Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vet?


_aussie_

Recommended Posts

Ok... men det du sa var på linje med hvis jeg hadde sagt dette:

En nordenstammer ville vel trodd hunden skulle prøve å ta over lederskapet!

Det blir for dumt.. Og du er nødt til å innse at du faktisk ikke kan nok/like mye om klikkertrening til å kunne uttale deg på den måten. Jeg veit du har vært på kurs og sånn, men det var med en innstilling om at klikkertrening er bæsj. Altså en dårlig innstilning. Dersom en klikkertrener tar et Nordenstamkurs, så tror jeg ikke det mennnesket har så mye positivt å si om Nordenstam etterpå.. Det går nemlig begge veier.

=D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar
Ok... men det du sa var på linje med hvis jeg hadde sagt dette:

En nordenstammer ville vel trodd hunden skulle prøve å ta over lederskapet!

Det blir for dumt.. Og du er nødt til å innse at du faktisk ikke kan nok/like mye om klikkertrening til å kunne uttale deg på den måten. Jeg veit du har vært på kurs og sånn, men det var med en innstilling om at klikkertrening er bæsj. Altså en dårlig innstilning. Dersom en klikkertrener tar et Nordenstamkurs, så tror jeg ikke det mennnesket har så mye positivt å si om Nordenstam etterpå.. Det går nemlig begge veier.

YES! Det var meget godt formulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hera gnur seg ofte inntil meg for å skal "stjele" litt kos. :lol:  Og jeg klarer jo ikke alltid motstå henne. hihi. Så hun er ganske flink til å lure meg ;)

Nei, det kan vere ganske vanskelig! :) Goshi gjer det samme og ser på meg med verdens mest uskyldige øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES! Det var meget godt formulert.

japp, det er en evigvarende diskusjon. :lol: men når Loudan sier at jeg ikke har kunnskaper om emnet er det provoserende. for jeg har lidd meg gjennom kurs og seminar. ferdig med den saken :) la oss nå diskutere temaet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp, det er en evigvarende diskusjon. :lol: men når Loudan sier at jeg ikke har kunnskaper om emnet er det provoserende. for jeg har lidd meg gjennom kurs og seminar. ferdig med den saken :) la oss nå diskutere temaet ;)

??? Må du ha siste ordet uansett...? Og hvem går på kurs når de "må lide seg i gjennom" det? Tenk litt over måten du svarer på da jente, for oss andre så virker det som om du ikke har anelse på annet enn Nordenstam.(Henviser gjerne til det at du hele tiden må avslutte med noe negativt om klikker) Skjønner du ikke at vi blir LEI av dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? Må du ha siste ordet uansett...? Og hvem går på kurs når de "må lide seg i gjennom" det? Tenk litt over måten du svarer på da jente, for oss andre så virker det som om du ikke har anelse på annet enn Nordenstam.(Henviser gjerne til det at du hele tiden må avslutte med noe negativt om klikker) Skjønner du ikke at vi blir LEI av dette???

greit greit skal ikke si mer om klikker... lover. men hvis noen spør hva man mener om klikker vil jeg svare... for jeg syns klikker er skadelig. ikke hiss dere så opp over en sånn ting ;) skal ikke si mer negativt.

*ikke være sure på meg* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har vært på kurs og tydeligvis kan klikker godt:

Fortell meg hvordan og hvorfor det er skadelig!

hehe, jeg har sett masse klikker vrak, og en av grunnene til at det er skadelig er at enkelte hunder trenger en leder for å fungere. Tenk på hunder med f.eks for mye mannlige hormoner: det er ingen god kombinasjon- har sett masse klikker vrak tilfeller på kursene for problemhunder...

For noen uker siden hadde vi en Old Bulldogg som beit til blods pga klikker trening----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :lol: At klikker-trening er skadelig er noe av det latterligste jeg har hørt :) Det er jo nettopp det det ikke er. Hvis man ikke får til klikker-trening, så pytt pytt, ingen skade skjedd. Hvis man ikke får til Nordenstam derimot, kan man ødelegge hunden helt, og gjøre den til et annet nervevrak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :lol: At klikker-trening er skadelig er noe av det latterligste jeg har hørt :) Det er jo nettopp det det ikke er. Hvis man ikke får til klikker-trening, så pytt pytt, ingen skade skjedd. Hvis man ikke får til Nordenstam derimot, kan man ødelegge hunden helt, og gjøre den til et annet nervevrak.

tro meg, jeg har sett masse klikkervrak. Spesiellt Rotweiler, Dobbermann og Schæfer. Dette er spesiellt utsatte raser-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, da trener de feil!

Jeg tror, som Lilleariel, at en hund blir mer skadet av å trene Nordenstam feil enn å bli klikketrent feil.

En hund blir ikke AGGRESSIV av klikkertrening. Da er det noe riv ruskende gærent!

Og en kan være leder på andre måter enn å straffe hunden hver gang den gjør noe gærent. Uansett om det ikke kalles lederskap, det finnes et forhold mellom hunden og meg. Uten at noen klatrer på rangstige, eller kun er ute etter godbiter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tro meg, jeg har sett masse klikkervrak. Spesiellt Rotweiler, Dobbermann og Schæfer. Dette er spesiellt utsatte raser.

Åkei.. så det du sier er at de såkalte harde rasene trenger straff og korrigering og annen trening enn positiv trening? Hmm.. vil ikke det bare være med på å forsterke det dårlige ryktet de allerede har?

Klikkervrak du liksom..

Ok, vi har sett mange Nordenstamvrak også! Som er redde for eieren sin, går lydighet uten entusiasme, kryper når eier kommer bort og er passive.

Nordenstamvrak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei.. så det du sier er at de såkalte harde rasene trenger straff og korrigering og annen trening enn positiv trening? Hmm.. vil ikke det bare være med på å forsterke det dårlige ryktet de allerede har?

Klikkervrak du liksom..

Ok, vi har sett mange Nordenstamvrak også! Som er redde for eieren sin, går lydighet uten entusiasme, kryper når eier kommer bort og er passive.

Nordenstamvrak!

jammen disse har ikke vært på kurs og fått veiledning :lol: Uten IOP som er laget av proffe folk kan mye gå galt. man kan ikke kalle seg nordenstammer etter å ha bare lest boka skjønner du. De fleste skjønner det ikke godt nok etter bare ha lest boka.

Rotweiler, Schæfer og Dobbermann er de rasene som er mest sett med problemer etter klikker trening. Aussier har jeg også sett en del av... det har ikke noe med ryktet, men en Schæfer med for mye mannlige hormoner, og som har fått herrje villt i klikker trening er helt klart et større problem enn en Chihuahua med samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen disse har ikke vært på kurs og fått veiledning :lol: Uten IOP som er laget av proffe folk kan mye gå galt. man kan ikke kalle seg nordenstammer etter å ha bare lest boka skjønner du. De fleste skjønner det ikke godt nok etter bare ha lest boka.

Rotweiler, Schæfer og Dobbermann er de rasene som er mest sett med problemer etter klikker trening. Aussier har jeg også sett en del av... det har ikke noe med ryktet, men en Schæfer med for mye mannlige hormoner, og som har fått herje vilt i klikkertrening er helt klart et større problem enn en Chihuahua med samme problemet.

De aller fleste trener UTEN en IOP.

Så det vil automatisk si at de aller fleste har sjans for at det skal gå galt? Jeg trenger en proff til å sette opp en plan for meg og hunden min?

Du sier man ikke kan kalle seg Nordenstammer etter bare å ha lest boken. Åkei.. Det er sikkert flere tusen som leser boken og setter i gang med "feil" trening. Og det gjelder helt sikkert for klikker også!

Alle som trener med klikker er ikke så passive som det du tror, at de bare står og venter på at hunden skal slutte med noe, eller utføre en adferd så de kan klikke. Jeg mener, hvor mange venter til hunden er ferdig med å rote i søppelet? Antakelig ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste trener UTEN en IOP.

Så det vil automatisk si at de aller fleste har sjans for at det skal gå galt? Jeg trenger en proff til å sette opp en plan for meg og hunden min?

Du sier man ikke kan kalle seg Nordenstammer etter bare å ha lest boken. Åkei.. Det er sikkert flere tusen som leser boken og setter i gang med "feil" trening. Og det gjelder helt sikkert for klikker også!

Alle som trener med klikker er ikke så passive som det du tror, at de bare står og venter på at hunden skal slutte med noe, eller utføre en adferd så de kan klikke. Jeg mener, hvor mange venter til hunden er ferdig med å rote i søppelet? Antakelig ingen.

Ja, uten IOP blir ikke resultatet det samme. Hundens svake og sterke sider MÅ kartelegges før man bestemmer seg for hva slags håndtering den skal ha. Det er jo klart at en liten Papillon som kanskje er litt redd fra før ikke skal sammenlignes med F.eks en Grand Danois med for mye mannlige hormoner! Det du trenger for å få treningen riktig er en god intruktør, eller en som tilrettelegger. Det hjelper ikke å lese "full kontroll" og sitte hjemme i stua å si " jeg er nordenstammer". det hjelper ikke det granne!

nei, alle er ikke like passive, men noen er(ikke bare noen). og en del klikker trening er skadelig for noen hunder.

forresten disse problemhundene jeg har fulgt med på hadde vært på dyre klikker kurs hos eksperter, og likevel var det noen av hundene som beit til blods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uten IOP blir ikke resultatet det samme. Hundens svake og sterke sider MÅ kartelegges før man bestemmer seg for hva slags håndtering den skal ha. Det er jo klart at en liten Papillon som kanskje er litt redd fra før ikke skal sammenlignes med F.eks en Grand Danois med for mye mannlige hormoner! Det du trenger for å få treningen riktig er en god intruktør, eller en som tilrettelegger. Det hjelper ikke å lese "full kontroll" og sitte hjemme i stua å si " jeg er nordenstammer". det hjelper ikke det granne!

nei, alle er ikke like passive, men noen er(ikke bare noen). og en del klikker trening er skadelig for noen hunder.

forresten disse problemhundene jeg har fulgt med på hadde vært på dyre klikker kurs hos eksperter, og likevel var det noen av hundene som beit til blods.

det nesten helt utrolig å sitte her og lese det du finner på å skrive Vicky... Det du skriver om at de hadde gått på dyre klikkerkurs og likevel beit til blods, kan kanskje være en mulighet for at de hundene ikke hadde helt god psyke...? ( du skriver jo selv at de er PROBLEMHUNDER) Og da kunne man fått samme resultat etter Nordenstamm kurs.... Men, lurer på om du kan svare meg på en ting.... Kan du forklare meg hvorfor det er så mange som bor i området rundt nordenstamm som ALDRI kunne tenkt seg å bruke hans metoder? Før hadde de "skutt hunden" som de sier... Har ALDRI hørt noen si det ang. klikkertrening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uten IOP blir ikke resultatet det samme. Hundens svake og sterke sider MÅ kartelegges før man bestemmer seg for hva slags håndtering den skal ha. Det er jo klart at en liten Papillon som kanskje er litt redd fra før ikke skal sammenlignes med F.eks en Grand Danois med for mye mannlige hormoner! Det du trenger for å få treningen riktig er en god intruktør, eller en som tilrettelegger. Det hjelper ikke å lese "full kontroll" og sitte hjemme i stua å si " jeg er nordenstammer". det hjelper ikke det granne!  

nei, alle er ikke like passive, men noen er(ikke bare noen). og en del klikker trening er skadelig for noen hunder.  

forresten disse problemhundene jeg har fulgt med på hadde vært på dyre klikker kurs hos eksperter, og likevel var det noen av hundene som beit til blods.

Ok, så alle hunder burde ha en IOP?

Man kan faktisk se hvordan temperament og psyke hunden sin har uten å ha en plan! Jeg kjenner etter hvert min hunds svake og sterke sider. Og med den kunnskapen kan jeg trene på den rette måten.

Nei, men grunnen til at en leser bøker er for å få seg mer kunnskap. Så kan man heller si "jeg trener innenfor Nordenstam/klikker retningen." ikke si man er en Nordenstammer eller klikkertrener.

Jeg tror ikke en hund blir en problemhund av å gå et klikkerkurs altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det nesten helt utrolig å sitte her og lese det du finner på å skrive Vicky... Det du skriver om at de hadde gått på dyre klikkerkurs og likevel beit til blods, kan kanskje være en mulighet for at de hundene ikke hadde helt god psyke...? ( du skriver jo selv at de er PROBLEMHUNDER) Og da kunne man fått samme resultat etter Nordenstamm kurs.... Men, lurer på om du kan svare meg på en ting.... Kan du forklare meg hvorfor det er så mange som bor i området rundt nordenstamm som ALDRI kunne tenkt seg å bruke hans metoder? Før hadde de "skutt hunden" som de sier... Har ALDRI hørt noen si det ang. klikkertrening...

nei, men det finnes mange mennesker med liten peil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så alle hunder burde ha en IOP?

Man kan faktisk se hvordan temperament og psyke hunden sin har uten å ha en plan! Jeg kjenner etter hvert min hunds svake og sterke sider. Og med den kunnskapen kan jeg trene på den rette måten.

Nei, men grunnen til at en leser bøker er for å få seg mer kunnskap. Så kan man heller si "jeg trener innenfor Nordenstam/klikker retningen." ikke si man er en Nordenstammer eller klikkertrener.

Jeg tror ikke en hund blir en problemhund av å gå et klikkerkurs altså..

Jeg kommer til å ha en fulltegnet IOP på alle mine hunder :lol: På denne måten får jeg kartlagt det ordentlig, også har jeg mer å vise intruktør for å tilrettelegge treningen best mulig :) Jeg vil også ha en logg som jeg skal kunne se tilbake til også. På Vicky har jeg skrevet ut 16 hefter fulle av ting fra trening og ting jeg må huske på. Liker å kunne kikke tilbake hver gang jeg lurer på noe ;) Jeg pleier å hente sånne planer fra SPT noen ganger når jeg skal trene hund... sånne som de bruker på barn opp til 16 år ;) Veldig fine å skrive på.. :P Treningen har kjempe masse å si mener jeg :P

og nei, de aller fleste hunder klarer seg ikke med klikker trening, men det er en god del som faller ut og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men det finnes mange mennesker med liten peil

Ja, det er nå HELT sikkert at det gjer!!! Men det jo rart når du slenger ut av deg sånt og får svar fra oss andre så blir du nesten usakelig med en gang...? Må også si at det finnes mange mennesker MED peil og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Wesminster: Hva var det min hund gjorde når den lekte på leiren som var gruelig så fælt? :lol: den lekte akkurat som en vanlig hund, og hvordan vil du begrunne at dette var gjeting? hun samlet dem ikke på noen måte :) nå er jeg spent. For jeg tror ikke du har stor greie på gjeting egentlig... tror egentlig du er utrolig sjalu og bare må finne på noen feil ved min hund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...