Gå til innhold
Hundesonen.no

Oliver's


Gullen

Recommended Posts

Har selv fôret på Olivers i flere år og har vært godt fornøyd, men for nysgjerrighets skyld har jeg nå prøvd ut Belcando og er storfornøyd. Den holder hva den lover - har høy smakelighet og god gir det lille ekstra for pelsen. Muskelmassen holder fint på fôret - og det er hyggelig å tenke på at det er økologisk 100% økologisk. Tyskerne er gode på fôr og har strenge krav for produksjon av råvarer.

Olivers Norge har relativ stor påvirkningskraft hos produsenten i Canada så vi får krysse fingrene og håpe på at de kan klare å få til leveranser uten genmanipulert mais.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd det selv, men har hørt at det er dyrt. Ser ut som kaninfôr, og må bløtes opp. Du ser den puffa risen og cornflaksen og pelletsen som er kjøtt (og den pelletsen ser HELT lik ut som kaninpellets). Jeg ville ikke gitt det til bikkja, rett og slett pga lite kjøtt, og myye vegetabilsk innhold. De hundene som har fått det har spist det i mangel på noe annet. Personlig kaller jeg det "shæferfôret", fordi jeg har inntrykk av at mange schæfere med kløe kan fungere fint på det.

Nå tror jeg faktisk du skal passe deg litt or hva du sier. Jeg er helt sikke påat hvis du sjekker på dette med kjøttinneholdet i Köbers så finne du ut at det neppe finnes noe tørrfor som inneholder like mye kjøtt som nettopp dette foret. Ifølge reklamen som skal nettopp dette foret inneholde 50% med kjøtt.............

http://www.hunde-sport.no/index.php?p=3-3-3

http://www.koebers.de/

Jeg bruker ikke dette foret men tror nok det er et veldig greit for. Har prøvd det for noen år siden men hundene mine var ikke så veldig glade i og få oppbløtt for med denne konsistensen. Mange av de fortypene de selger er jo slike "frokostblandinger" som du beskriver men kjøttet er nok der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva Købers består av, men var borti foret da jeg var krisehjem for en Engelsk Setter for noen år siden.

Husker ikke om jeg leste innholdsfortegnelsen, men om jeg gjorde det, så er det iallefall glemt.. <_<

Jeg fikk med Købers, som det var meningen at setteren skulle spise, men den ville absolutt ikke ha foret..

Det ville heller ikke min hund, så det endte opp med at begge gumla Oliver's med god appetitt. :)

Jeg prøvde å tilby "frokostblandingen" i både tørr og oppbløtt utgave, men nei...ingen av dem ville ha det. :)

Jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt Købers er bra eller ikke, men smakligheten var iallefall ikke på topp, ifølge setteren og min hund. ;)

Jeg husker også at jeg spekulerte på om det virkelig var et hundefor, i og med at det så ut som en frokostblanding. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva Købers består av, men var borti foret da jeg var krisehjem for en Engelsk Setter for noen år siden.

Husker ikke om jeg leste innholdsfortegnelsen, men om jeg gjorde det, så er det iallefall glemt.. <_<

Jeg fikk med Købers, som det var meningen at setteren skulle spise, men den ville absolutt ikke ha foret..

Det ville heller ikke min hund, så det endte opp med at begge gumla Oliver's med god appetitt. :)

Jeg prøvde å tilby "frokostblandingen" i både tørr og oppbløtt utgave, men nei...ingen av dem ville ha det. :)

Jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt Købers er bra eller ikke, men smakligheten var iallefall ikke på topp, ifølge setteren og min hund. ;)

Jeg husker også at jeg spekulerte på om det virkelig var et hundefor, i og med at det så ut som en frokostblanding. ;)

om du går inn på overskriften "kjøbers" så ser du innholdet i foret.... jeg ønsket tilbakemelding fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg faktisk du skal passe deg litt or hva du sier. Jeg er helt sikke påat hvis du sjekker på dette med kjøttinneholdet i Köbers så finne du ut at det neppe finnes noe tørrfor som inneholder like mye kjøtt som nettopp dette foret. Ifølge reklamen som skal nettopp dette foret inneholde 50% med kjøtt.............

http://www.hunde-sport.no/index.php?p=3-3-3

http://www.koebers.de/

Jeg bruker ikke dette foret men tror nok det er et veldig greit for. Har prøvd det for noen år siden men hundene mine var ikke så veldig glade i og få oppbløtt for med denne konsistensen. Mange av de fortypene de selger er jo slike "frokostblandinger" som du beskriver men kjøttet er nok der.

"Lite kjøtt" var vel en litt for relativ beskrivelse.. :lol: Jeg fôrer egentlig på V&H, så også tørrfôr inneholder for lite kjøtt etter min smak. Jeg stiller meg skeptisk til at Købers inneholder 50% kjøtt; ser man oppi en fôrsekk, er det mest "kaninmat" man ser, og i alle fall ikke halvparten pellets. Men men, det stemmer vel sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jeg prøvet at og bestille forprøver fra Belcando, så får at se i næste uge hvordan det er specielt med tanke på at jeg har en der fordøjer sit foder for hurtigt ved nogle fodermærker, og dermed kaster op mavesyre når maven er tom, selvom han får 3 gange om dagen, er jo dejligt hvis jeg kunne finde et "ekstra" foder som jeg ved han kan gå på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duste Olivers..... <_< Lotta har gått på dette siden hun var valp og vi har alltid vært veldig fornøyde. Har nettopp bestilt ny sekk, så da har vi i allefall litt tid på å finne nytt for. Er ikke bare enkelt å finne et som både vi og Lotta liker, kanskje det blir tilbake til V&H da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Købers inneholder 50% prosent kjøtt så det er mye mer kjøtt i det tørrfôret enn andre tørrfôr. Jeg er veldig fornøyd. Ikke alle förene ser ut som frokostblanding, pelletsene der er rent kjøtt, det jeg bruker ser slikt ut. Grunnen er at det er lettere på magen til hundene og det er også en fordel i forhold til ekstrudert fôr, slik som de fleste fôr i dag er. Mye enklere for hunden. Også er det garanti på sekken at föret er fritt for kjemikalier, det er kjekt da.

Det med å bløte opp fôret bør en gjøre uansett hvilke fôr en bruker, spesielt om en bruker pellets. Jeg er nå fornøyd med prisen og, ligger ca 100 kr under andre kvalitatsfôr, dyrere enn labb men der må en jo ta i betraktning at en får det en betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt OT, men noen som har hørt noe mer om det blir slutt på Oliver`s eller ikke??

Har brukt det fôret siden hun kom og er veldig fornøyd med...jeg ja, men ikke hunden..

Hun har kjempe fin pels og ikke noe tull, men hun nøler når hun skal spise, ser nesten ut som hun ikke vill ha det.

Var på TAM på Lade igår å tok med meg 3 fôr prøver fra Royal Canin, blandet det inn i det "gamle" fôret å ikveld gikk hun ut av sengen sin for så å spise maten sin, å det hender aldri når hun får bare Oliver`s fôr, da lukter hun bare å legger seg til å sove igjen.

Men det jeg egentlig lurte på var, hvor lenge tar det å vende på hunden nytt fôr, å hvor mye skal hunden ha i gangen av det nye fôret blandet med det "gamle"???

Takk for alle svar :) Kom også gjerne med egne erfaringer om Royal Canin fôret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt OT, men noen som har hørt noe mer om det blir slutt på Oliver`s eller ikke??

Har brukt det fôret siden hun kom og er veldig fornøyd med...jeg ja, men ikke hunden..

Hun har kjempe fin pels og ikke noe tull, men hun nøler når hun skal spise, ser nesten ut som hun ikke vill ha det.

Var på TAM på Lade igår å tok med meg 3 fôr prøver fra Royal Canin, blandet det inn i det "gamle" fôret å ikveld gikk hun ut av sengen sin for så å spise maten sin, å det hender aldri når hun får bare Oliver`s fôr, da lukter hun bare å legger seg til å sove igjen.

Men det jeg egentlig lurte på var, hvor lenge tar det å vende på hunden nytt fôr, å hvor mye skal hunden ha i gangen av det nye fôret blandet med det "gamle"???

Takk for alle svar :) Kom også gjerne med egne erfaringer om Royal Canin fôret.

Da kan du bare hilse hunden din og si at den skal slippe å spise mere Oliver's når forsekken dere har er tom.. :D

For, som jeg skrev i et tidligere innlegg, så blir det ikke importert mer Oliver's, så lenge det er genmanipulert mais i foret, og omfattende merking av sekkene kreves.

Du får muligens tak i en sekk eller to ennå, men du må nok belage deg på å prøve deg fram med andre formerker, for å se hvilket som passer hunden din.

Har du flaks, så er RC et riktig for til din hund. :P

Jeg har ikke erfaringer med RC selv, men vet at det er mange som er fornøyde med det. Du vil etter hvert se om RC er optimalt for din hund. Hvis du ikke blir fornøyd, så prøv et annet formerke, uansett om hunden din protesterer.. :)

Smaklighet er selvfølgelig viktig, men enda viktigere er det at foret passer til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så bra at det virkelig blir gjort inngrep her! Uansett om Oliver's vi har i norge ikke inneholder genmanipulert mais, så ville jeg ikke kjøpt fôret så lenge dette tilsettes i andre land. Grunnen er at jeg ikke vil støtte slike selskaper.

Jeg prøvde Bewi Dog som smaksprøve. Amira ville ikke spise mer enn noen få kuler. Jeg synes fôret virket så "tørt" (smuldrete) og luktet en blanding av korn og fisk. Belcando var noe bedre, men det minnet meg mye om labb og hill's (synes dette er helt greit fôr, men ikke noe spesielt bra fôr. Hundene mine får så lite energi av det!). Nei, jeg holder meg til RC 4300... , selv om jeg egentlig leter etter et godt økologisk hundefôr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Så bra at det virkelig blir gjort inngrep her! Uansett om Oliver's vi har i norge ikke inneholder genmanipulert mais, så ville jeg ikke kjøpt fôret så lenge dette tilsettes i andre land. Grunnen er at jeg ikke vil støtte slike selskaper.

Den genmalipulerte maisen blir tilsatt der Oliver's produseres, i Canada.

Det er fullt lovlig å ta inn foret med maisen i til Norge, men da må sekkene merkes først, med opplysninger om forandringer i innholdet. Det ble ikke gjort pga at det ble for mye jobb og kostnader med å merke sekkene. Det var iallefall det jeg ble fortalt.

Her i landet heter selskapet Oliver's Norge, i Danmark heter det sikkert Oliver's Danmark (eller noe sånt), og det var det danske selskapet som ikke ville være med på å dele på utgiftene med merkingen, enda det er påkrevet å merke sekkene med fullstendig innholdsfortegnelse i Danmark også.

De "dreit" visst i å merke sekkene, så det jeg lurer på nå, er om Oliver's selges i Danmark, MED genmanipulert mais i, uten at de som kjøper foret blir opplyst om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "dreit" visst i å merke sekkene, så det jeg lurer på nå, er om Oliver's selges i Danmark, MED genmanipulert mais i, uten at de som kjøper foret blir opplyst om det.

Hvis de bliver taget af fødevarekontrollen i Danmark, så får de en gigantisk bøde, så ved ikke om de tager chancen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdrettern min har brukt Olivers, men går nå over til Belcando. Jeg fikk valpen for et par dager siden så vi får se hvordan det går, men apetitten er ihvertfall på topp :blink:

Jeg ser at en del er skeptiske til billige hundefôr, men forskere ved Veterinærhøyskolen og UMB (tidl. Landbrukshøyskolen på Ås) har funnet ut at det er liten forskjell på næringsverdien i billig og dyrt fôr, og at noen av de dyre er til og med dårligere enn de billige (dette funnet ved hjelp av fordøyelighestsforsøk, ikke kun kjemiske analyser). http://forbrukerportalen.no/Tester/ua/1109...c=1106726941.83

Virker som en del er skepiske til Labb... Det var imidlertid det fôret som kom på 2.plass etter Olivers i Forbrukerrapportens test i 2005... http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/11...c=1106726941.83.

Erfaringer?

Jeg har prøvd å kikke litt på Købers, og må innrømme at jeg er litt skeptisk til uttalelsen "Storfekjøtt inneholder de proteinene hunden utnytter best og er rik på linolsyre, som bl.a. er rik på omega 3 og 6." Så vidt jeg vet er IKKE storfefett spesielt rik på disse. Det er derrimot en del planteoljer og fisk, men dette er ikke tilsatt i foret. Jeg tror både fiskeprotein og marint omega3 er være bra for hundene. Det står at foret inneholder 50% kjøtt, men proteininnholdet og fettinnholdet er ikke forskellig fra f.eks Belcando Lamb&Rice så da tror jeg det har lite å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en mail fra olivers for et par dager siden. og der stod det dett:

OLIVER'S i Norge

Kjære OLIVER'S-kunde

Vi har valgt å stanse samarbeidet med den tidligere distributøren av OLIVER'S i Norge, firmaet HANDLERS.

Dette av flere årsaker.

Vi jobber med en løsning hvor vi kan yte service til våre flotte kunder i Norge, og kan allerede nå tilby/opplyse:

Bestill til svensk adresse www.olivers-petfood.se (vi leverer gratis i hele Sverige) - kanskje dere har venner/firma e.l. der. som dere besøker?

Bestill til dansk adresse www.olivers.dk (vi leverer gratis i hele Danmark) - kanskje dere har venner/firma e.l. der som dere besøker?

Send oss din e-postadresse på kmt@olivers-petfood.com hvis du er interessert i storkjøp. Vi regner med at vi ganske snart skal kunne levere fra 12 poser direkte i Norge på attraktive vilkår.

Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål, eller hvis vi på annen måte kan være til hjelp.

OLIVER'S er i dag et av de mest populære måltidene for hunder i Danmark, og på mindre enn 3 måneder har vi fått en svært markant suksess i Sverige.

I motsetning til i Norge har distribusjonen i Danmark og Sverige alltid vært 100 % Oliver's-drevet.

Vi kan derfor ikke se hvorfor vi ikke på sikt skal kunne oppnå samme status i Norge. Så vi jobber intenst med å finne en god løsning for alle som har brukt OLIVER'S, og alle som kunne få glede av OLIVER'S i Norge.

Mange hilsener fra

Alle oss i OLIVER'S Danmark og Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en mail fra olivers for et par dager siden. og der stod det dett:

OLIVER'S i Norge

Kjære OLIVER'S-kunde

Vi har valgt å stanse samarbeidet med den tidligere distributøren av OLIVER'S i Norge, firmaet HANDLERS.

Dette av flere årsaker.

Vi jobber med en løsning hvor vi kan yte service til våre flotte kunder i Norge, og kan allerede nå tilby/opplyse:

Bestill til svensk adresse www.olivers-petfood.se (vi leverer gratis i hele Sverige) - kanskje dere har venner/firma e.l. der. som dere besøker?

Bestill til dansk adresse www.olivers.dk (vi leverer gratis i hele Danmark) - kanskje dere har venner/firma e.l. der som dere besøker?

Send oss din e-postadresse på kmt@olivers-petfood.com hvis du er interessert i storkjøp. Vi regner med at vi ganske snart skal kunne levere fra 12 poser direkte i Norge på attraktive vilkår.

Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål, eller hvis vi på annen måte kan være til hjelp.

OLIVER'S er i dag et av de mest populære måltidene for hunder i Danmark, og på mindre enn 3 måneder har vi fått en svært markant suksess i Sverige.

I motsetning til i Norge har distribusjonen i Danmark og Sverige alltid vært 100 % Oliver's-drevet.

Vi kan derfor ikke se hvorfor vi ikke på sikt skal kunne oppnå samme status i Norge. Så vi jobber intenst med å finne en god løsning for alle som har brukt OLIVER'S, og alle som kunne få glede av OLIVER'S i Norge.

Mange hilsener fra

Alle oss i OLIVER'S Danmark og Sverige

Åh, så de sier ikke noe om hvorfor de ikke sleger det mer i Norge? Høres litt rart ut, at handlers sier det er pga genmanipulet mais, mens olivers ikke nevner det en gang :)

Aussien i huset her får 30% tørrfor og 70% kjøtt (dette varierer en del fra uke til uke), og da får han bewi dog sport croc (eller noe sånt). Dette fungerer veldig bra på ham synes jeg ;) Av kjøtt får han v&h, sau, gris, storfe, rein, elg, rype, høne/kylling m.m. Kjøttet gir ham kanksje det lille ekstra, men i forhold til andre tørrfor som jeg har prøvd å kombinere med å er jeg mest fornøyd med bewi dog. Nå har jeg jo i tillegg en hund som kaster seg over maten uansett hva det er, så jeg er litt bortskjemt sånnsett :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en mail fra olivers for et par dager siden. og der stod det dett:

OLIVER'S i Norge

Kjære OLIVER'S-kunde

Vi har valgt å stanse samarbeidet med den tidligere distributøren av OLIVER'S i Norge, firmaet HANDLERS.

Dette av flere årsaker.

Vi jobber med en løsning hvor vi kan yte service til våre flotte kunder i Norge, og kan allerede nå tilby/opplyse:

Bestill til svensk adresse www.olivers-petfood.se (vi leverer gratis i hele Sverige) - kanskje dere har venner/firma e.l. der. som dere besøker?

Bestill til dansk adresse www.olivers.dk (vi leverer gratis i hele Danmark) - kanskje dere har venner/firma e.l. der som dere besøker?

Send oss din e-postadresse på kmt@olivers-petfood.com hvis du er interessert i storkjøp. Vi regner med at vi ganske snart skal kunne levere fra 12 poser direkte i Norge på attraktive vilkår.

Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål, eller hvis vi på annen måte kan være til hjelp.

OLIVER'S er i dag et av de mest populære måltidene for hunder i Danmark, og på mindre enn 3 måneder har vi fått en svært markant suksess i Sverige.

I motsetning til i Norge har distribusjonen i Danmark og Sverige alltid vært 100 % Oliver's-drevet.

Vi kan derfor ikke se hvorfor vi ikke på sikt skal kunne oppnå samme status i Norge. Så vi jobber intenst med å finne en god løsning for alle som har brukt OLIVER'S, og alle som kunne få glede av OLIVER'S i Norge.

Mange hilsener fra

Alle oss i OLIVER'S Danmark og Sverige

Hmmm...Jeg skulle gjerne likt å vite hva som er riktig...om det er pga genmanipulert mais eller noe annet..

Og hvis det er sånn at Oliver's blir tilsatt genmaipulert mais, blir fórsekkene i Sverige og Danmark merka med ny og riktig innholdsfortegnelse..? Det luuurer jeg påå.. :P

Vi valgte å ikke fóre med Belcando eller Bewi Dog, da de har et meget høyt innhold av korn og ris. De har heller ikke stor nok fettprosent for en Bernerpels...bortsett fra Bewi Dogs' High Energy.

Nå fórer jeg Albin med Royal Canin Maxi, mens Mona insisterer på at Bella skal fóres med Pro Plan, fordi det har kjøtt som hovedingrediens. Vi får se hva Albin ender opp med..Royal Canin er enklest å få tak i, og det fóret som faller best i smak hos alle hundene her. Til og med kresne Tyson liker Royal Canin for store hunder. Puddelfóret til RC kan han styre seg for.. :P

Det er jammen ikke lett.. Jeg vil gjerne gi hundene mine et fór som fungerer optimalt på dem, og som samtidig ikke koster skjorta. Jeg betaler kr 535,- for en 14 kg's sekk med RC Maxi, og får den 8. sekken gratis. Det er ikke så verst, synes jeg. :hmm: En sekk varer ca. i en mnd pr. Berner.

Hadde jeg bare vært like nøye med hva jeg sjøl stapper i meg, som hva hundene skal få å spise.. :blush:

Men en ting er sikkert...LABB tørrfor kommer jeg aldri til å gi mine hunder! Det har jeg prøvd, og aldri mer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått over til v&h etter at olivers slutta, og jeg er kjempefornøyd :P

hva med å prøve det på berneren din? jeg har en nuffe som spiser ca 1 kg v&h om dagen. det koster 200kr for 20 kg. så da betaler jeg kun 3650 kr per år ca.(hvia man kjøper rett fra produksjon) ellers så koster det rundt 250 kr. så det blir uansett mye billigere enn tørrfÔr :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått over til v&h etter at olivers slutta, og jeg er kjempefornøyd :)

hva med å prøve det på berneren din? jeg har en nuffe som spiser ca 1 kg v&h om dagen. det koster 200kr for 20 kg. så da betaler jeg kun 3650 kr per år ca.(hvia man kjøper rett fra produksjon) ellers så koster det rundt 250 kr. så det blir uansett mye billigere enn tørrfÔr :wub:

Vi fórer med V&H nr. 33 i tillegg til tørrfor, så de får jo i seg kjøtt derfra...men jeg er bare litt skep til fórmerker som har korn og ris som hovedingredienser. Nå er det mye mais i RC Maxi, så egentlig bør jeg vel være skep til det også...men siden Albin liker det, og det er et anerkjent merke, så...vel...vi får se.. Jeg vet om flere Berneroppdrettere som fórer med Pro Plan, med godt resultat, så det er ikke umulig at jeg skifter til det etter hvert. Det er bare det at Albin liker RC mye bedre enn PP...så hvis RC viser seg å funke bra på han, så fortsetter vi med det.

Nå kan vi jo egentlig kjøre en test på det her i huset, i og med at Bella får Pro Plan. Så vi får bare vente og se hvilket merke som i lengden viser seg å være det beste.

Albin vil i perioder ikke ha V&H, mens han i andre perioder sluker det...så det vil ikke være gunstig for meg å fóre bare med V&H. Jeg betaler Kr. 240,- for en 20 kg's blokk med V&H. Vil jeg ha den oppdelt, koster den Kr. 260,-. Ved kjøp av 3 blokker eller mer koster de Kr. 220,- pr. blokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...