Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Må man bruke blits når man tar dråpe bilder? Jeg er veldig lite fan av blits, men om det vil gjøre bildene bedre så bruker jeg jo det så klart.

Jeg bruker helt mørkt rom og blits :icon_confused:

Noen av mine bilder, er helt fersk i dette da, holdt på i litt under en uke :D

1-1.jpg

15-10.jpg

15-14.jpg

15-21.jpg

15-25.jpg

16-10.jpg

16-3.jpg

16-5.jpg

16-6.jpg

16-7.jpg

*dele opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar
  • 4 weeks later...

Huff, jeg trenger seriøse tips til hvordan dere får det til! Jeg skjønner det ikke! Dette er mitt andre forsøk, det første var helt elendig, mildt sagt :blink: Jeg får ikke bildene skarpe nok..

4284785137_35e65ae064_b.jpg

Dette bilde er redigert en god del og ser litt fake og rart ut, men jeg unnskylder med at jeg skulle printe det ut på skole printeren og at det faktisk så noen lunde bra ut når det ble printet ut.

4355855603_f311e028a3_b.jpg

Dette er ikke redigert. Jeg syns egentlig blits gjenskinningen i dråpen var litt tøff :)

Hvordan kan jeg gjøre ting bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 2 months later...

Kanskje denne tråden er død nå? :)

Men sist sommer tok jeg noen dråpebilder, dog noe annerledes enn det dere har gjort i starten av tråden :) Here it goes!

Det hadde vært mye regn og jeg gikk ut med kamera og der ligger det jo dråper klare for å fotograferes! :D

30793_435560681356_622451356_6148019_8149846_n.jpg

30793_435560696356_622451356_6148021_393691_n.jpg

30793_435560701356_622451356_6148022_6026945_n.jpg

Dette her liker jeg selv ganske godt da :lol: Sikkert fordi det er litt mer farge med!

30793_435560706356_622451356_6148023_7816436_n.jpg

Noen kommentarer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Har en del bilder av dråper på blader som jeg kan dele når jeg kommer hjem. Men hvor er det mange av dere har vannet? Vasken? Glass? Badekar eller? Jeg plages litt med det at elementet jeg har vannet i vises så godt.. da synes jeg bildene blir litt dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Har en del bilder av dråper på blader som jeg kan dele når jeg kommer hjem. Men hvor er det mange av dere har vannet? Vasken? Glass? Badekar eller? Jeg plages litt med det at elementet jeg har vannet i vises så godt.. da synes jeg bildene blir litt dårlige.

Jeg har en skål, ett glass eller noe slikt stående i vasken jeg.. slik at det er høyere enn kanten på vasken.. Også henger jeg opp papir, t-skjorte eller noe som er ensfarget bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Har en del bilder av dråper på blader som jeg kan dele når jeg kommer hjem. Men hvor er det mange av dere har vannet? Vasken? Glass? Badekar eller? Jeg plages litt med det at elementet jeg har vannet i vises så godt.. da synes jeg bildene blir litt dårlige.

Jeg bruker som regel bare baderomsvasken, og tester forskjellige hvitbalanser for å unngå å få alt helt hvitt. Noen ganger bruker jeg kjøkkenvasken og glass med "opphøyning" hvis jeg skal gjøre noe spesielt med bildene. Som dette f.eks.

34899_451256511426_561011426_6513627_2471174_n.jpg

Her har jeg snudd en kasserolle opp ned, og satt et glass oppå, sånn at glasset kom høyere enn kanten på vasken, og da får tatt rett fra siden. Når jeg tok dette, så hadde jeg litt for "mye" dråper, så vannet kom seg ikke i ro før den neste traff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halåååå, instillinger og HOW-TO-DO guide søkes :icon_redface:

Skål i vasken, hvor kanten på bollene er høyere enn kanten på vasken, fyll skålen med vann.. Dråper kan du lage enten ved å bruke vasken eller vannflaske, ketchupflaske, vått papir osv osv.. Mange muligheter her :icon_redface:

Sett kamera stødig, evt stativ er veldig greit! Sett innstillingene på manuell og fokus på manuell, bruk en kniv spiss el.. Hold den ca der du tror dråpen kommer til å falle, å fokuser inn på denne, vekk med kniven og sett i gang :icecream: Viktig å bruke blitz :icon_cry:

Feks:

Blender F8

Lukkertid 1/200s

Iso 200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...