Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor er hunden når den er alene?


Raksha

Recommended Posts

Hvor pleier hundene deres å velge å være når de er alene? De som går løse i leiligheten.

Knøttis har lagt sin elsk på badet, så om jeg klarer å liste meg til døra og låse opp uten at hun hører det, så kommer hun alltid ut fra badet. Tror hun har lagt sin elsk på varmekablene. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når døra åpnes opp er hun på plass for å ønske velkommen (jeg må gjennom en ytterdør til felles oppgang først, så hun rekker fram før jeg får åpnet vår dør) - men det er jo visse spor som forteller hvor hun har vært. Som regel er det varm grop på ett av tre steder; senga mi, sofakroken (hun har sin egen krok med teppe) eller stolen hennes. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Fibi stort sett ligger i senga mi. Hun er kjapp til å gå inn på soverommet som for å markere at det er greit at vi går, sånn når hun skjønner at hun ikke skal være med. Kommer jeg hjem litt før en vanlig, er det en søvndrukken dame som kommer luskende ut for å ønske meg sånn passe velkommen hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bastian veksler mellom kurven sin, godstolen og teppet på stua. Slik han alltid gjør.

Men hvis jeg lar soveromsdøra stå åpen sniker han seg opp i senga, og hvis sofaputene er nede ser jeg varmegropen han har skyndt seg ned fra... :blink:

Ferska han på varmegulvet på badet en gang også.

Tror egentlig han flytter seg mye rundt, på samme vis som han gjør når vi er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie han lægger sig det første stykke tid foran døren ud til gangen og venter på os, derefter rykker han ind på deres tæppe i stuen eller i lænestolen, som han har et tæppe i.

Einstein lægger sig enten på køkkengulvet eller stuegulvet, da det er dejligt køligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster : teppet på stua, kurven sin, sofaen på pledd...

Decoy : overalt....., hovedsaklig, soffaen med 6puter rundt seg, eller ved den venstre høyttaler i kinoen, alltid den...

han reiser seg ofte å går 2meter for så å klaske ned igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorre ligger stort sett i senga mi, enten døra var åpen eller lukket når jeg dro.

Han står alltid rett innenfor døra og ønsker meg lykkelig velkommen hjem, men det er alltid spor etter "oppredning" som ikke jeg har gjort, i senga...

Han legger seg aldri der når jeg er hjemme, da ligger han som regel i senga si i stua, eller evt. på badegulvet. Sofaen gidder han som regel kun å ligge i når jeg samtidig gidder å klø han under haka eller på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIne 2 har stua, 2 ganger og kjøkken og boltre seg på når vi er borte.

Hampus liker å se hvor mor drar, så han sjekker i vinduet om jeg går i stallen ( som ligger nedenfor huset ) eller feks til bilen for å kjøre bort.

Som regel så sovner han der, i vinduskarmen, eller han tar sofaen.

Linus legger seg ofte på varmekablene i yttergangen både når vi er hjemem og når vi drar ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taika ligger som regel i senga mi når jeg drar om morgenen, men når jeg kommer hjem ligger hun oftest i kurva si i yttergangen. Her har hunden tilgang til tre etasjer (- alle soverom utenom mitt) så det varierer egentlig ganske mye, selv om jeg oftest finner henne i kurva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å vite når jeg ikke er der, og begge står ved inngangsdøra å logrer når vi kommer hjem. Men jeg kan garantere 100% at Bella ligger i senga, hun ligger aldri på gulvet, med mindre hun ikke har noe valg. Albin ligger nok enten på dyna si på soverommet eller utenfor kjellerdøra i gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla har mer eller mindre hele huset til disposisjon, siden vi ikke har så mange dører å lukke.. :blink: Kjøkkenet (med tilbehør), stuen, gangen/hallen og loftstuen. Vindfanget er ofte lukket, det samme med badene, (kontoret) og soverommene. Noen ganger lar jeg døren til soverommet vårt stå litt på gløtt, og da finner hun alltid en god plass i sengen; kjenner den fremdeles er varm når vi kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese. Har alltid hatt vanedyr, jeg. Aro lå enten i senga mi eller klin inntil døra. Han kunne sove så tungt at han ikke våkna før jeg lukka opp ytterdøra og han omtrent trilla ut. Rikke pleide ligge i senga eller i sofaen nede i stua. Var det veldig kaldt kunne hun finne på å gå på badet for å ligge på noen klær eller varmekablene. Rexie bodde i kjellerstua da jeg bodde hjemme, og da de flytta adopterte hun et soverom oppe i det nye huset så hun hadde full oversikt over døra og veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vel... Med tanke på at Josie har midd-allergi, så får hun ikke lov til å ligge i sofa o.l. når jeg ikke er hjemme, hun legger seg som regel på flisene i gangen eller på et teppe hvis hun er i det "frosne" hjørnet. Teppet vaskes/byttes forøvrig daglig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Maia har kun vært alene hjemme 2 ganger og da ligger hun i katte kurven ( ja den er liten) men spørs hvor hun legger seg når hun blir stor da. blir vel sofaen da regner jeg med siden hun ligger og drar seg der når jeg sitter der. Eller så får jeg kjøpe en ny seng til henne når hun blir stor. (Hun har ett teppe og ligge på om natten på soverommet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så søøøt han er! Tror jeg kan skimte noen tegninger der, ja
    • Syns jeg begynner å se antydninger til at han har arvet pappan sin farge 😍 Flere som ser det? 
    • Nei, jeg begrenser ikke pga. vaksinasjon. De hunder vi omgås er generelt både vaksinerte og friske, og det er de mine får hilse på i den perioden fordi jeg vil at de skal ha trygge, fine hundemøter. Tilfeldige andre hunder for de øve på å ikke bry seg med. Smitte i miljø tenker jeg lite på, da vi bor avsides og ikke bruker hundeparker ol. Valpekurs liker jeg vente med en måned eller to, slik at de er gamle nok til å trene gode økter og holde ut et helt kurs  
    • Sosialiseringsvinduet er frem til 12 uker sies det, selv om dette ikke stemmer helt så er det fortsatt veldig viktig å utsette valpen for det hen skal senere også, men i kontrollerte former. Både å fysisk møte andre trygge hunder for å utvikle språk og lære grenser, samt lære at man ikke skal hilse på alle hunder man møter på er viktig. Mange valper vaksineres før levering også, det har hvertfall de jeg har hatt vært selv om praksisen varierer litt. 
    • Vi har brukt Dog Breeding Science i Australia for å teste for ILM (Intestinal lipid malabsorption). Betalte rundt 400 kr og sendte spyttprøve.  De har utviklet en test for kelpier på denne sykdommen. Finnes visst og noen i Tyskland som har tatt utgangspunkt i testen som ble utviklet i Australia eller noe slikt, men vi brukte den i Australia da oppdretter tipset om den.  Fikk e-post om at hvis vi ønsket å teste noe mer så kunne de bruke prøvene til å teste i en kort periode. Ble litt nysgjerrig på fargetesting ettersom jeg håper han har arvet faren sin shaded/ghost tan farge. Men jeg vet ikke hvor mye svaret hadde gitt meg, jeg kan og bare vente å se hva han blir. Foreløpig tydelige antygdninger til at han vil bli shaded/ghost tan 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...