Gå til innhold
Hundesonen.no

Gal nabo...?


Boubou

Recommended Posts

Hei. noen har skrevet og sagt jeg ikke bryr meg om hunder. Helt feil. har hatt div. hunder i mange år. siste jeg eide døde for noen år siden. etter det har jeg ikke eid noen hunder, men passet div. hunder. Så jeg ble litt fornerma når noen sier jeg ikke bryr meg. Jeg er hjemmeverende, og går turer i skog og mark hver dag. Har sagt at jeg vil slutte som hundepasser pga. nabokrangel. Nå har vi blitt enig i om og flytte til sommeren. (jeg og kona) . Da skal vi ha ny hund. eller jeg som passer andres. Litt synd og flytte pga. naboer da, men det er jo det beste nå. nb.Har 3 andre naboer her som har hund, og di har ikke fått noen klage. 2 av disse har jeg passet uten klage fra nabo. Jeg sa ifra, så da var det greit. Men ikke nå. av en eller situasjon som har oppstått. Fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg tuller ikke vedr, krangler. Som noen sier her kan mange komme og krangle for meg. Men jeg har sagt før at jeg ikke liker krangler. men ellers var dette flott gjort av deg/ dere. Flytter vi til våren så er det pga. naboen. og det er mye mulig vi gjør. Fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som skrev du ikke kunne bry deg noe særlig, hvis du gir opp å passe hunder pga en kjip nabo.. Jeg synes fremdeles det er merkelig at hvis det å passe hunder er noe du brenner så inderlig for, at du da ikke legger mer krefter i å få det til å fungere, eller rett og slett driter i hva naboen sier. Det at andre naboer med hund ikke har fått noen kommentar, kan jo enten tyde på at hundene er til mindre sjenanse hos sine eiere enn hos deg (ikke så nær denne sure naboen, eller kanskje de står ute hos deg og bjeffer men ikke gjør det hjemme, osv). Alternativt så høres det ut som om naboen bruker din hundepass som en unnskyldning til å rakke ned på deg, kanskje i tillegg til eller i stedet for, noe annet. Høres ut som det stikker dypere enn at du kun har en hund eller to i hagen i blandt...

Hvis det virkelig hadde betydd så mye for deg å få ha hunder rundt deg, som det virker på deg at det gjør, så tror jeg du hadde lagt litt mer vilje ned i å få ting i orden, evt ikke brydd deg om naboen. Du sier jo også nå at dere vurderer å flytte pga naboen, og hvis det KUN er pga at de er negative til at dere passer en hund i ny og ne, så syns jeg det rett og slett er litt feigt av dere. Naboen har ikke noe med om dere setter opp gjerde, de skal ikke tråkke i hagen deres, og dere har rett til å ha hund. (Jeg antar selvsagt at dere bor i egen bolig, eller i alle fall et sted det er lov å ha hund.) Naboen har ingenting med deres fritidssysler, og dere har en sterk sak mot naboen, så sant hundene dere passer ikke er til sjenanse. Jeg skjønner vel bare rett og slett ikke hvorfor dere 1) gidder å bry dere 2) gir opp så lett og faktisk FLYTTER for en sånn filleting, og 3) at dere gir dere uten kamp i en sak som du sier er så viktig for deg, for det virker nemlig ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe filleting, men er opptatt av rett og riktig. lov og orden. Hva man har lov til og ikke lov til. Hører ovenfor at noen sier at det stikker dypere en nabofeide og gjerde, men saken er hundehold. Fred.

Neivel, det er ikke en filleting. For deg, antar jeg? Eller for naboene? For deg virker det nemlig som det er en filleting, siden du gir deg så lett.

Eller har det noe med det siste du skriver; om lov og orden? Det er faktisk lov, og i orden, å ha hunder i hagen. Vi bor i et land der det er lov. Så der må du nok tenke litt om igjen.. Hvis de hundene du passer er til sjensanse, så skjønner jeg jo at det blir kjedelig for deg. Men det er likevel ingen grunn til å flytte..! Du kan jo bare la være med å ha de i hagen, eller ta de inn hvis de bjeffer. Ingen kan nekte deg å ha hund, og du skal ikke være nødt til å flytte fordi du passer noen hunder innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. setter stor pris på deg som følger opp denne hendelsen. Men jeg vet ikke helt hvordan denne gjengen skal kunne krangle inn for meg?

Nei det er vel ingen som får kranglet for deg. Bare en måte å utrykke at jeg var sint på dine vegne.

Må ærlig talt si at jeg ikke forstår hva du skal frem til i innleggene dine.

Du skriver veldig diffust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. er ikke mye vant til pc. Litt nytt for meg. vet ikke om jeg skriver riktig eller hva. Men ingen skal beskylde meg får og ikke være glad i hunder. Har sagt før at jeg hatt og eid 4 hunder av div. raser. etter min siste hund døde skulle jeg ha ny, men ryktene sper seg fort, og så var det med en gan noen som ville jeg skulle passe hunder istedet for og ha en ny. Dette gjorde jeg, og så var mølla igang. da kom den ene og den andre og visste at her var det bra, og dette har jeg forsettet med. (nb Da jeg har hatt og eid 4 hunder selv og passet hunder div hunder endel år skjønner jeg ikke påstanden til andre her i panelet som sier jeg ikke bryr meg om hunder) PS hvorfor gidder jeg og gjøre dette hvis jeg ikke bryr meg ? ) Fred. Hilsen til di som ikke jeg tror at jeg bryr meg. fsvante.

Nei det er vel ingen som får kranglet for deg. Bare en måte å utrykke at jeg var sint på dine vegne.

Må ærlig talt si at jeg ikke forstår hva du skal frem til i innleggene dine.

Du skriver veldig diffust.

Greit det, da jeg ikke er vant til og og skrive eller utrykke meg spes. på pc. NB. vet ikke helt hvordan jeg skal skrive eller utrykke meg. Må nok lære vidrekurs på pc. Skal prøve og forbedre skrivekunst og utrykk. (unnskyld meg ) vennlig hilsen Fsvante. og takk for svar.

Skriver vel difust svar som di sier over her, Hvet ikke hvordan jeg skal helt utrykke meg. Prøver og lære meg pc, så godt jeg kan. Får håpe at jeg klrer og komme fra til noen. Kan ikke mye om pc-en, så jeg vet ikke om dette virker. fsvante.

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk takler konflikter på forskjellige måter. At man velger å ikke passe andres hunder fordi det skaper en konflikt med naboen trenger ikke å bety at man ikke bryr seg om hunder liksom. Tåpelig påstand...

Mange mennesker liker ikke konflikter og unngår de som best de kan. Hadde det vært snakk om å måtte avlive egen hund derimot tipper jeg Fsvante hadde sloss som de fleste andre hundeiere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk takler konflikter på forskjellige måter. At man velger å ikke passe andres hunder fordi det skaper en konflikt med naboen trenger ikke å bety at man ikke bryr seg om hunder liksom. Tåpelig påstand...

Mange mennesker liker ikke konflikter og unngår de som best de kan. Hadde det vært snakk om å måtte avlive egen hund derimot tipper jeg Fsvante hadde sloss som de fleste andre hundeiere..

Godt du sa det Loke, for jeg å reagerte litt og hadde siteringsknappen inne, men da slapp jeg det ;)

Til trådstarter: Pass på at det er gjerde på neste plass da, eller gjør som venninnen min, bare satte opp og ferdig med det *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...