Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter og venter og venter..


Aussieglis

Recommended Posts

Gikk faktisk kjapt igjennom der nå! Men kan jo ikke kjøpe noe før man har pengene... sukk

Tenker å bruke 4000-5000,- :drool:

IMGP0895.jpg

My i farta sammen med flokken sin på sin første skogstur

IMGP0907.jpg

My lurer på om det er lov å henge i pelsen på de voksne hundene slik som Raven gjør.

IMGP0908.jpg

My kom fram til at lover og regler ikke er noe for henne så hun henger seg på Raven og vil prøve hun og!

SE den lille halen! :ahappy: Jeg trodde faktisk hun hadde lengre hale enn hun tydeligvis har! I love it! :sleep:

*dobbelpost. mod raksha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar
Guest Snusmumrikk

Så søt hun er. Nå nærmer det seg med stormskritt her! 5 dager igjen!

Gikk faktisk kjapt igjennom der nå! Men kan jo ikke kjøpe noe før man har pengene... sukk

Tenker å bruke 4000-5000,- :ahappy:

Hvis du ikke absolutt må ha speilrefleks kan man få kjøpt gode digitalkameraer for under den prisen. Jeg har et canon S3IS. Det har omtrent alle manuelle instillinger du trenger i tillegg til f.eks. auto, sport, innendørs osv. Eneste er at det ikke har speilrefleksfunksjonen og du ikke kan skifte objektiv. Men ellers har du omtrent like mange innstillingsmuligheter som et av de billigere speilrefleksene.

Edit: mitt kosta omtrent 3500 kr for ett års tid siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke kjøpe noe annet enn speilrefleks, jeg er døds lei alt av halv-gode bilder jeg klarer å få til en sjelden gang med kompaktkameraer. Vil ha litt å vokse på også, og det kan man jo med en speilrefleks som passer til mange forskjellige linser som canon sine gjør. :ahappy:

Og ja, nå er det ikke lenge igjen! :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo er fæl og ba meg finne flere eventuelle navn til My. :) Jeg vil jo at My skal hete Myyyy.. Men han burde få ha noe å si han og siden han har hjulpet så utrolig mye og vært verdens snilleste. Så, noen tips på hva My kunne hete hvis hun ikke får hete My hos fæle mannen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig hun er, og selvom hun er minst kan hun fort bli størst. MIn nuffe var jo minst i kullet, men ahr tatt dem igjen og hun er bare 4 mnd! Søstra mi sin hund, Giga, var størst i kullet, hun endte som minst. Ingen fasit utifra str når dem er valp iallefall

Lykke til hun var herlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke nei takk til det altså! Planen er å holde My våken mesteparten av tiden mens vi venter på toget så hun sover når vi kommer på toget igjen. Den saken blir enten veldig vanskelig eller veldig enkel, tror jeg! :) Du kan jo hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :P Idag er pirajatrollene med oppdretter på en lang biltur til nærmeste by som har øyelyser. *håper alle er friske og fine i øynene sine*

Nå er alt av penger som skal være med på toget lagt av, jeg har begynt å rydde litt ekstra rundt i leiligheta og idag tenkte jeg å få sambo med meg på dyrebutikken for å kjøpe litt halsbånd, tyggebein, store matskåler og et kobbel eller to. ;) Vi har jo bare pittesmått hundeutstyr fra førav så det som trengs må kjøpes inn på nytt. Litt småkjipt at ikke Emma har noe som kan gå i arv! Men jeg har jo ikke akkurat noe imot å handle på dyrebutikken.... *plystre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...