Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken fugl skal jeg velge ^^

Izelin

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Jeg tenker jeg skal kjøpe meg en fugl om ikke så lenge og har sett på forskjellige type fugler.

Jeg har tidligere hatt undulat, så denne gangen har jeg lyst på noe litt mer anderledes. så jeg lurer på om noen er kjent med blåkinnet conure.

Har hørt at de er veldig bråkete men ellers veldig morsomme og lekne.

Eller om dere har noen andre forslag til søte fugler som er lette og tamme, som ikke skriker høl i huet på samboeren min :lol:

I jul fikk jeg et bur som er ment til dvergpapegøyer, nymfeparakitt str, så hvis det er noen i den størrelsen, så hadde det vært perfekt :P

Hilsen Izelin

Skrevet

Den eneste fuglen jeg kunne tenkt meg er grå jacko også kjent som african grey. De er vakre, lite bråkete, sosiale og supersmarte. Fine fuglene :lol:

Skrevet

Ja jeg syns de begge er ganske tøffe fugler, men siden jeg akkurat har fått et nytt bur som nok er mindre enn det de fuglene trenger, så tenkte jeg kanskje å finne en i den str først. Tenkte jeg skal heller invistere på en større papegøye senere når jeg har hatt litt fler fugler.

Men jeg vil gjerne ha en fugl som er litt lik papegøyer bare i liten verson, sånn som conurer. Noen som vet om pionus papegøyer er noen som kunne passet da i den str jeg tenker eller er de også ganske store papegøye fugler?

Jeg vurderer også på en conure men det er mange som syns de bråker så fært osv. Har aldri hatt en sånn før så vet ikke :|

• 2 weeks later...
Skrevet

Det ble visst en comure :hyper: Kjøpte den i går. Den er så utrolig søt, men ganske dum start på dagen da^^ Han klarte visst å komme seg ut av buret gjennom en sprekk mellom åpningen og sove kassa:S Men fikk tak i den etterhvert da. Men han var ikke særlig redd mennesker, var mer intressert å komme seg ut.:lol:

• 3 weeks later...
  • 5 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
    • Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...