Gå til innhold
Hundesonen.no

Springeren Norma (Lochaline's Kitty White)


Peers

Recommended Posts

I går fylte Norma 6 måneder (hjelp, som tiden flyr!), og da er det vel på høy tid at hun får sin egen tråd :)

Kort fortalt: Norma er en engelsk springer spaniel, som er født 19. august 2007 hos Kennel Lochaline. Hun var nøye planlagt, og jeg var veldig pirkete på hvilke egenskaper jeg ønsket i hunden. Foreløpig er jeg kjempefornøyd, hun lever opp til alle mine forventninger! Planene med henne er i utgangspunktet lydighet, spor og utstilling, selv om jeg i tillegg kunne tenke meg å i det minste prøve jaktanleggsprøven. Multitalent? Jada :)

Bilder er jo et must da... Så her kommer spam!

2 uker:

1tispe3.jpg

4 uker:

valpen.jpg

7 uker:

2tispesitt.jpg

8 uker:

0010.jpg

0006.jpg

9 uker:

0002.jpg

0024.jpg

12 uker:

0024.jpg

...og så hopper vi til nåtiden. Norma 6 måneder:

0003.jpg

0004.jpg

0006.jpg

Ball er gøy!

norma.jpg

Pinner er også gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Flott hund! Må vel ut til Ålesund i løpet av mars så jeg får møte springerfrøkna som søskenbarnet mitt henter i starten av mars. Gleder meg ikke mindre etter å ha sett desse bildene, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma sier tusen takk for alle komplimenter :wub:

Hun er virkelig flott, og det vet du jeg synes :closedeyes:

Nå må vi virkelig få gått en tur snart, så Mike kan forelske seg i Norma :rolleyes:

Ja, vi må få gått en tur snart, tror Normusen liker kjekke cockergutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søte Norma, det. På det tolvukersbildet så hun mistenkelig gjenkjennelig våt ut. :drool:

Jeg har den turen vår friskt i minne ja :ahappy: Tror aldri jeg har sett en så misfornøyd, sutrete og våt bylt *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer! :)

Lykke til i helga igjen forøvrig. Vi forventer en ny bra plassering :)

Ja, det blir spennende i morgen! Jeg har absolutt ingen forventninger, men selvfølgelig er det jo lov å drømme om at hun gjentar bedriften fra forrige gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag fikk Norma løpetid, så den lille damen begynner virkelig å bli "voksen" :thumbs: Foreløpig går det veldig fint, Orry er helt rolig og driter like mye i henne som han pleier å gjøre *flir*

Her er et par nye bilder! Litt dårlig kvalitet på noen av dem dessverre... På bildene er hun snart 7 måneder.

norma1503.jpg

0001.jpg

0003.jpg

0004.jpg

normanana.jpg

Fotograf: Tine Therese

norma.jpg

Fotograf: Tine Therese

normapinne.jpg

Fotograf: Tine Therese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk Norma løpetid, så den lille damen begynner virkelig å bli "voksen" :D Foreløpig går det veldig fint, Orry er helt rolig og driter like mye i henne som han pleier å gjøre *flir*

Her er et par nye bilder! Litt dårlig kvalitet på noen av dem dessverre... På bildene er hun snart 7 måneder.

norma.jpg

Fotograf: Tine Therese

For et herlig uttrykk hun hadde :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...