Gå til innhold
Hundesonen.no

Passerings trening...?

alisha

Recommended Posts

Skrevet

Mente 9-10 morgenen ja. Jeg kan jo komme 8-10 tiden på morgenen også går jeg rundt i sentrum alene til dere kommer da vis dere vil det. Det passer best på morgenen for meg pga den siste bussen min hjem går 16.45 fra bystasjonen. Det går så lite med busser helt til meg, jeg må sitte en time på buss...

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg kan også om morgenen, men det var mere for at være sikker, da det ikke er sikker t alle kan om morgenen :ahappy:

Åh ja, ja sant det, men den siste bussen min går mellom 16.00-17.00, etter den tiden vet jeg ikke om jeg kommer meg hjem, skal du ha med deg en cocker spaniel eller en annen rase? Åssen hunder har du forresten?

Skrevet
Åh ja, ja sant det, men den siste bussen min går mellom 16.00-17.00, etter den tiden vet jeg ikke om jeg kommer meg hjem, skal du ha med deg en cocker spaniel eller en annen rase? Åssen hunder har du forresten?

Jeg har en cocker spaniel og et mix mellem leonberger og broholmer, det bliver cockeren der kommer med, da han er den yngste, og har godt af træningen, da han egentlig ikke har problemer med passering, men har godt af at blive trænet lidt alene.

Men hvis der er nogen der har hunde der er usikre på andre hunde, kan jeg tage den store, da han er så tydelig i sit hundesprog.

Skrevet

"Men hvis der er nogen der har hunde der er usikre på andre hunde, kan jeg tage den store, da han er så tydelig i sit hundesprog" (sitatfunksjonen er forsatt et mysterium... *flau*)

Han store min burde truffet størsten din høres det ut som..... han var verdens roligste og mest imøtekommende hund til han var tre år. Vi trente med redningshundene og alt var fryd og gammen med alt av hunder og mennesker.. men så skjedde det ett eller annet.. jeg aner virkelig ikke hva.. bortsett fra en tjuvparring... Kan DET virkelig forandre en hannhund totalt??? Å få parret en tispe?? jeg ble ihvertfall tatt på sengen for å være ærlig....

Jeg kan om morgenen hehe... men både jeg og max er B-hund/menneske, så det blir med morratryne på oss begge;)

Skrevet

Ok:) Jeg har en dalmatiner tispe som blir 1 år i mars:) Vi kan ha treff fra mandag til fredag neste uke også kan de som kan komme:) Jeg skal finne en tid som kan passe litt senere idag

Passer det vis vi møtes ved den blå steinen 09.00? eller er det litt tidlig?

Debbeltpost brug redigeringsfunktionen. Mod. Einstein&Charlie

Jeg kan om morgenen alle dager utenom mandager :-)

Da kan du bli med fra tirsdag til fredag da vis du vil:)

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Skrevet

Da står jeg og min dalamtiner ved den blåe stenien på mandag-fredag klokken 09.00, så kan de som vil bli med på passeringstrening møte opp der:) Også kan de som er kjent i Bergen besteme en vei i nærheten vi kan trene på. Det betse er at ingen av hundene hilser når vi møtes, da er de mye mer nyskjerrige på hverandre, så da får man trent rserriøs trening;) også kan de hilse etter trening, vis vi hilser først så er ikke hundene så interessert i hvberandre mer vis noen skjønte hva jeg mente..:)

Skrevet

Nu på mandag er ikke så godt for mig, men resten af uken ser fin ud for mig, så det kunne være at der ikke skulle være træning mandag, da MetteogBeatrix heller ikke kan mandag :)

Jeg er lidt usikker på hvor den blå sten er?

Skrevet
Nu på mandag er ikke så godt for mig, men resten af uken ser fin ud for mig, så det kunne være at der ikke skulle være træning mandag, da MetteogBeatrix heller ikke kan mandag :)

Jeg er lidt usikker på hvor den blå sten er?

Ja, hva med tirsdag feks?

Den blå steinen ligger i enden av torgallmenningen, altså den enden som vender mot nygårdshøyden/johanneskirken. Steinen er egentlig ikke så veldig blå så det er ganske forvirrende om man ikke er innfødt :P hehe.

Jeg er fra Stavanger selv og tok en stund før jeg forstod at det var den blå steinen :)

Ok:) Jeg har en dalmatiner tispe som blir 1 år i mars:) Vi kan ha treff fra mandag til fredag neste uke også kan de som kan komme:) Jeg skal finne en tid som kan passe litt senere idag

Passer det vis vi møtes ved den blå steinen 09.00? eller er det litt tidlig?

Debbeltpost brug redigeringsfunktionen. Mod. Einstein&Charlie

Da kan du bli med fra tirsdag til fredag da vis du vil:)

*kremt*

Leste ikke denne før nå, klart jeg blir med fra tirsdag til fredag.

9 er litt tidlig for en student som meg men jeg klarer det fint vil jeg tro ;)

Dobbeltpost brug siteringsfunktionen mod. Einstein&Charlie

Skrevet
Ja, hva med tirsdag feks?

Den blå steinen ligger i enden av torgallmenningen, altså den enden som vender mot nygårdshøyden/johanneskirken. Steinen er egentlig ikke så veldig blå så det er ganske forvirrende om man ikke er innfødt :) hehe.

Jeg er fra Stavanger selv og tok en stund før jeg forstod at det var den blå steinen :)

Så er det ikke noget problem for mig, tager jo kun 5 minutter at gå dertil.

Skrevet

Ok da sier vi at det blir trening fra tirsdag til fredag fra klokken 09.00 på morgenen ved den blå steinen:) Dere som bor der kan jo tenke ut steder å trene:) Nr mitt er 93241670, bare til å ta kontakt vis noen lurer på noe:) Om jeg ikke tar telefonen er det bare til å prøve igjen ellers kan man jo sende sms;) Blir sikkert kjempe gøy med litt trening med andre hunder:) Vi kan jo kanskje gå litt tur sammen rundt i sentrum etter treningen og da vis noen vil det:)

Skrevet
Er det snakk om nå neste uke dette her??? For vi vil være med også, vi trenger ikke passeringstrening, men håndtering! Ace må bli plukket på av fremmede!

Ja det er fra tirsdag til fredag den uken som kommer nå... Ja vi kunne trent passeringstrening først og så kan vi trene håndtering etter på, sånn alle tar å ser på tennene og kjenner på kroppen til hundene, vis folk blir med på det og da, vi begynner denne tirsdagen, blir vel 19 februar, jeg stiller i alle fall opp der, 09.00 ved den blåe steinen

• 1 year later...
Skrevet

Prøver å lage litt liv i denne tråden jeg..! :icon_cry:

Har jo min 10 uker gamle valp, som har veldig lyst på all mulig håndteringstrening, passeringstrening, og i det hele tatt...! You name it..! Så hva sier dere..? Er noen klar for litt trening?

Bor på Fjøsanger, rett ved Langeskogen, men er i grunn (buss) fleksibel.. :P

• 11 months later...
Skrevet

Tror tråden daua Pia :lol:

Jeg blir med på trening jeg vettu om jeg har mulighet! :lol:

Selv om hun ikke ar valp mer, men hun har godt av trening, evigheter siden vi har trent passeringstrening nå ;)

Også er det jo alltid gøy å møte andre hunder! ;)

• 1 month later...
Skrevet

Prøver å lage litt liv i denne tråden jeg..! :lol:

Har jo min 10 uker gamle valp, som har veldig lyst på all mulig håndteringstrening, passeringstrening, og i det hele tatt...! You name it..! Så hva sier dere..? Er noen klar for litt trening?

Bor på Fjøsanger, rett ved Langeskogen, men er i grunn (buss) fleksibel.. :)

Labrador og jeg kan være behjelpelig med passerings- og plukketrening :lol:

Hun er ikke mye å skryte av som lekekamerat, men hun er veldig god på tydelige signaler til pågående guttegriser:whistle: :lol:

Foreløpig er hun på ferie, men er tilbake på tirsdag.

Jeg jobber tidlig både tirsdag, onsdag og torsdag så det er bare å gi en lyd :lol:

Skrevet

Jeg gir en lyd, og min pågående guttegris er klar for trening når som helst! Har en 3 mnd gammel valp her i tillegg, så vi trenger det så absolutt! Jeg kan hver dag, hele døgnet :lol:

Skrevet

Jeg gir en lyd, og min pågående guttegris er klar for trening når som helst! Har en 3 mnd gammel valp her i tillegg, så vi trenger det så absolutt! Jeg kan hver dag, hele døgnet :lol:

Labradoren har kommet hjem, det ble fryktelig tomt her!

Mandag har jeg fri og er fleksibel på tid, passer det? :lol:

Skrevet

Ja, mandag er flott for meg! Når og hvor? Jeg kan når som helst, men er ikke sånn dødsmobil siden jeg ikke har lov til å kjøre noe som helst, så må være litt i nærheten av Fjøsanger/Storetveit/Paradis kanskje? :D

Skrevet

Ja, mandag er flott for meg! Når og hvor? Jeg kan når som helst, men er ikke sånn dødsmobil siden jeg ikke har lov til å kjøre noe som helst, så må være litt i nærheten av Fjøsanger/Storetveit/Paradis kanskje? :D

No problem, Langeskogen eller Storetveivmarken kanskje? :D

Skrevet

Jeg er stor fan av Storetveitmarken jeg! :D Da klarer jeg sikkert å overtale Synnøve til å være med også :D Ååå, gleder meg! Når passer det for deg da?

Skrevet

Jeg er stor fan av Storetveitmarken jeg! :D Da klarer jeg sikkert å overtale Synnøve til å være med også :D Ååå, gleder meg! Når passer det for deg da?

Etter 10.30?

Så blir b-mennesket fornøyd... :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Takk for svar.  Nei, jeg har alltid ment og prøvd å unngå å hilse på hunder. At hunden min bare skal lære seg at andre hunder eksisterer, men at han ikke har noe med de å gjøre. Annet enn de 2-3 hundevennene han har. Det skal jo sies at vi bor på landet, så ferdes mest i skog og fjells, så vi møter ikke folk eller hunder så ofte hjemme. Men han er veldig trygg og grei, mtp han har vært med meg på jobb over hele landet siden han var 10 uker. Har tatt han med meg inn til byen ved noen anledninger for sosialisering, altså se men ikke røre, og det går stort sett kjempe flnt. Men da er det mer avstand, og jeg har prøvd med alle mulig godbiter og ball, og det er som en bc flest at det er ballen som er best. Men det bruker vi svært sjeldent da han girer seg opp altfor mye og mister fokus. Med ballen kan han være løs blant hunder og folk uten å bry seg om de. Hadde vært morsomt å hatt halvparten av fokuset hans uten ball, som han har med ball 😀 Nå blir han 2 år om en mnd, og problemet rundt hunder har blitt mye bedre. Og vi har ikke gjort noe annerledes egentlig, annet enn å prøve å få mer avstand. Han kan løfte litt på halen og pelsen, men ingen bjeffing eller knurring. Han lander veldig fort etter vi har passert også. Hadde ett tilfelle hvor en liten hund løpt mot og bjeffet og herjet i inngjerdet hage, da dro han i båndet og reiste litt pels. Men ingen lyd da heller, men ble fint med videre og snuste for seg selv i grøfta mens den andre holdt på i bakgrunn. Mye av det er nok pga båndet virker det som også. I langline hvor han får fler forsøk og muligheter til å tenke selv, før lina blir stram så går det bedre enn i kort bånd hvor det kanskje blir stramt med en gang. Så jeg tror jo vi er på bedringens vei, og at det vil bli enda bedre mellom 2 og 3 år 🤞
    • Ikke et dumt spørsmål i det hele tatt! Det er faktisk veldig lurt å tenke på både helse, mengde og hva slags belønning man bruker. Til valp ville jeg brukt små, myke godbiter som er lette å spise raskt. Poenget er at bitene skal være bittesmå, spesielt når du belønner ofte. Bruker du mye godbiter i trening, kan du gjerne ta litt av dagsrasjonen og bruke den som treningsmat. I starten belønner man ofte, fordi valpen skal forstå hva som lønner seg. Etter hvert som atferden blir mer stabil, kan du begynne å belønne mer variert: noen ganger godbit, noen ganger ros, noen ganger lek, noen ganger å få snuse, hilse eller løpe videre. Lek kan også være en veldig god belønning, særlig for valper som synes drakamp, jaktlek eller leke sammen med deg er gøy. Du trenger ikke ha alle lommer fulle for alltid, men i valpeperioden er det smart å ha belønning lett tilgjengelig. Etter hvert faser du ikke belønningen helt ut, men du belønner sjeldnere og mer strategisk. Jeg har skrevet mer om ulike typer belønning her: Belønning – hvordan og med hva belønner jeg hunden min?
    • Jeg har en venninne som har to hunder mad navn Emmy og Lilly, så det var litt morsomt! Jeg synes Emmy er finest av de tre
    • Ja, det kan absolutt virke som om en hund har “null sosiale ferdigheter”, spesielt hvis hun har hatt lite gode erfaringer med andre hunder, dårlig sosialisering, mye stress eller har lært at konflikt er den tryggeste strategien. Men ofte handler det ikke om at hunden “ikke gidder å forstå”, men at hun blir så stresset, usikker eller gira at hun ikke klarer å lese signalene godt nok. Da kan hun enten bli for intens, gå for tett på, overse dempende signaler eller reagere kraftig når andre hunder sier ifra. Jeg ville ikke latt henne “finne ut av det selv” med andre hunder hvis det stadig ender i konflikt. Da får hun bare mer trening i feil strategi, og de andre hundene får en dårlig opplevelse. I stedet ville jeg jobbet med veldig kontrollerte møter: god avstand, rolige hunder, korte økter, parallelle turer og pauser før det bikker over. Målet er ikke nødvendigvis at hun skal bli sosial med alle hunder, men at hun lærer å være rolig rundt andre hunder uten å måtte bort, mase, kjefte eller skape konflikt.
    • Hei! Jeg ville vært litt forsiktig med å tolke dette som “bølling”, selv om det kan se sånn ut. Hos usikre hunder kan bjeffing fort bli en strategi som fungerer: “jeg bjeffer, og da får jeg mer kontroll / den andre hunden holder avstand”. Selv om nabohunden er snill, betyr ikke det nødvendigvis at Lilje opplever situasjonen som trygg. Jeg ville derfor ikke latt henne være tett på ham når hun kjefter, men heller bruke ham som en trygg treningshund på større avstand. Gå parallelle turer der hun slipper direkte kontakt, blikk og press. Belønn rolig atferd, snusing, kontakt med deg og det å kunne se ham uten å reagere. Hvis hun begynner å kjefte, er dere sannsynligvis for nærme eller situasjonen varer for lenge. Målet er ikke at hun skal “skjerpe seg”, men at hun lærer en annen strategi enn å skremme bort. Og for nabohundens skyld er det helt fair å skjerme ham fra å bli kjeftet på tett oppi. Jeg ville fortsatt brukt snille hunder i treningen, men med mer avstand, kortere økter og mindre direkte samhandling. Jeg har skrevet mer om dette her: Hunden bjeffer på andre hunder – hva kan du gjøre?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...