Gå til innhold
Hundesonen.no

Uhøytidelig undersøkelse


Ingvild

Recommended Posts

Hypotese: De fleste av de som lar hundedritten ligge igjen på steder hvor mennesker garantert kommer til å tråkke i herligheten, er mennesker som fôrer bikkja si på Frolic.

Framgangsmåte: Nå når snøen (ja, det vil si de tre centimeterne med slaps) har forsvunnet, kommer etterlatenskapene fram i dagslyset, og gjerne på steder man helst ikke vil finne dem. Undersøkelsens deltagende forskere bør til enhver tid være utstyrt med penn og papir, slik at de enkelt og raskt kan notere hvor mye hundedritt de finner og hvor mange av disse som åpenbart må komme fra Frolic-fôrete bikkjer. Om en av forskerne er så uheldig at han eller hun tråkker oppi delikatessen er vedkommende mer enn velkommen til å la sin irritasjon gå utover statistikken, ved å for eksempel legge til ti eller hundre antall avføringsklatter på lista over hvor mange som ligger spredt rundt omkring.

Resultater: Resultatene samles inn når vi har kommet såpass langt utpå våren at mesteparten av dritten har råtnet bort.

Kildekritikk: Man kan stille spørsmål til undersøkelsens gyldighet, da det er fritt opp til den deltagende forsker å avgjøre om det er Frolic-dritt eller ikke vedkommende har funnet på fortauet.

(ja, jeg tråkka i Frolic-avføring i dag :):) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritbra :) (Tog du'an? :) )

Jeg må innrømme at jeg ikke studerer evt klatter som ligger igjen etter andre hunder så jeg er ikke kvalifisert til å delta..

Frolic-dritt tenger man ikke å studere, man ser at det er frolic dritt før man ser at det er dritt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det

a) frolic-materne som i minst grad lar bikkjene sine skite ute

b) ingen som forer på frolic

det gjelder her hos meg, da. (har ikke sett en rød bæsj på det jeg kan huske. Men da jeg bodde i Frankrike var det millioner av dem...og der var fortauene ofte røde også, ikke alltid lett å se grrr. Flere ganger måtte jeg snu for å gå hjem å skifte sko/vaske skoa før jeg kunne dra på skolen...)

Vi har ikke frolic på butikken min tror jeg men sånn hmmm hva heter det foret igjen, da? Husker ikke jeg, men valpeforposen er blå, de for voksne gul; han fikk det hos oppdretter og vi bytta nokså kjapt. (det er ikke frolic tror jeg? hanhar aldri bæsja rødt da...) Eksistensiell diskusjon her...

Jeg blir for øvrig ENNÅ MER irritert på folk som, når de er på tur i skogen, tar opp dritten i en pose, henger posen på en grein(formodentlig for å hente den på hjemturen), glemmer den, og vips har vi svarte stinkeposer hengt opp som en slags syk julepynt i trærne...Det er slett ikke uvanlig i området rundt sognsvann i Oslo...Har heldigvis aldri sett det her jeg er nå.

Dette er i skogen, for Guds skyld; dytt dritten utav stien og under no blad eller mose, da hvis du ikke har pose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir for øvrig ENNÅ MER irritert på folk som, når de er på tur i skogen, tar opp dritten i en pose, henger posen på en grein(formodentlig for å hente den på hjemturen), glemmer den, og vips har vi svarte stinkeposer hengt opp som en slags syk julepynt i trærne...Det er slett ikke uvanlig i området rundt sognsvann i Oslo...Har heldigvis aldri sett det her jeg er nå.

Dette er i skogen, for Guds skyld; dytt dritten utav stien og under no blad eller mose, da hvis du ikke har pose...

Helt enig.

Er et område her jeg bor hvor det henges opp poser med dritt i trærne.

Og dette er midt i skogen hvor det så vidt er en sti, fram til for 2år siden var det bare jeg som gikk der.

Og når jeg har tråkket mæj en fin liten sti i skogen kommer det ny innflyttere å forpester skogen min :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde øye med dritten neste gang jeg er ute.. :wub:

Forøvrig synes jeg det er synd at det er så lite hundeposestasjoner i Norge. Jeg var i tyskland for en uke siden, og jammen var det ikke slike bokser med hundeposer og søppelkasse så og si over alt. Det hadde gjort det så mye lettere å tvinge late mennesker til å begynne å plukke opp dritten etter bikkja si. De hadde ikke hatt noen unnskyldning for ikke gjøre det.

Jeg vet at det finnes slike i Norge også, men det skulle vært MANGE flere. Ikke bare slike, men også flere søppelbøtter, offentlige. Også i byggefelt, ikke bare i byene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde øye med dritten neste gang jeg er ute.. :wub:

Forøvrig synes jeg det er synd at det er så lite hundeposestasjoner i Norge. Jeg var i tyskland for en uke siden, og jammen var det ikke slike bokser med hundeposer og søppelkasse så og si over alt. Det hadde gjort det så mye lettere å tvinge late mennesker til å begynne å plukke opp dritten etter bikkja si. De hadde ikke hatt noen unnskyldning for ikke gjøre det.

Jeg vet at det finnes slike i Norge også, men det skulle vært MANGE flere. Ikke bare slike, men også flere søppelbøtter, offentlige. Også i byggefelt, ikke bare i byene.

Enig i det. Jeg har bare sett én sånn hundeposestasjon her jeg bor, og det skulle vært mange flere. I tillegg synes jeg ofte det er veldig langt mellom søppelbøtter også, og det er nok for mange lite motiverende å skulle bære på en pose med dritt over lange avstander...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde øye med dritten neste gang jeg er ute.. :o

Forøvrig synes jeg det er synd at det er så lite hundeposestasjoner i Norge. Jeg var i tyskland for en uke siden, og jammen var det ikke slike bokser med hundeposer og søppelkasse så og si over alt.

Men så har de jo et helt ekstremt søppelsystem der nede også! Resirkulering på togstasjonene osv... jeg var helt henrykt da jeg var der nede! Et forbilde for Norge.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk rundt å tittet etter hundebajs på alle mine turer i dag..fem ruser var virkelig røde og jeg kunne stolt tenke med meg selv at det der er frolic ja...hehe...

men FYSJ Å FYTTE GRISEN hvor mye hundedritt det ligger over alt. jeg er glad jeg kan med hånda på hjertet si at jeg plukker opp så og si hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har de jo et helt ekstremt søppelsystem der nede også! Resirkulering på togstasjonene osv... jeg var helt henrykt da jeg var der nede! Et forbilde for Norge.... :o

Ja, de er kjempeflinke når det gjelder det der. Men jeg tror først og fremst det har med respekt å gjøre. Folk må lære seg å respektere andre mennesker når det gjelder både søppel og hundedritt. Det er helt tragisk at folk ikke gidder å legge matrestene sine i ei søppelkasse, men heller velger å slenge burgeren med medfølgende papir i vegkanten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...