Jump to content
Hundesonen.no

Passerings trening...?

alisha

Recommended Posts

Posted

Noen som blir med på å trene passeringstrening? Dette er veldig nyttig å trene, man får igjen for det, jeg har tenkt å begynne å trene på det, så lurte på om flere vil bli med..? Det innebærer at man skal gå forbi andre, passere folk/hunder uten å begynne å dra i båndet osv..:ahappy:

• Replies 74
  • Created
  • Last Reply
Posted

Jepp, det vil jeg gjerne...... har en hannhund som kunne trenger det! Han lager MYE lyd når han får det for seg, og jeg skulle så gjerne blitt kvitt det. Nå kvir jeg meg rett og slett litt for å gå tur på tider av døgnet der jeg treffer andre.... så ja, det hadde vært helt supert å trene! Ikke bare litt, men mye for vår del hehe.

Posted

Jeg har veldig lyst til å bli med på det.

Shira er litt usikker når vi går forbi andre, og kan finne på å bjeffe og styre på.

Bor forresten på Frekhaug.

Posted

Vi trenger defintivt også å trene på dette før det blir et stort problem.. Merker hun har begynt å bli vanskelig ved passeringer. Drar veldig i båndet, nekter å gå før hun får hilse osv.. ikke alltid så koselig.. :lol:

Hun trenger å lære seg at man ikke MÅ hilse på alle andre hunder!

Posted

Hvor er alle sammen i fra da?

Har bil, og plass å trene, om folk vil gå sammen å trene litt. Bor på Sotra selv, men er mobil. Har ikke problemer med passering, men kunne trengt trening med andre hunder til stede;)

Posted

Vi holder til i sentrum, har bil så har ingen problemer med å komme meg til steder. Er ikke fra Bergen da så trenger som regel grundige veiforklaringer til steder jeg ikke vet hvor er, men byr som regel ikke på problemer :lol:

Posted

Kunne godt være med, med Charlie, han har ingen problemer med at passere men altid godt for ham at komme ud at blive trænet lidt uden Einstein, men kommer lidt an på hvor det kommer til at være for mig, da jeg er afhængig af offentlige transportmidler fra Centrum.

Posted

Jeg bor ca 500 meter fra Langeskogen, så der er vi ofte...:lol: Nå når jeg har funnet denne siden er det jo mulig jeg dukker opp på et av treffene der hvis vi tørr. har sett bilder, og det ser så kjekt ut att;)

Ellers er vi mobile vi og. Hiver oss i bilen vi hvis nødvendig:)

Posted
Jeg bor ca 500 meter fra Langeskogen, så der er vi ofte...:P Nå når jeg har funnet denne siden er det jo mulig jeg dukker opp på et av treffene der hvis vi tørr. har sett bilder, og det ser så kjekt ut att;)

Ellers er vi mobile vi og. Hiver oss i bilen vi hvis nødvendig:)

Alle er velkomne :whistle:

Så vi mødes jo nok på et træf.

Posted

Noen som vet om steder i bergen sentrum uten folk da?:whistle: Noen som vet hvor Osterøy er?

Posted

Osterøy er et stykke.... Jeg kjører ikke dit for å si d sånn. :whistle:

Men det er jo fint i kanadaskogen/langeskogen. Men det går også ann å møtes på parkeringsplasser, fotballbaner osv. Det har vært utstillingstreninger i Loddefjord f.eks, på øverste bildekk der. Også her på Sotra.

Posted

fotballbane og parkeringsplass er ikke så bra vis man skal trene passeringstrening da, men utstillingstrening passer det bedre med det;P

For vis vi skal trene passeringstrening er det lurt å være et sted uten folk, det som er verst er å møte enkelt personer med hund...

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie

Posted

Hvor er langeskogen forresten? er det langt unna fløybanen eller bystasjonen?

Posted
Hvor er langeskogen forresten? er det langt unna fløybanen eller bystasjonen?

Ti minutter sørover med buss fra sentrum, Fjøsanger om det sier deg noe.

Posted

Blir det noe av passeringstreningen da? Merker at vi trenger det, ja..

Vi holder til i sentrum da.. trener passering litt for meg selv på langturene men det er ikke alltid møtende hundeeiere er så veldig samarbeidsvillige :blink: Min er utagerer ikke men DRAR veldig mot den andre hunden, nekter å gå forbi osv..

Posted

Det er jo bare at finde en dato, hvor de der kan/lyst til at komme, siger til om de kan, og så finder vi et egnet tidspunkt og sted.

Det bedste for de fleste er jo nok en weekend, og skal helst ikke være det tidspunkt hvor flest hundeejere/folk er ude.

Så her er nogle forslag til datoer: lørdag d. 23 februar eller søndag d. 24 februar eller lørdag d. 1 marts eller søndag d. 2 marts.

Dette er bare forslag, så vi evt. kan finde en dato hvor flest mulig kan.

Posted
Ti minutter sørover med buss fra sentrum, Fjøsanger om det sier deg noe.

Det sa meg ikke så mye hehe, er ikke kjent i bergen :whistle:

Blir det noe av passeringstreningen da? Merker at vi trenger det, ja..

Vi holder til i sentrum da.. trener passering litt for meg selv på langturene men det er ikke alltid møtende hundeeiere er så veldig samarbeidsvillige :D Min er utagerer ikke men DRAR veldig mot den andre hunden, nekter å gå forbi osv..

Ja vi kan avtale å trene passeringstrening, men vi må finne ut hvor vi kan trene, beste er der det er lite folk, for da konsentrerer hunden den hunden som kommer i mot og da drar den mye, det er veldig god trening å treffe på en og en, for når det er mange så blir hunden litt forvirret og drar ikke så mye pga er mange i alle kanter vis du skjønte..?:D

Det er jo bare at finde en dato, hvor de der kan/lyst til at komme, siger til om de kan, og så finder vi et egnet tidspunkt og sted.

Det bedste for de fleste er jo nok en weekend, og skal helst ikke være det tidspunkt hvor flest hundeejere/folk er ude.

Så her er nogle forslag til datoer: lørdag d. 23 februar eller søndag d. 24 februar eller lørdag d. 1 marts eller søndag d. 2 marts.

Dette er bare forslag, så vi evt. kan finde en dato hvor flest mulig kan.

Problemet om lørdager og søndager er at det går nesten ingen busser fra oss og har problemer med å komme oss hjem... og burde fått til noe litt ofte, vis det blir for skjeldent er det ikke så mye trening:P

Tribbelpost brug siteringsfunktionen mod. Einstein&Charlie

Posted

Eg kunne også tenke meg å være med på slik tur:) Hunden min bjeffer på folk når vi går forbi folk + at eg driver å miljøtrener henne mest mulig.

Bur forresten på Sotra

Posted

Jeg er ikke så god på helger... jobber mye helg. Plus at det er jo en røys mennesker ute å går... spes søndager her i Langeskogen.. da er det rene 17mai paraden. Hva med en onsdag ettermiddag/kveld, eller flere? Bare kaster ut et forslag her nå:whistle:

Posted
Jeg er ikke så god på helger... jobber mye helg. Plus at det er jo en røys mennesker ute å går... spes søndager her i Langeskogen.. da er det rene 17mai paraden. Hva med en onsdag ettermiddag/kveld, eller flere? Bare kaster ut et forslag her nå:whistle:

Jeg kan også i hverdager, ikke noget problem for mig, tenkte mere på folk der jobber.

Hvis det skal være en kveld, så skal det jo helst være et sted der er lys.

Forslag til steder er jo velkomne så vi kan finde ud af hvad der er bedst!

Her hvor jeg bor i Centrum er der 2 store ubrugte parkeringspladser der er "lukket for biler, den ene er der lys på, og ligger lidt mere afsides en den anden så der ikke er så mange mennesker der passerer der om kvelden.

Posted

Jeg kan også på hverdager så lenge det er etter skoletid, jeg studerer. Bor i sentrum.. hvilke parkeringsplasser snakker du om? Jeg bor på nygårdshøyden.. på kveldene hender det at vi er i nedre delen av nygårdsparken og leker med hunden (den delen hvor ikke narkisene går, hehe) og her er det noe lys.. og generelt ganske lite folk, i alle fall på denne tiden av året.

Posted
Jeg kan også på hverdager så lenge det er etter skoletid, jeg studerer. Bor i sentrum.. hvilke parkeringsplasser snakker du om? Jeg bor på nygårdshøyden.. på kveldene hender det at vi er i nedre delen av nygårdsparken og leker med hunden (den delen hvor ikke narkisene går, hehe) og her er det noe lys.. og generelt ganske lite folk, i alle fall på denne tiden av året.

De jeg snakker om er, den plads/parkeringsplads med lys er ved hurtigruteterminalen, der hvor danskebåden lagde til kaj før, der plejede biler at vente på at køre ombord.

Den anden er den hvor Jonsvoll kvartalet lå før, men der er ikke belysning.

Posted

Jeg er ikke kjent i bergen, er lange skogen og alle de stedene dere snakker om langt fra bystasjonen, føybanen og den blå steinen?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Create New...