Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye raser?


Guest Belgerpia

Recommended Posts

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar
Syns nå at "bacon frikasse" er litt søtt, jeg da....(bichon frisee), eller petitt brabankon, hihi...

Bacon frikasé høres jo ut som en delikatesse - langt bedre enn "bikkje frikasé" ihvertfall ;)

- Og nordmenn ER bedre enn svensker i engelsk - vi er bedre enn svensker til det meste, naturlig nok ;) , det eneste hederlige unntaket jeg kommer på i farten er faktisk "hunderi"... Dessverre. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Bacon frikasé høres jo ut som en delikatesse - langt bedre enn "bikkje frikasé" ihvertfall ;)

- Og nordmenn ER bedre enn svensker i engelsk - vi er bedre enn svensker til det meste, naturlig nok ;) , det eneste hederlige unntaket jeg kommer på i farten er faktisk "hunderi"... Dessverre. :rolleyes:

Vel, det er vel med beklagelse at vi må melde at de er best på hest også - faktum er vel at de ligger litt foran både på hund og hest...... men that's it............

Men ellers er nordmenn best.......

Som en engelsktalende kompis så treffende sa det "Svenske damer burde bare smile"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glöm inte hockey! Ses på VM?

Va då hockey? ;)

Dessuten moter.. Generelt sett altså.

Oh shit (bokstavelig talt)! Hvordan kunne jeg glemme trusene til Bjørn Borg?! ;)

Jaja, who cares, vi er best på ski ( :rolleyes: )

Og økonomi - og så er vi ikke medlemmer av EU! Hurra!!

Skal vi forbigå Vasaloppet i stillhet, kanskje ... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va då hockey? ;)

Oh shit (bokstavelig talt)! Hvordan kunne jeg glemme trusene til Bjørn Borg?! ;)

Og økonomi - og så er vi ikke medlemmer av EU! Hurra!

Skal vi forbigå Vasaloppet i stillhet, kanskje ... :rolleyes:

*ler høyt* Hvordan KUNNE du glemme BBs truser? Skuffet over deg, Lotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, herlig tråd!

Syntes han som Guro (Bambii88) møtte på tur var best jeg.

Mann: Åssen hund er det?

Guro: Det er en dalmatiner

Mann: Nei, de har svarte flekker de

Guro: De kan ha brune også

Mann: Nei, det kan de ikke, da har du nok blitt lurt og kjøpt en blandingshund

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rase som er heller ukjent i Norge (og heller ikke NKK/FCI registrert ennå). Navnet er jo en utfordring: Russisk Tsvetnaya Bolonka eller det tyske navnet Bolonka Zwetna er jo noe letter. Bare prøv å si det :wub:

Synes det krøller seg på tungen selv jeg.

roosija tsvetnaja boålånka .

boålånka zvjetna.

jeg vet ikke hvordan sistnevnte er skrevet på russisk, så jeg er litt usikker på uttalen.

morsomme små fargede kosehundene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
*ler høyt* Hvordan KUNNE du glemme BBs truser? Skuffet over deg, Lotta.

:wub: Vi har da "Sputnik-trusa" (ler så jeg ramler av stolen her...)

I fare for å tråkke schäfer-eierne på tærne (jeg tar sjansen likevel):

Noen vi kjenner veldig godt er oppdrettere på denne rasen og forklaringen på hvorfor det heter "Schäferhund" er fordi det er en "ekte hund". Hvorpå mitt svar var: "Sikker på at det ikke er fordi den er så lav bak at den må ha med "hund" i navnet for at andre hunde-eiere skal forstå at det er en hund?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språkhjelpen kommer :wub:

Beauceron vil - hvis vanlige uttaleregler gjelder og der ikke er no dialektmiks her, uttales Båsseråå' med en nasal slutt. Sch lyden i Bichon kommer jo fra CH, ikke fra C alene.

Og jeg flirer meg ihjel mens jeg alternerer mellom å si "dakk" på svengelsk og "døkk" på kanarinorsk...JUHU!

I realiteten snakker de aller fleste nordmenn elendig engelsk. Lurer på hvor vi har fått det fra at vi er så flinke? Kanskje det at vi tør snakke - om hva som helst, med hvem som helst og hvorsom helst? det er jo typisk norsk :) Og svenskene HAR ofte en litt søkt uttale. Til syvende og sist blir det dårlig åkke som hvis representanten vi velger ikke "KAN".

Og, til sist: Vasaloppet kan vi godt huske på : Det bl visst norsk DOBBELTseier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va då hockey? :wub:

Oh shit (bokstavelig talt)! Hvordan kunne jeg glemme trusene til Bjørn Borg?! :)

Og økonomi - og så er vi ikke medlemmer av EU! Hurra!

Skal vi forbigå Vasaloppet i stillhet, kanskje ... :rolleyes:

Økonomi?? Vi har olje penger som styres av en finansminister som har ingen økonomisk bakgrunn what-so-ever. Sverige har store internasjonale konsern. Dessuten har Sverige veier og offentlige byggninger som ikke holder på å rase sammen. Skolen er en skam. Noe som er litt synd ettersom vi vissnok skal leve av kunnskap i fremtiden blir det sagt. Norge har dobbelt så mange byråkrater som Sverige, men kun halve befolkningen(derav alle sovjetstat sammenligningene deres).

Strengt tatt har vel ikke Norge så veldig mye å skryte av kontra Sverige. Men leseferdighetene til den Norske kongen er hakket hvassere en til Svenske Knugen. På den andre siden har jo Harald en talefeil så da blir det vel ganske likt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språkhjelpen kommer :)

Beauceron vil - hvis vanlige uttaleregler gjelder og der ikke er no dialektmiks her, uttales Båsseråå' med en nasal slutt. Sch lyden i Bichon kommer jo fra CH, ikke fra C alene.

Og jeg flirer meg ihjel mens jeg alternerer mellom å si "dakk" på svengelsk og "døkk" på kanarinorsk...JUHU!

I realiteten snakker de aller fleste nordmenn elendig engelsk. Lurer på hvor vi har fått det fra at vi er så flinke? Kanskje det at vi tør snakke - om hva som helst, med hvem som helst og hvorsom helst? det er jo typisk norsk :) Og svenskene HAR ofte en litt søkt uttale. Til syvende og sist blir det dårlig åkke som hvis representanten vi velger ikke "KAN".

Og, til sist: Vasaloppet kan vi godt huske på : Det bl visst norsk DOBBELTseier?

Selvfølgelig.. (mumle båsserååå for seg selv) :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Ganske morsom tråd dette! :)

Kan godt huske at jeg sa maldatiner når jeg var liten. (dalmatiner)

Men har lurt en stund på hvordan man uttaler Grand Danois..

Jeg sier "Grann danoá" .. Trykk på a'en. Tror ikke den uttalen er helt fjern i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Grann danoà er ikke helt fjernt :) Slutten på "grand" skal være nasal, og det er ikke alltid så lett for oss nordmenn, men er jo ikke dramatisk, da...

Forøvrig trodde min datter inntil nylig at Cabriolet var en hund.

Og Labrador var en bil uten tak :)

Hun var liten, da...verre med oss store som sier syke, syke ting :hmm: Og litt festlig når vi vet ting vi ikke kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...