Gå til innhold
Hundesonen.no

utstillings telt Bare hund


2_ne

Recommended Posts

Da blir det jo litt vanskelig å håndheve da... Og man ser ikke over de teltene, så de tar jo masse sikt, er det tre stk uten telt, med stoler og bur kan man stå bak de og allikevel få med seg hva som skjer i ringen! :D

Men som det er sagt, bare ett rykte, men de er forbudt i Sverige etter det jeg har fått fortalt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for linken :D

trenger noen deler til teltet jeg har derifra.

Om det er forbudt i sverige? har hørt rykter om det jeg også, men var på mariefred i sommer og da var det flere som hadde det, men det var jo en myndespesial da så det kan være derfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Målene er 3 x 3 meter.

Og ja, på enkelte utstillinger i Sverige har de nektet folk å bruke disse - og da står det i PM'et til utstillingen.

Skjønner det godt, egentlig - når man ser den desperate teltbruken som brer seg utover nå. Enhver med en hund og kanskje et bur vil legge beslag på 9 kvadratmeter plass, uansett hvor trangt det er. Jeg kjenner flere jeg, som setter opp telt uansett værmelding... Og det er det faktisk ikke plass til på de fleste utstillingsområder.

Men ja, det ER deilig å ha sin egen lille "private" plass, og den roen man får inne i sitt eget telt, men dessverre kommer dette ganske sikkert til å føre til fler og fler restriksjoner mot bruk av dem.

Så nødløsningen vår er en skikkelig parasoll som man fester til hjørnet av buret - vips har man et eget lite "tak" som dels beskytter mot regn, og samtidig gir god skygge (når DET er aktuelt).

(Tror hundeklubbene får vanskeligheter med å forby parasoller...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kom dette "forbudet" i Sverige da?

På de utstillingene vi var på i fjor, både i Norge og Sverige var det lovelig med alle slags telt.

Ser ikke noe problem med teltbruk jeg, bare man holder seg litt unna ringen, slik at folk kan sitte med bur og hund foran der.

Synes ikke man kan beslaglegge hele området rundt teltet.

Etter ei sykt kald utstillingshelg med 10 grader, vind og pissregn midt på sommeren, anskaffet vi oss telt.

Tittet på flere, men mange så jo veldig trasige ut, og ikke alle er vanntette.

Så det ble et barehund-telt.

Vi hadde det dog bare oppe 1 gang...hehe...

Og da ikke inntil ringen, men litt på baksiden for oss selv.

Kjekt å hunne sitte litt i ly.

Men på utstillingsdager med godvær ligger teltet i bilen.

Da tar vi med bur og stoler i stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...