Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil ikke at han skal bli solgt!


Lolle

Recommended Posts

Bestemoren min har en hund som fikk valper i September og nå er det igjen en valp. Hun vil selge den, men jeg er så utrolig glad i han og vil ikke at hun skal selge den! :icon_redface: Han har fått navn og er lixom familien sin, men nå har hun begynt å gå lei av å bli vekt om morgenen å tørke tiss og bæsj av gulvet.. :blink:

Er det noen som har tips å gi meg, sånn at Bestemor ikke selger valpen?? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren min har en hund som fikk valper i September og nå er det igjen en valp. Hun vil selge den, men jeg er så utrolig glad i han og vil ikke at hun skal selge den! :lol: Han har fått navn og er lixom familien sin, men nå har hun begynt å gå lei av å bli vekt om morgenen å tørke tiss og bæsj av gulvet.. :lol:

Er det noen som har tips å gi meg, sånn at Bestemor ikke selger valpen?? :lol:

Hvis hun vil selge den, så BØR hun selge den. Hunder skal bo der de er ønsket, og det å bli boende hos noen som egentlig er lei hele valpen er bortkastet verdifull tid for de som ønsker seg en valp mer enn noe annet.

Hvorfor skal valpen bli boende hos bestemoren din bare fordi du er blitt glad i den? I såfall får du overta valpen, eller innse at valpen vil få et flott liv hos noen andre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis valpen ble født i september så er den ca. fire måneder nå. Du kan jo trøste bestemoren din med at den sannsynligvis blir tørr innen en måned eller to.

Har du mulighet til å ta over valpen da?

Naa.. Tror'ke det.. Tror ikke mor og far blir så glade for det.. Men jeg kan jo trøste henne med at han snart kommer til å bli tørr, det kan hjelpe! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun vil selge den, så BØR hun selge den. Hunder skal bo der de er ønsket, og det å bli boende hos noen som egentlig er lei hele valpen er bortkastet verdifull tid for de som ønsker seg en valp mer enn noe annet.

Hvorfor skal valpen bli boende hos bestemoren din bare fordi du er blitt glad i den? I såfall får du overta valpen, eller innse at valpen vil få et flott liv hos noen andre. :lol:

Hun elsker også valpen. Han er over hode ikke uønsket! Hun er veeeeldig glad i han! Bestemor bor jo i kjelleren hos oss da, så det kan vel ikke vere så vanskelig for meg å ta meg av han, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun elsker også valpen. Han er over hode ikke uønsket! Hun er veeeeldig glad i han! Bestemor bor jo i kjelleren hos oss da, så det kan vel ikke vere så vanskelig for meg å ta meg av han, vel?

Så må du vise at du kan. Stå opp om morgenen og ta ham ut på tur. Tørk opp tiss og bæsj før bestemora di rekker å gjøre det. Stikk innom rett etter skolen og ta ham ut. Gå en skikkelig kveldstur med ham, så han sover godt om natten. Dette skal gjøres hver eneste dag. Hverdag som helg. Ingen skal måtte be deg, eller mase. Du skal gjøre det av deg selv og med glede. I en ti - femten år. I all slags vær og om du heller ville vært i bursdag eller på kino og etter hvert på fest. Da tar du ansvar.

EDIT: I tillegg så skal hunden på kurs og trenes i hverdagen. Han skal til dyrlegen og utstyr, mat og tilleggsf^r (som godbiter) skal til enhver tid handles inn. Er du klar for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bestemoren din er litt kjapp i beslutningen. Valpetiden er slitsom, men den går over :lol: Og du kan jo tilby deg å hjelpe henne selv om du nødvendigvis ikke tar over hele ansvaret.

Det synes jeg også! Jeg hjelper henne så godt jeg kan, og jeg vet ikke om hun vil eller ikke vil selge den. Når valpene ikke var så gamle, var den ene valpen veldig lik mora si, og da sa hun at hun ikke skulle selge den valpen. Og det var jo den vi har igjen. Vi får se. Kanskje den bli hos oss, også! :lol:

Så må du vise at du kan. Stå opp om morgenen og ta ham ut på tur. Tørk opp tiss og bæsj før bestemora di rekker å gjøre det. Stikk innom rett etter skolen og ta ham ut. Gå en skikkelig kveldstur med ham, så han sover godt om natten. Dette skal gjøres hver eneste dag. Hverdag som helg. Ingen skal måtte be deg, eller mase. Du skal gjøre det av deg selv og med glede. I en ti - femten år. I all slags vær og om du heller ville vært i bursdag eller på kino og etter hvert på fest. Da tar du ansvar.

EDIT: I tillegg så skal hunden på kurs og trenes i hverdagen. Han skal til dyrlegen og utstyr, mat og tilleggsf^r (som godbiter) skal til enhver tid handles inn. Er du klar for dette?

Takk for tips! :lol:

*dobbelpost, endret av mod.Charleen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase er det ? :whistle:

Skjønner godt at bestemoren din blir litt klar.. og da er det beste å selge/gi den bort.

Er du hundre prosent klar for å ha egen hund, syns jeg du bør prate med foreldrene dine :P

Det er blanding av Border Collie og Lapphund. Vi finner nok en ordning! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt mange humder til meg som skulle ha vært avlivet!

De jeg har fått som små (8-14 uker) de er blitt renlige veldig fort!

MEN så har jeg tatt hunder til meg som har vært mishandlet, der har det kostet mye tålmodighet og søvn i opp til et ca. 1 år! Men jøje meg så fine hunder jeg har fått etterpå!

Tålmodighet gjør mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vet at en valp krever veldig mye, enkelte blir stue rene fortere enn andre hunder,man må ha tålmodighet med en valp. Kan kanskje prøve å ha den i bur om natta som noen gjør, noen bruker avis papir og men da tar det kanskje lenger tid å få den tørr om natta :) Lykke til hverfall, fortell oss om hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vet at en valp krever veldig mye, enkelte blir stue rene fortere enn andre hunder,man må ha tålmodighet med en valp. Kan kanskje prøve å ha den i bur om natta som noen gjør, noen bruker avis papir og men da tar det kanskje lenger tid å få den tørr om natta :lol: Lykke til hverfall, fortell oss om hvordan det går :lol:

Bur er ikke laget for å få valper husrene raskere. Les burdiskusjonen.

Lolle: For all del; ikke foreslå bur til bestemoren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur er ikke laget for å få valper husrene raskere. Les burdiskusjonen.

Lolle: For all del; ikke foreslå bur til bestemoren din!

Vil ikke at denne skal utarte seg til en ny burdiskusjon. Men jeg har min i bur om natta (sliter vist med å få henne husrein), men ho er flinkere til å si ifra om ho er i buret, og jeg får kommet meg ut i tide. (uhell skjer ikke i buret, ville ikke latt henne sitte i sin egen avføring f.eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke at denne skal utarte seg til en ny burdiskusjon. Men jeg har min i bur om natta (sliter vist med å få henne husrein), men ho er flinkere til å si ifra om ho er i buret, og jeg får kommet meg ut i tide. (uhell skjer ikke i buret, ville ikke latt henne sitte i sin egen avføring f.eks).

Poenget er vel kanskje at det tar TID å få valper husrene, og å skaffe seg bur fordi man ikke gidder å ta ansvaret(og egentlig har lyst til å selge dyret), er vel kanskje ikke den beste løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke at denne skal utarte seg til en ny burdiskusjon. Men jeg har min i bur om natta (sliter vist med å få henne husrein), men ho er flinkere til å si ifra om ho er i buret, og jeg får kommet meg ut i tide. (uhell skjer ikke i buret, ville ikke latt henne sitte i sin egen avføring f.eks).

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med innlegget ditt? Javisst fungerer det å bruke bur for å få valper husrene, men det er da ikke det som er poenget! Poenget er at det er unødvendig å bruke bur til det, og det er ikke derfor bur blir laget (burde ikke være det i alle fall). Hva du gjør med din hund, er vel egentlig nokså likegyldig i denne saken? Eller var det der jeg misforstod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel kanskje at det tar TID å få valper husrene, og å skaffe seg bur fordi man ikke gidder å ta ansvaret(og egentlig har lyst til å selge dyret), er vel kanskje ikke den beste løsningen?

Det er helt klart. Man må legge mer jobb i det enn kun å gå til innkjøp av et bur.

(gidder ikke svare deg Huldra, for det blir kun en burdiskusjon, og ingen blir enige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart. Man må legge mer jobb i det enn kun å gå til innkjøp av et bur.

(gidder ikke svare deg Huldra, for det blir kun en burdiskusjon, og ingen blir enige).

Syns dette var et greit svar. Poenget er vel at det blir så dumt når bur blir nevnt som en løsning, for noen som ikke ville tenkt tanken engang! Og så når det gjelder tissing, da! Hadde det nå enda vært ramponering av huset.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe galt med å bruke bur i dette tilfellet her.

Valpen er over fire måneder gammel og burde være i fysisk stand til å holde seg hele natta såfremt det ikke er noe galt med rørsystemet. Ser ut som at det heller har vært mangel på trening.

Vet at mange har sterke meninger angående bruk av bur, men det går begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe galt med å bruke bur i dette tilfellet her.

Valpen er over fire måneder gammel og burde være i fysisk stand til å holde seg hele natta såfremt det ikke er noe galt med rørsystemet. Ser ut som at det heller har vært mangel på trening.

Vet at mange har sterke meninger angående bruk av bur, men det går begge veier.

Jammen så TREN for pokker, ikke kjøp et bur!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke at denne skal utarte seg til en ny burdiskusjon. Men jeg har min i bur om natta (sliter vist med å få henne husrein), men ho er flinkere til å si ifra om ho er i buret, og jeg får kommet meg ut i tide. (uhell skjer ikke i buret, ville ikke latt henne sitte i sin egen avføring f.eks).

Nå har jo du sagt at du ikke vil ha en ny burdiskusjon, men med dette innlegget legger du jo opp til det... Det er jo egentlig ikke så rart at hundene holder seg i buret, de liker neppe å sitte i sin egen avføring eller sitt eget tiss. Igjen er dette et bevis på at man velger lettvinte løsninger framfor å faktisk jobbe med problemet man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...