Gå til innhold
Hundesonen.no

Slått seg tydeligvis


TonjeM

Recommended Posts

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk folkens.. så heldig jeg er som har dere på sonen! Håper Torill kan fikse lille basenji.. det må hun har jeg funnet ut. Imorgen er det 1 uke siden lille basenji skadet seg, og hun har jo hatt det pyton og all den lidelsen må jo være godt for noe, ellers så burde jeg jo avlivet henne med en gang og latt henne slippe den siste uken. Så da må hun jo bli bra! (Gid slik logikk hadde funket i "real life".. ) Men vi venter i spenning og forventning her.

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...jeg er så spent på hvordan det gikk med lille Basenji hos Torill Malmer i dag..

Jeg krysser fingrer og tær, håper det gikk bra, og at ho kan kureres. :console:

Jeg føler virkelig med dere begge...det må være forferdelig å se på at hunden har det så vondt. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker på dere!

det høres ut som ett mareritt.

det er fort gjort att noe går galt. her i trondheim regner det og det er speilblankt over alt,hunden prøver så godt den kan men det hender han detter med beina i alle rettninger...skummelt.

vi krysser alt vi har for at din lille Basenji!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - Amy er med hjem fra dyrlegen - og jeg er fryktelig fryktelig glad, så hvis innlegget mitt videre her skulle "ta av" så bare vær klar over det! Jeg har lille basenji med meg hjem - og det var jeg ikke sikker på at jeg kom til.

For det andre - en grunnleggende fundamental naturlov: MAN KAN IKKE VINNE MED EN BASENJI - KAN BASENJIEN FÅ DEG TIL Å FØLE DEG DUM; SÅ GJØR DEN DET!

Lille basenji var VANVITTIG mye bedre da vi var hos Torill Malmer. Sjanglingen var (selvfølgelig) omtrent borte (den var der før idag, bare for å ha sagt det!), litt ustøhet var det fremdeles, så jeg slapp å virke som en direkte løgner - men inntrykket av hysterisk kjerring som tar av for ingenting, fikk jeg nok beseglet en gang for alle..

Nå var jeg ikke klar over hvor alternativ hun Torill Malmer var, så jeg er fremdeles ikke helt klok på hva som feiler lille basenji for jeg skjønte ikke forklaringen - ubalanse i medianen og blæra som gikk helt opp til hodet..???? (Jeg skal ikke en gang begynne å si hva en streiting som meg synes om slike forklaringer...).

Nåja. lille basenji fikk akupunktur med laser, ingen gnukking eller trykking sa dyrlegen i tilfelle Amy holder på å få en prolaps (noe en traddis som meg skjønte.. kompenserte litt for blæren i hodet det) - massering av spesielt nakken måtte vi unngå. Så fikk jeg noen piller å gi henne, skal fortsette med rimadylen og ellers la lille basenji bestemme hvor mye hun vil gå/ikke gå, for hun er så forsiktig at vi kan godt la henne styre det. Men hun må skjermes mot Kark, han må ikke bumse henne ned i tide og utide, og videre var ikke dyrlegen sikker på at Amy kan brukes til jakt igjen - det er på tide å roe ned litt for kroppen hennes er slitt.

Hvis Amy ikke følte seg bedre nå, skulle hun få en behandling til i denne uken her, ellers kunne vi ta en runde til neste uke - hvis jeg syntes Amy trengte det.. veldig uvante ord fra en dyrlege! Og at det er "noe" med damen skjønner jeg, lille basenji knurret bare litt, og fant seg ellers i all berøring - helt uhørt - søsteren min brukte 3 år på å få innyndet seg såpass - og iløpet av besøket har Torill lært Amy ny tigge-adferd av særdeles uhøflig type, hopp opp med forbeina på låret til Torill og det vanker leverbiter! Så jeg gikk derifra med en basenji som nesten gikk på bakbeina.. Men faktum er at Amy gikk selv til bilen, hun ville gjerne gå en liten tur da vi kom hjem - og både tisset og bæsjet (enda hun var på vaklende tissetur før idag, som etterlot henne helt skjelven og utilpass) - og har selv gått inn og lagt seg i sofaen. Ikke et pip eller hyl så langt, ikke stått krum med halen mellom beina ute av stand til å røre seg mens jeg tok av meg skoene. Jeg håper dette er noe varig noe, og ikke effekt av "ekstra belastning som gjør at hunden forsøker å oppføre seg normalt inntil belastningen er over", men akkurat nå er lykken stor! Men vi får se! Lille basenji er med hjem, og jeg følte meg som en idiot der hos dyrlegen med en hund som tilsynelatende nesten ikke feilte noe.. kan det bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra!!

Jeg måtte le av beskrivelsen "inntrykket av hysterisk kjerring som tar av for ingenting, fikk jeg nok beseglet en gang for alle.. ". Been there, done that liksom :rolleyes2:

Det er selvfølgelig meget mulig at Amy justerte seg, maksimerte hver eneste av de tilgjengelige kreftene hun hadde i kroppen for å ikke være så syk som hun har vært. MEN, uansett- så har jeg stor tro på at T. Malmer kanskje treffer spikeren igjen (har hørt mye bra om henne mao) til tross for Amys spill eller ikke.

Amy hørtes jo veldig mye bedre ut slik du beskrev henne etter timen, så se henne an over natten og morgendagen. Er det ikke litt deilig med en ny erfaring rikere?

Jeg er såååå glad på dine vegne. (er dette ikke litt merkelig, at man tenker så mye på folk og hunder en aldri har møtt??*ler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jammen gode nyheter Tonje!

Nå kan jeg endelig puste lettet ut. Håper det holder seg, og at ikke Amy lille bare gjorde et lite skuespill igjen (man er da ikke drama queen for ingenting, og ikke noe er jo så gøy som å spille mor et lite puss)

Du får gi Amy en godbit fra meg- En skikkelig god en. Kanskje en pølsebit? Siden hun ikke vil ha en klem, mener jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg ikke klar over hvor alternativ hun Torill Malmer var, så jeg er fremdeles ikke helt klok på hva som feiler lille basenji for jeg skjønte ikke forklaringen - ubalanse i medianen og blæra som gikk helt opp til hodet..???? (Jeg skal ikke en gang begynne å si hva en streiting som meg synes om slike forklaringer...).

Hehe dette er akupunkturspråk :console: Ubalanse i blæremeridianen kan forklares veldig enkelt. En meridian er en energibane, vi har mange av dem rundt om på kroppen, og en av dem heter Blære. Ihvertall på mennesker så går den fra øyekroken, rett over hodet, nedover ryggen, langs låret og ned på utsiden av foten og ut til lilletåa. Ubalanse, eller stagnasjon, er bare at det ikke er fri flyt i energien i meridianen, som kan skape vondter. Håper du ble litt klokere nå? :)

Hilsen akupunkturstudenten :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid morsomt å høre historier om lille basenji som tøyser med folkene sine, men nå ble jeg jammen meg letta i tillegg! Godt å høre at du fikk henne med deg hjem, Tonje :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese! Krysser fingrene for at behandlingen har varig virkning. Jeg syntes det var ekstra fint å høre at basenjidyret likte Malmer. (Alltid litt skummelt når man anbefaler noen...)

Stå på Amy!

Edit; Vi streitinger får bare late som om vi ikke lar oss frustrere over ting vi ikke kan forklare! Jeg følte meg også rimelig teit etter å ha lagt ut om hvor umulig det var å undersøke dyret.... og han bare la seg inntil henne... og det værste var at han så ut til å nyte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så deilig! Den hysteriske kjerringa kjente jeg igjen ja. :rolleyes2:

Men det er tross alt mye bedre enn at det er andre veien. Kos dere masse nå da. Og lille basenji morer seg vel med å prøve ut enda fler hvordan få mor til å hoste fram leverbitertriks nå når hun må ta det litt rolig.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå! Så bra! Har ikke ord! Har tenkt så mye på dere, og har hatt helt vondt av stakkars lille basenjien..

Skulle ønske jeg hadde visst om Torill for noen år siden, men det er en annen sak. Kjempebra at det ordner seg for dere! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIIIPPII !! Så bra! :(

Jeg var veldig spent da jeg klikka meg innpå den siste sida i denne tråden...og tårene spratt da jeg leste de siste innlegga, som begynte med "HERLIG", og "SÅ BRA"..! :( Må si jeg ble letta da ja, for sykdomshistorien til lille Basenji synes jeg høres fæl ut, den uka den har vart.

At den lille frøkna i tillegg er livredd veterinærer, gjør det heller ikke noe bedre.

Håper behandlingen gjør at ho blir helt frisk igjen, og at ho slipper å leve med ubehag av noe slag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...