Gå til innhold
Hundesonen.no

Omregistrering SKK til NKK


Lillekrapyl

Recommended Posts

Ja, det holder med stamtavle og kjøpsavtale. Og så skriver du at du søker om omregistrering. I tillegg til adresse, kontaktnummer og alt slikt, skrev jeg ned medlemsnummeret mitt (NKK) i tillegg, men vet ikke om det er nødvendig.

Omregistreringtiden variererte på mine; 3 uker (januar -07) og 8 uker (oktober -07). Men så lenge du har papirene inne til registrering, (og du ikke har hatt hunden mer enn 6 mnd.) så kan du delta på utstillinger med det svenske reg.nummeret (Bare oppgi at hunden er under registrering). På valpeshow kan du stille uregistrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stamtavle og kopi av kjøpekontrakten. Legg ved et lite notat at du ønsker å om.reg. Og adressen din.

Dette var det jeg gjorde. Et par dager senere fikk jeg regning, og i løpet av èn uke fikk jeg nytt reg.bevis i posten + det gamle.(Ble overrasket over at de gjorde det såfort).

EDIT; gjorde det for under ett år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Fikk beskjed om at jeg hadde glemt chip nummer.

Må jeg sende inn, eller går det an å ringe det inn?

Send en mail med det på til saksbehandler.. :ahappy: Det gjorde jeg, det gikk kjempefint!! Etter jeg hadde gjort det, sendte det søndag kveld, var papirene i posten på onsdagen! Helt super service!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail med det på til saksbehandler.. :ahappy: Det gjorde jeg, det gikk kjempefint! Etter jeg hadde gjort det, sendte det søndag kveld, var papirene i posten på onsdagen! Helt super service!

Da har jeg også sendt mail!

Fikk du svar på mailen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også sendt mail!

Fikk du svar på mailen?

Ja, jeg fikk svar på mailen.. :ahappy:

Ville regnet med svar, og hvis du ikke får svar, ville jeg spurt etter en bekreftelse på mottat mail.. :)

Det koster 530,-, tror jeg, hvis ikke noe har forandret seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Fremdeles 530 ja!

Takk!

Da er det jo faktisk ganske dyrt å kjøpe hund i Sverige i fht. Norge. Valpeprisen er det sammen + toll og omregistrering. Jaja, hva gjør vi ikke for å få den rette valpen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Da er det jo faktisk ganske dyrt å kjøpe hund i Sverige i fht. Norge. Valpeprisen er det sammen + toll og omregistrering. Jaja, hva gjør vi ikke for å få den rette valpen :ahappy:

Hvor mye er tollen på?

Nå varierer det jo selvsagt fra rase til rase, men på labradoren må du som oftest betale litt mer i Norge enn i Sverige. Dessuten er det forskjell i valutakursen, så f.eks. 8500 SEK blir i underkant av 7200 NOK. Legger du til omregistreringa er du oppe i 7550, og da har du fremdeles et stykke opp til det de fleste labradorene koster i Norge (det ligger gjerne på 9000 nå, tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er tollen på?

Nå varierer det jo selvsagt fra rase til rase, men på labradoren må du som oftest betale litt mer i Norge enn i Sverige. Dessuten er det forskjell i valutakursen, så f.eks. 8500 SEK blir i underkant av 7200 NOK. Legger du til omregistreringa er du oppe i 7550, og da har du fremdeles et stykke opp til det de fleste labradorene koster i Norge (det ligger gjerne på 9000 nå, tror jeg).

Man betaler ikke toll, men moms/mva, som er på 25% av hundens pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Man betaler ikke toll, men moms/mva, som er på 25% av hundens pris.

Hehe ja gikk litt fort der. Man skal stoppe hos tollerne og da blir det toll :) Er ikke så greit å følge med på hva man selv skriver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Gikk ennå fortere nå tror jeg, for man skal stoppe hos tollerne og betale MOMS :)

Hehe neida, nå var jeg med, skrev bare litt utydelig kanskje. Mente at jeg sist kobla toller = betale toll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...