Gå til innhold
Hundesonen.no

En trist nyhet å våkne til..

Recommended Posts

Skrevet

I går kveld døde Hera sin mamma.. Hun fikk magedreinig og de rakk ikke veterinær. Oppdretteren sier at de skjønte ikke hvorfor det skjedde, og de er svært nedfor.. Jeg ble trist jeg.. Selv om de fleste ikke har kontakt med hundens foreldre, så syns jeg det er fælt. Jeg har jo lenge hatt et ønske om å kunne reise å besøke dem og hilse på moren til Hera.. Det var en såå flott og snill hund. Hun gav verden to flotte kull som vil leve videre med hennes gener.. Dette beviser at ting skjer så fort, og så uventet.. :P Nei huff, dette var triste nyheter på en søndag..

Skrevet

Hvor trist! Ja, det var ikke nogen god ting at vågne op til da. Hvor gammel blev hun? Kan godt forstå de er triste dine opdrættere da, det må være grimt at miste hunden sin så pludseligt.

Skrevet

uff! magederining er så fælt, man vet alrdi når eller hvordan :P får håpe valpene hennes slipper det samme, det er heldigvis ikke noe arvelig! det kan sje hvem som helst,nårsom helst :P

R.I.P heras mamma

Skrevet

6 år ble hun.. Føler med oppdretterne. :P Blir litt skummelt når det skjer noen "nære", så da innser man at det kan faktisk skje fort! Hvem som helst.. Skummelt.. Jeg er glad hun ble Heras mamma, og hennes navn vil bringes videre i hennes 19 avkom. R.I.P Frøya!

Skrevet
I går kveld døde Hera sin mamma.. Hun fikk magedreinig og de rakk ikke veterinær. Oppdretteren sier at de skjønte ikke hvorfor det skjedde, og de er svært nedfor.. Jeg ble trist jeg.. Selv om de fleste ikke har kontakt med hundens foreldre, så syns jeg det er fælt. Jeg har jo lenge hatt et ønske om å kunne reise å besøke dem og hilse på moren til Hera.. Det var en såå flott og snill hund. Hun gav verden to flotte kull som vil leve videre med hennes gener.. Dette beviser at ting skjer så fort, og så uventet..  :lol:  Nei huff, dette var triste nyheter på en søndag..

Uff.... :P:););) dette var utrolig trist.... :P:P trist at en så god mor skulle få en slik skjebne.... :P

Rest in peace... :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...