Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i Letohallen 16-17 Februar

Yodel

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har tenkt seg hit?

Vi kommer selvsagt (er jo arrangør). 3 av valpene fra vårt siste kull kommer også, så det blir gøy! Stiller også Echo & Dennis

Boxerklubben arrangerer egentlig over to dager (med ditto god plass i hallen) men vi "låner" noen ringer på søndag og arrangerer "dobbel" utstilling for gruppe 5 + boxer.

Det er fortsatt mulig å melde seg på-

Se annonse på på klubbens hjemmeside

Skrevet

Er du sikker på at du har skrevet riktig dato?

For 2. og 3.feb. er det vel utstilling i ekeberghallen? samt på siden du linker til står det om utstilling 16. og 17..

Skrevet
Er du sikker på at du har skrevet riktig dato?

For 2. og 3.feb. er det vel utstilling i ekeberghallen? samt på siden du linker til står det om utstilling 16. og 17..

:icon_redface:

Stemmer 16-17 Februar, ja

Skrevet

Både jeg og valpen skal stille for første gang i valpeshow på lørdagen. Vi grugleder oss veldig! Vi er med mest for gøy, vet vi møter knallhard konkurranse blant boxervalpene, blant annet av hennes kullsøster! :lol:

Skrevet

Skal stille greyvalpen og dalmistispa mi. Se hvordan hun gjør det nå. Har vel ikke så høye forventninger pga dommeren, men går an å se hvordan han vil dømme. Gikk jo så rasende bra sist gang:D

Skrevet

Jeg skal..

Tar med meg Tasha og Loke (Kingwanas Exhausting Federal Xpress), som skal bo hos oss i 3 uker, og kjører avgårde.

Ca 7-8 timers kjøretur for 2 valpeshow................. :blink: Ja, det er mange som lurer på om jeg har blitt gal...

Krysser fingre for bra vær, ihvertfall! :blink:

Skrevet
Jeg skal..

Tar med meg Tasha og Loke (Kingwanas Exhausting Federal Xpress), som skal bo hos oss i 3 uker, og kjører avgårde.

Ca 7-8 timers kjøretur for 2 valpeshow................. :blink: Ja, det er mange som lurer på om jeg har blitt gal...

Krysser fingre for bra vær, ihvertfall! :blink:

Du er så grei, altsa!! Gleder meg slik til å treffe vesle FedEx igjen (Ok... Loke, da) Og Tasha selvførgelig!

Hundefolk ER gale, det er på en måte forventet, det :rolleyes:

Skrevet
Du er så grei, altsa! Gleder meg slik til å treffe vesle FedEx igjen (Ok... Loke, da) Og Tasha selvførgelig!

Hundefolk ER gale, det er på en måte forventet, det :rolleyes:

Supergrei!! :rolleyes: hehe.. Du som er grei, da, får låne hus, gjør jo ting enklere det da! :ahappy:

Skrevet

Selvsagt skal vi på Boxerklubben!

Når vi nå "misset" hele dobbeltutst. nå sist (gadd aldri å melde på) - så stiller vi selvsagt sterkere her. EN hel juniorhann har jeg meldt på.

Kose-Mose-pose (Moses) og jeg skal dit og gjøre livet surt for enhver annen beardis som drister seg dit... (ha ha ha!)

Susanne

Skrevet

Nå er PM'et kommet for begge dagene!

Basenji skal ikke møte før klokken 12 på lørdagen, så seint har jeg aldri møtt før!

7 voksne, og 4 valper, (3 Kingwanas (Yodel) og min lille Mzalia)

9 voksne på søndag, de samme 4 valpene...

Gleder meg!

Skrevet

Så bra at PM'ene er kommet :hyper:

De ble sendt med A-post i går, så da gikk det kjapt...

Boxerklubben sin ble sendt med B post på Onsdag, men B post tar jo litt lenger tid-

Basenjen er nest sist i ringen Lørdag, og nest først (etter Boxer) på Søndag, for å prøve å frigjørelitt arbeidskraft :rolleyes:

Gleder meg til å treffe halvparten av E- kullet på denne utstillingen, da både June (Endless Adventure) Mille (Entertaining Story) og Loke (Ex. FedEx- Exhausting Federal Xpress)

Skrevet

Æsj, jeg ville komme og titte. Men har meldt på Norma på valpeshow i Tønsberg samme helgen. Hun er eneste startende i sin rase, så det blir jo ikke akkurat veldig stor konkurranse da... Får se om vi drar eller ikke, mulig jeg tar en tur til Leto en av dagene i stedet :)

Skrevet
Så bra at PM'ene er kommet :)

De ble sendt med A-post i går, så da gikk det kjapt...

Boxerklubben sin ble sendt med B post på Onsdag, men B post tar jo litt lenger tid-

Basenjen er nest sist i ringen Lørdag, og nest først (etter Boxer) på Søndag, for å prøve å frigjørelitt arbeidskraft :rolleyes:

Gleder meg til å treffe halvparten av E- kullet på denne utstillingen, da både June (Endless Adventure) Mille (Entertaining Story) og Loke (Ex. FedEx- Exhausting Federal Xpress)

Det var en fin måte å hinte på...(om arbeidskraften, altså).hehe.. :) Du får kommandere oss rundt, så vi får gjort noe nytte for oss...hehe... Har jo med ei som kan løpe hele dagen, ingen hund med...... :angel:

Må bare ha henne som slave en liten stund....

Nå er det kveld her i huset, skal opp 03.30 for å dra til Ølen!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...