Gå til innhold
Hundesonen.no

Hiro, min Hiro


Riz

Recommended Posts

Når min var på den alderen(6mnd) veide hun en 46kg mener jeg å huske...så han blir nok en kraft plugg

Hvor gammel er hun nå da, og hvor tung?

Jeg håper Hiro ikke blir av de tyngste, men han har nok en del igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun nå da, og hvor tung?

Jeg håper Hiro ikke blir av de tyngste, men han har nok en del igjen:)

Hun er 15 mnd og veier ca 60kg så det har gått tregt di siste mnd med henne,hun vokste kjempe fort det første året,var en stund større en broren sin,men nå har han dradd forbi med 5 kg:)ja virker som guttene er litt tregere i starten,men så tar di innpå når det nærmer seg året...men min er kanskje litt vel stor(ikke feit) en god jente med solid ramme kan en si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men min er kanskje litt vel stor(ikke feit) en god jente med solid ramme kan en si:)

:) Bare for å pirke litt, Diva er ikke litt stor, hun er kjempe svær! :D

(men hun er ikke feit nei,det stemmer :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her kommer noen bilder fra meg av Hiro, 10 mndr og like klumsete og barnslig som før. Dog han har blitt litt mer voksen, han har funnet ut at tisper lukter helt fantastisk og at han må tisse der alle andre hunder har tisset. De små tisseturene ute, er ikke så veldig små lenger da han må lukte på alt.

Har kjøpt meg nytt kamera, nikon d60... En viss hund klarte å tygge opp det andre... <_<

Lek med nabohunden Bono.

1308-08146.jpg

1308-08170.jpg

Fjellturer

Skarven2408-08068.jpg

Skarven2408-08127.jpg

Skulle sette meg ned på huk for å ta bildet, men da tror jo Hiro det selvfølgelig er kosetid da og ødelegger heeele bildet;)

Skarven2408-08107.jpg

Bare ligge å være søt.

1308-08052.jpg

Og MASSE bading og strandturer både her hjemme og på hytteturer.

smla2008130.jpg

smla2008125.jpg

stranda079.jpg

stranda066.jpg

stranda052.jpg

stranda043.jpg

stranda029.jpg

stranda028.jpg

3108-08104.jpg

3108-08077.jpg

0609-08033.jpg

0609-08024.jpg

0609-08018.jpg

3108-08021.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mambo og Liza som er foreldrene:)

Har alltid likt Liza jeg :whistle:

Og Mambo da! Så majestetisk :P

Liker de kjempegodt når de er så kraftige og gode som han :P

Har lagt merke til at bittet til Mambo er helt feil, hvordan er det med Hiro sitt? det ser jo veldig fint ut på bildene da :P :P

Han er helt nydelig altå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...