske pinlig. Det har nok blitt en slager av en vandrehistorie på brannstasjonen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdretter jeg vet om lånte seg en hannhund som hun skulle bruke på den ene løpetispen sin. Men hannhundeieren glemte å varsle om at hunden åpnet dører, så hun fikk to gravide tisper istedet for en. (Alle valpene ble veldig fine, selv om innavlsgraden ble litt høyere enn planlagt på det ene kullet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi eier og ikke leier sier jeg bare.

Lurer på hva som plager han egentlig.. Han prøvde seg på ei dør når vi tok han over i sommer. Men da sa vi ganske tydelig i fra at det ikke var lov. Så var han flink helt til nå etter jul uff :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund åpner også dørene. Men vi bor slik til, at hun bare kan løpe ut. Men vinterstid så er det irriterende! Vi snudde dørhåndtaket slik at det sto rett opp. Det har hjulpet.

Annet tips (som jeg ikke har prøvd selv) er å henge opp et tau med skranglete, tomme hermetikkbokser/skjeer osv. Dette skaper en viss ubehagelig og litt skremmende lyd. Og i tillegg så kan dere sitte på vakt når dere hører den lyden, og hoppe fram ved evnt forsøk nr to og si NEI! idet hunden hopper opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shakil åpner døra, men han bruker ikke labbene eller hopper opp... Han åpner alt med munnen, og har fått en mani for at alle dører inne må være åpne, om jeg går og lukker dem igjen så går han etter ti minutter og lukker opp igjen alle dører... Han har også skjønt hvordan veranda døra skal lukkes opp så vi har alle dører låst gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...