Gå til innhold
Hundesonen.no

husrene


lise og bajas

Recommended Posts

min valp er straks fire mnd og er så og si husren...han har ikke hatt uhell på mange uker. han får jvnlige turer om dagen da men han holder seg hvertfall i seks timer . natten sover han hele tiden. flink hund...hehe

hva er "vanlig" alder på å bli husrene? når ble deres valp tørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orry var husren allerede når han var 9-10 uker, men det har nok mye å gjøre med at det var en varm og fin sommer når jeg kjøpte han, så vi var omtrent ikke innendørs den første tiden.

Norma er nå 5 måneder, og er ikke husren ennå. Nå bor vi i leilighet (9. etasje), så det er ikke så enkelt å komme seg ut fort nok alltid. Men det går sakte, men sikkert framover! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bor i blokk vi også...det har blitt veeeeldig mye trapper de siste mnd ...

dessuten har jeg nok skremt vannet av enkelte naboer som starter tidlig på jobb...tenk dere mårratrynet,rett ut av senga ,hopp i klærne og spring ut med valpen i armene så den ikke tisser i oppgangen. (håret rett ut og poser under øynene)

men hva gjør vi ikke for våre kjære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milli var vel renslig sånn ved 6-7 mnd. Hender hun har uhell enda, men da er det min feil. Om morningen må hun rett ut, ellers tisser hun på gulvet. Har hendt jeg ikke har hørt henne når jeg har våknet og da blir det dam på gulvet <_< Fikk henne midt i julen, og var masse dårlig vær, så det sakket også det hele ned litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min er 13 uker på torsdag, og dette blir fjerde uka jeg har ham. Han er nå husren :)

Han går til ytterdøra og piper når han må ut. Vi bor i 2.etg og må ned trappa, og den trappa ble litt for lang i går så han tissa foran ytterdøra i 1.etg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle schæfern var husrein etter en uke.. Hu hadde vel totalt 4-5 uhell innendørs tror jeg, og aldri annet enn å tisse. Men som noen andre nevner her. Vi fikk Buffy på sommern, og vi var jo mye mer ute enn innendørs. Og i en periode når snuppa sleit med diare (omtrent kontinuerlig fra 2,5 mnd alder til 4) så sov vi på sofaen på stua i de værste periodene (når det bare rant av henne), og vi hadde veranda døra stående oppe 24/7. Vi sov godt, bikkja luftet seg selv i hagen når hu måtte på do, og kom inn igjen for å sove videre når hu var ferdig.

VELDIG flink jente. Hu ble husrein når det gjaldt å spy også hu. :rolleyes:

Bridie derimot har faktisk tisset inne tre eller fire ganger etter hu kom til oss.. Men dette er nok mest fordi hu har vært vandt med å bli luftet til faste tider, VI har vært vandt med en hund som sier fra når hun sku ut. så det ble en liten kræsj her. Men nå er vi ferdige med det der håper jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia har kun hatt 2 uhell inne siden jeg fikk henne da hu nvar 3mnd gammel. pissa en gang på teppet ute i gangen. la en avis der hun pissa. så pissa hun en gang på den. siden har hun gjort ifra seg ute. men så vil hun ut ver 3 time som oftest enda så. Natten så sover hun rundt 8 timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie brukte ekstremt lang tid på å bli helt stueren, men det har sammenheng med at hun har vært mye syk... Tror hun var 8-9 mnd sist hun hadde et uhell inne, men det skyldtes at hun var syk (av allergien)... Det har gått kjempefint etter at jeg byttet fôr til henne, så det er tydelig at det også spilte inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel helt an på hvor lang tid den bruker,kommer litt an på eier også hvor flink vi er til å lufte valpen. Men valpen tisser som oftes etter soving,lek og når den har spist, viktig å lufte valpen da :) Eller bare løfte den opp når den gjør inne å bære den ut om du har muligheten til det i tide, miniatyr hunder bruker ofte lenger tid en andre hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leif Oscar er 14 uker nå, og han har hatt veldig stor frengang side jeg fikk han første uka i januar. Likevel skjer det daglig uhell inne. I begynnelsen virka det faktisk som han holdt seg til han kom inn! Ikke bare bare med møkkavær ute! :whistle:

Vi bor i fjerde etasje uten heis, så jeg kommer i alle fall til å bli sterk i bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hm... virker som miniatyrhundene generelt bruker ganske mye lengere tid. Men det er selvfølgelig både individuelt og avhengig av tilfeldige omstendigheter og hvor flink eier er til å ta den ut også.

Jeg henta bernerfrøkna da hun var 11 uker. Da var hun så godt som husrein allerede. Et par uhell, men med en varm sommer med alle dører i huset åpne så gikk det veldig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bastian - tja nå husker jeg ikke helt, men et par måneder tok det kanskje.

Spesielt tissinga tok litt lang tid, men vi bodde i 4 etg. så tror han glemte hele konseptet om inne vs ute i løpet av trappa..

Det jeg husker best er at jeg stressa veldig mye med det å få han husren. Det var liksom så stor greie at mye annen trening kom litt i bakleksa. Nå henter jeg en valp i helga, og selv om jeg selvsagt skal være flink og lufte masse og slikt, så vil jeg slappe litt mere av og ikke føle sånn stress og press på det som sist. De blir husrene til slutt liksom, hvis man bare går ut med de nok og er flinke til å følge med.

Det tok lang tid før Bastian begynte å si ifra at han ville ut derimot. Fremdeles er han ikke helt tydelig alltid. Husker bare at det var komisk fordi han lærte seg etterhvert at hvis han pep så fikk han ut på tur. Skal tro han dro med seg kjerringa (meg) ut på tur når han ville! Jeg var jo så utrolig glad for at han endelig sa ifra. :rolleyes: Etterhvert forstod jeg hans manipulerende slue lille atferd :) og bestemte emye mer over når han fikk ut og ikke - det var selvsagt når han var gammel nok til å holde seg litt. Fremdeles (6 år etter) tror han at han kan få meg ut på tur med litt smisk og pip, og det er til tider vanskelig å skille på - nå er det krise og jeg er dårlig i magen - og kom på tur nå da mammaaaa... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...