Gå til innhold
Hundesonen.no

HJELP! Photoshop...

Karris

Recommended Posts

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg har fått photoshop( =D> ) og nå holder jeg på å prøve meg litt fram da. Tenkte å prøve å lage en banner. Så det jeg da har gjort, er å ta en ny "side" med banner-størrelse. Jeg har laget brun bakgrunn og så åpnet jeg et bildet som et nytt dokument. Jeg klipte rundt en ting fra bildet med den lassogreia også limte jeg inn den tingen på den brune bakgrunnen. Det gikk fint helt til jeg så at man bare så halve av den tingen jeg limte inn på bakgrunnen. Jeg skulle liksom hatt den bildet av den "tingen"(ehe, to marsvin forresten... "ting"?) sånn at man så hele bakgrunnen. Skjønte noen noe av det.

Var bare øynene til marsvina som syntes, mens jeg gjerne ville hatt med alt av hodene deres. Så, det jeg tror er problemet, er at det jeg limte på bakgrunnen var for stort, men jeg finner ikke ut av hvordan man forminsker en ting i photoshop, før man limer det inn på et annet "bilde"

Okey... :oops: Nå er jeg flau over at alle skal se hvor dårlig jeg er til å forklare, men håper at noen skjønte hva jeg mente, og at de vil prøve å svare... :)

Skrevet

JEG skjønnte i alle fall hva du mente, hadde jeg bare hatt photoshop/kunnet det selv så kunne jeg nok forklart deg det :wink:

Du vil kort sagt forminske ett bilde som du skal lime inn på banneren ikke sant?

Skrevet
JEG skjønnte i alle fall hva du mente, hadde jeg bare hatt photoshop/kunnet det selv så kunne jeg nok forklart deg det :wink:

Du vil kort sagt forminske ett bilde som du skal lime inn på banneren ikke sant?

:oops: *Kremt* Ja, var nok det jeg prøvde å si ja... Neida, jeg har aldri sagt at jeg er god til å forklare, og det kommer aldri til å skje heller...

Du kan godt få være tolk for meg her på hundesonen Basse... Men det blir kanskje for stor utfordring, ettersom jeg er et ekstremt tilfelle av "dårlig-til-å-forklare-syndromet" :wink:

Skrevet

Syns det var bra forklart, bare litt innvikla ;) hehe, skal prøve å være tolk jeg ;) Må bare sifra når du trenger meg som det :) Håper noen kan hjelpe deg! :)

Skrevet

Ctrl+t det er Free transform og du vil kunne dra i bildet/laget du jobber på. Husk å holde inne shift mens du drar i hjørnet for å beholde proposjonene.

Skrevet

Vet du hva? Jeg fant ut av det!!! Vil du se hvordan det ble?

Nå skal det være sagt at jeg ikke har noen sånn ordentlig hjemmeside nå da, så den banneren er ikke noen ordentlig banner, hvis man kan si det sånn. Men jeg håper at jeg kan lage noe liknende når jeg får ordna hjemmeside, blir snart håper jeg...

Her får du i hvert fall se... Synes ikke det ble sååå dårlig til at det var første gang( :^o eh... andre) jeg prøvde programmet... Så må jeg si det da, at det er kjekt å ha en bror som er reser på data da! :)

velkommencopy4jb.jpg

Skrevet

Takk! :) Håper jeg blir bedre etter hvert da, for den er jo helt enkel. Men... bare øvelse som kan gjøre at jeg blir bedre, det kan bare gå fremover. Også er det noe i det at man skal begynne i det små da... :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...