Gå til innhold
Hundesonen.no

Oliver's


Gullen

Recommended Posts

Jeg måtte ha en ny sekk med Oliver's i dag, og da jeg troppa opp hos dem jeg kjøper av (de bor i nabogata..kjekt.. :P )...kunne mannen i huset fortelle at Oliver's ikke ville bli importert mer..(fra Canada). Grunnen var at de hadde tilsatt genmanipulert mais i foret. Han hadde igjen noen sekker, men lageret hos forhandleren i Trondheim var tomt, etter som jeg forsto.

Er det noen av dere andre som bruker Oliver's som har blitt informert om dette..?

Jeg synes det er rart at jeg ikke får vite noe før lageret så og si er tomt. De kunne ha sendt ut en mail med litt info, synes jeg. Det står ikke noe om det på hjemmesida til Oliver's heller, etter som jeg kan se. Vel, det får jeg ta opp med forhandleren "min". :P

Nå må jeg bestemme meg for hvilket annet for jeg skal bruke på gullungene mine. :whistle:

Han jeg snakka med i dag, sa at han skulle ta inn et italiensk for...jeg tror det er dette:

http://www.handlers.no/gsWebshop/cat/Defau...?c=1&sc=110

Er det noen av dere som har erfaringer med dette foret..?

Tror muligens jeg skal prøve Belcando Dinner. Håper det funker på både de store og den lille, for det blir ganske billig hvis jeg kjøper 25-kg's-sekker. Mulig jeg må gi den lille, sarte puddelmaven en annen type.. :P

Lille Tyson er litt kresen når det gjelder tørrfor. Hittil er Olivers det han har likt best.

Det er mulig at det er flere Oliver's-forhandlere som skal gå over til dette foret. En venn, som får Oliver's levert på døra, med faktura, kunne fortelle, da jeg ringte han, at det sto noe på den siste fakturaen om ny hjemmeside, og linken var til Handlers.

Sukk...og jeg som er så fornøyd med Oliver's. :P

Men med litt flaks, så funker kanskje Belcando like bra. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Oliver's på min hund, bor også i Trøndelag og jeg har ikke hørt noe om dette. Hvis det stemmer blir jeg rimelig arg over at jeg ikke har hørt noe snakk om dette fra de jeg kjøper fôr av. Dette må jeg sjekke opp...

Si ifra hvis du hører mer om saken da er du snill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv Olivers, og har heller ikke hørt noe. Sto ikke noe spes på sist faktura, utenom link til handlers.no (men det gjorde det på den før der også). og jeg har bare fått inntrykk av at man kan bestille foret olivers fra begge sidene.

Men rart om de skal kutte det ut, og ikke har informert kundene sine. (jeg får fòret på døra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringe Jon Ketil i mårra, og spørre han hvordan dette henger sammen.

Jeg synes det er veldig merkelig at de ikke gir oss forbrukerne noe info, hvis det er tilfelle at det blir slutt på importen av foret.

Jeg kommer tilbake når jeg har fått mere info om saken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Oliver's lenge nå, har ikke hørt noe om dette:S Men jeg har blitt tvunget til å bytte for. Har jo brukt Olivers i 2 år nå. PLutselig før jul begynner mine hunder å reagere på det. Dalmisene begynner å få utslett. Og det kom samtidig med at jeg hadde henta nytt for. Vet noen hvor lenge de har drevet med denne maisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gullen,

Har ikke prøvd fôret du henviste til, så jeg kan ikke uttale meg om hverken pris eller kvalitet, men dersom du likevel skal bytte fôr ville jeg anbefalt deg å teste ut Brit-fôret. Det er både kjempebra, rimelig og de tilbyr også hjemmelevering til folk i Trondheim. Forhandleren er iferd med å flytte lageret sitt til Nidarvoll nå, så sånn sett så blir det lettere å ta seg frem dit enn det har vært :) Legger ved en link til hjemmesiden deres, så finner du både informasjon om fôret, hjemmelevering og diverse andre ting :)Fôrimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Hei Gullen,

Har ikke prøvd fôret du henviste til, så jeg kan ikke uttale meg om hverken pris eller kvalitet, men dersom du likevel skal bytte fôr ville jeg anbefalt deg å teste ut Brit-fôret. Det er både kjempebra, rimelig og de tilbyr også hjemmelevering til folk i Trondheim. Forhandleren er iferd med å flytte lageret sitt til Nidarvoll nå, så sånn sett så blir det lettere å ta seg frem dit enn det har vært :P Legger ved en link til hjemmesiden deres, så finner du både informasjon om fôret, hjemmelevering og diverse andre ting :PFôrimport

Interessant. :P

Vet du av mange som bruker det foret, og som er fornøyde med det..?

Det er iallefall billig, så billig at jeg egentlig blir litt skeptisk, men det høres jo bra ut da.. :P

Men det gjør jo Labb også, i reklamen.. :):)

Jeg skal uansett ta det med i vurderingen når jeg skal skifte for... og det blir ganske snart...en 15 kg's sekk varer i ca 14 dager her.

Jeg skal prøve å få tak i en sekk til med Olivers, så jeg får litt bedre tid, og kan blande det gamle og det nye foret til å begynne med.

Jeg vurderer også Hill's, som mine Bernere fikk det første året. (da fikk de valpefor.)

Men det er jo så steike dyrt...615,- kr for en sekk med c/d. :P

Men det viktigste er at foret fungerer optimalt på hundene...og jeg håper jeg finner et som i tillegg ikke er så dyrt.

Ikke lett dette...ikke skal det være for dyrt, og ikke for billig, for da tror jeg at foret ikke holder mål..hehe.. :rolleyes:

Men først skal jeg ringe J.K.R. når han har kommet hjem fra jobb, og fyre meg opp litt..hihi.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Interessant. :P

Vet du av mange som bruker det foret, og som er fornøyde med det..?

Det er iallefall billig, så billig at jeg egentlig blir litt skeptisk, men det høres jo bra ut da.. :P

Men det gjør jo Labb også, i reklamen.. :):)

Jeg skal uansett ta det med i vurderingen når jeg skal skifte for... og det blir ganske snart...en 15 kg\'s sekk varer i ca 14 dager her.

Jeg skal prøve å få tak i en sekk til med Olivers, så jeg får litt bedre tid, og kan blande det gamle og det nye foret til å begynne med.

Jeg vurderer også Hill\'s, som mine Bernere fikk det første året. (da fikk de valpefor.)

Men det er jo så steike dyrt...615,- kr for en sekk med c/d. :P

Men det viktigste er at foret fungerer optimalt på hundene...og jeg håper jeg finner et som i tillegg ikke er så dyrt.

Ikke lett dette...ikke skal det være for dyrt, og ikke for billig, for da tror jeg at foret ikke holder mål..hehe.. :rolleyes:

Men først skal jeg ringe J.K.R. når han har kommet hjem fra jobb, og fyre meg opp litt..hihi.. :)

Det skal ikke være lett nei! :P

Jeg vet av en del folk som bruker fôret ja, og de er alle godt fornøyde. Når det gjelder min egen hund så kan jeg iallefall si at selv har jeg aldri vært så fornøyd før, og jeg har brukt en god del fôrmerker i løpet av de 30+ årene jeg har hatt hund.

Prisen er forøvrig akkurat som den burde være etter min mening! Det faktum at det selges direkte fra importøren til sluttbruker, og ikke via f.eks butikker, er nok hovedgrunnen til at du oppfatter det som mistenkelig billig.

Gitt at du ser på en relativt stor besparelse dersom fôret fungerer på dine hunder har du jo relativt lite å tape på å prøve det da! Det skader uansett ikke å ringe dem og forhøre seg litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besparelsen er så stor at jeg kommer nok til å ringe og ta en prat med forhandleren ja.. :)

Hundene må jo like foret også..og lille puddelen her er ganske kresen..

Det blir spennende å prøve... :) ..selv om jeg fortsatt irriterer meg over det med den genmanipulerte maisen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besparelsen er så stor at jeg kommer nok til å ringe og ta en prat med forhandleren ja.. :)

Hundene må jo like foret også..og lille puddelen her er ganske kresen..

Det blir spennende å prøve... :) ..selv om jeg fortsatt irriterer meg over det med den genmanipulerte maisen.. :)

At hundene skal like fôret er selvfølgelig en forutsetning ja, hvis ikke kan en fort ende med særdeles tynne hunder! :P

Det er bestandig kjipt å måtte avslutte noe man trives med, men vi får håpe at ordtaket "det er ingenting som er så galt at det ikke er godt for noe" gjør seg gjeldende her da! Om 3 måneder kanskje du slår deg selv i hodet og tenker "hvorfor i alle dager begynte jeg ikke med dette før?!" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Interessant. :)

Vet du av mange som bruker det foret, og som er fornøyde med det..?

Det er iallefall billig, så billig at jeg egentlig blir litt skeptisk, men det høres jo bra ut da.. :P

Men det gjør jo Labb også, i reklamen.. :):)

Jeg har iallefall brukt dette foret lenge og har vært veldig godt fornøyd med det. Har også til tider endel omplasseringshunder på besøk og jeg har vel enda ikke vært borti noen som har fått mage problemer eller noen andre problemer av dette foret. Stort sett så har vel de hundene som har fått det likt det også men det er jo fra hund til hund. Det er bare en måte du kan finne ut om et for passer til deg og det er ved og prøve det på dine(e) hunder

Er vel også skrevet litt her om foret før også

http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...303&hl=brit

http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...037&hl=brit

Enda mer finner du hvis du søker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte forhandleren i Trondheim, og han kunne fortelle, at det er bare 1 1/2 uke siden de fikk vite om dette med den genmanipulerte maisen. Han har ennå igjen noen sekker med Olivers, mest Lam & ris, men de kommer vel til å forsvinne ganske raskt.

De har begynt å varsle folk, spesielt oppdrettere som bruker mye av foret. Det tar tid å varsle alle forbrukerne, og det er jo forståelig. De har ikke satt info på hjemmesida til Oliver's pga at de var redde for at folk da ville skifte for med en gang, og at de dermed ville bli sitende med et stort restlager.

Det Oliver's-foret som nå finnes i Norge er ikke tilsatt genmanipulert mais, men det gjorde de 2 containerne som vart stoppa på grensa.

Hvis de skulle ha tatt inn de sekkene, så hadde det blitt mye jobb/kostnader med å sette på nye etiketter med innholdsfortegnelse o.l. Det er ikke ulovlig å ta inn foret, men det kreves at det er skikkelig merka med hva det inneholder.

Hovedforhandleren i Danmark ville ikke bli med på å dele på utgiftene, enda de samme reglene finnes der..

Han "dreit" i det...som han sa.. Så der selges Oliver's fortsatt...med den genmanipulerte maisen i.. Fysjom ! :lol:

Nå tilbys Oliver's-forbrukerne Belcando og/eller Bewi Dog istedet. Se http://www.handlers.no/gsWebshop/cat/Defau...?c=1&sc=210

De produseres i Tyskland, ikke Italia, som jeg først fikk opplyst.

Belcando er store i Tyskland, og er 80% økologisk. De har egne gårder der de produserer maten som dyra som ender opp som bestanddel i foret får.

Belcando er derfor et "renere" for enn Oliver's, men ellers er det mye av det samme i begge forsortene.

Så nå er det bare å sette seg i tenkeboksen og fundere på hvilket merke jeg skal velge.. :lol:

Jeg får tigge til meg noen forprøver, og finne ut hvilket for hundene liker, før jeg begynner på en prøveperiode med et av dem.. Så får vi se hvilket for som fungerer best..

Både Brit, Belcando og Bewi Dog er aktuelle å prøve. Håper hundene liker et av dem iallefall. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke tatt inn mer Oliver's til Norge nei.. Ikke før de fjerner den maisen iallefall.. :lol:

Så det er bare å begynne på runden med div. prøvepakker av andre forsorter. :lol:

Opplys oss gjerne hva du ender opp med..

Lykke til ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke tatt inn mer Oliver's til Norge nei.. Ikke før de fjerner den maisen iallefall.. :lol:

Så det er bare å begynne på runden med div. prøvepakker av andre forsorter. :lol:

Opplys oss gjerne hva du ender opp med..

Lykke til ! :lol:

Jeg vet iallefall at du får prøvepakker av Brit hos Fôrimport i Trondheim! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med kjøbers?tysk for...uten tilsettningstoffer...

Har ikke prøvd det selv, men har hørt at det er dyrt. Ser ut som kaninfôr, og må bløtes opp. Du ser den puffa risen og cornflaksen og pelletsen som er kjøtt (og den pelletsen ser HELT lik ut som kaninpellets). Jeg ville ikke gitt det til bikkja, rett og slett pga lite kjøtt, og myye vegetabilsk innhold. De hundene som har fått det har spist det i mangel på noe annet. Personlig kaller jeg det "shæferfôret", fordi jeg har inntrykk av at mange schæfere med kløe kan fungere fint på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kanskje pga null tilsettningstoffer...unngår kløe

ca 350 for 20 kg er vell ikke så ille pris?

Nei, jeg har ikke visst prisen, jeg har bare hørt av noen at det er dyrt. Var snakk om den lilla, ikke den røde sekken. Men sånt er jo så relativt! (Kanskje ikke så rart at det blir dyrt når de fôret hunden med dobbel mengde..) 350 for 20kg er jo slett ikke ille i mitt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...