Gå til innhold
Hundesonen.no

Overraskelse i akvariet


Einstein&Charlie

Recommended Posts

Da jeg kiggede i mit akvarie idag fik jeg mig en overraskelse, på glasset sad der en lille snegl på ca 2-3 mm, det er formegentlig en der har siddet på en af planterne, da jeg fik den.

Men lurer egentlig på hvilken slags det kan være?

Den er så lille så man først kan se senere hvilken slags det er, lige nu er den bare en lille mørk ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den eneste måten å bli kvitt pestsnegler å plukke de etterhvert som de kommer frem?

Enten det eller sette inn fisk som tar de, slik som f.eks kuler eller botia, men det er ikke alltid det passer med hva man egentlig vil ha.

Enkleste måte å bli kvitt de på er nok å plukke ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke større snegler, eplesnegler f.eks for å ta vekk noe av næringsgrunnlaget til de små sneglene? Hvis man ikke får samme problemet med eplesnegler da, at de formerer seg for raskt?

Ved ikke hvor meget næring der er for snegle i mit kar endnu :closedeyes:

Men tror også at æblesnegle formerer sig forholdsvis hurtigt.

Derfor har jeg valgt at jeg skal have rejer istedet, så fiskene kan tage lidt af yngelen også som naturlig føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karet mitt ble hardt rammet for en stund tilbake, hadde ikke sjangs til å drepte de uten en type 'gift' jeg fikk på dyrebutikken.

Min kjære trofaste algespiser døde trolig at 'giften'.. (sammen med en annen algis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke større snegler, eplesnegler f.eks for å ta vekk noe av næringsgrunnlaget til de små sneglene? Hvis man ikke får samme problemet med eplesnegler da, at de formerer seg for raskt?

Å sette inn epliser eller andre snegler, eller reker for den saks skyld, har ikke hatt noen som helst virkning på pestsnegler her i hvertfall.

Karet mitt ble hardt rammet for en stund tilbake, hadde ikke sjangs til å drepte de uten en type 'gift' jeg fikk på dyrebutikken.

Min kjære trofaste algespiser døde trolig at 'giften'.. (sammen med en annen algis).

Ja slike medikamenter tar som regel knekken på maller og coryer. En annen ting ved å bruke slike middler er at de også dreper eventuelle sandsnegler, og de vil man jo helst ha der.

Det mest effektive er faktisk å plukke dersom du først har fått dem i karet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...