Gå til innhold
Hundesonen.no

En festlig helg på utstilling....

Yodel

Recommended Posts

Djises, for en helg!

Vi har vært på utstilling i Letohallen. På lørdag stilte jeg 3 basenjier; valpen Mille, samt Dennis og Echo. Først inn var Mille, som ble BIR valp. Både Dennis og Echo vinner så hver sin klasse med CK, og Dennis vinner tilslutt BHK med Cert. Echo ble 3 BHK, med en champion som 2 BHK: Det vil si at jeg ødela for meg selv... Echo stod nemlig for championatet! Grrr. Ok, nå har jeg lært. Aldri mer still noe eget som kan ta fra deg en tittel...

Dennis klarte også det kunststykket å bli plassert som beste junior tispe! Tror ikke det er så mange som har klart det kunststykket med en 17 mnd gammel hannhund. Hvordan jeg fikk til dette spør du? Dennis hadde vunnet hannhund klassen, så jeg stod utenfor ringen med han, og ventet på å få komme inn til BIR/BIM. Jeg ser på at juniortispeklassen blir dømt, og når jeg tror den er ferdig peker ringsekreteren på meg, og sier jeg skal gjøre meg klar. Jeg blir litt usikker, da jeg var sikker på at det var flere tisper, men steller meg opp og konkurrerer mot juniortispa (Det var egentlit to juniortisper med CK, men den andre tispa hadde en uerfaren eier som ikke visste at hun skulle inn igjen. Ringsekretæren trodde det var meg) Vi løper noen runder før dommeren utpeker Dennis til vinner med CK... Øh.... Den har jeg da allerede fått, smiler jeg. :rolleyes:

Dennis blir tilslutt (når alle tispene har blitt stilt...) BIR, og senere BIG -4 . Lille Mille (fra mitt lille Australia prosjekt) ble BIG-2 valp, kun slått av en nydelig samojed.

Stilte også Sheltie (Leeland Queen In Starshine) til BIM, og Kaukastisk Ovacharka til BIR.

Hadde en litt festlig opplevelse når jeg var inne med KO'en :rolleyes: Når vi skal bedømmes går den mannlige dommeren rolig bort til meg, og sier med klar stemme "Show me the tits" (Vis meg puppene). Jeg blir rimelig sjokkert og lurer på om jeg har missforstått noe, og roper "WHAT?!?" mens haka henger. Han sier igjen, med rolig stemme "Show me the tits". Det formelig koker i meg. Mannsjåvenistiske gris! Hodet spinner, og jeg lurer på om jeg skal klaske til ham eller ta med meg bikkja og marsjere ut. Mens jeg står og vurdrer mina alternativer, sier han igjen, klart og tydelig: "Show me the tits", men han denne gangen peker på munnen til hunden. :lol: Åååh, kremt... Det var "Show me the teeths, ja....". Meget glad for at jeg ikke dro til han (eller dro ned blusa for den saks skyld. LOL) viser jeg ham pent bikkja sine tenner. (Som forøvrig tilhører Breeze her inne)

Søndag valgte jeg -klok av skade- å trekke Dennis, for å gi Echo en bedre sjanse. Men stakkar lille Echo var ikke helt i form -løs i magen og litt "uggen", så for første gang på MANGE MND gikk han ut uten CK... Hadde han fått den hadde han blitt Champion. (Er det mulig. For to uker siden ble han BIR med Cert - 1 dag før to års dagen sin, og altså fikk han heller ikke da sin tittel) Og jeg som hadde trukket Dennis *SUKK*

Nuvel. Mille lille oppførte seg som vanlig eksemplarisk i ringen (Dæven, som hun kan vise seg!) og 4,5 mnd gammel, på sin andre utstilling blir hun BIR- BIG og BEST IN SHOW valp over nærmere 300 valper!

I am still walking on air........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, synd du ikke blottet deg, så kunne du blitt med i klubben ;-)

(For ordens skyld, jeg gjorde det ikke på den måten. Men æresrunden er kanskje ikke så mye bedre...)

Gratulerer så mye med valpeprestasjonen! :lol:

Og championatet kommer nok straks det og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bildespam. Kommer mer, men kameraet mitt fusket, så jeg fikk huket inn et par fotografer som kunne ta noen bilder. Venter fortsatt på noen fra i dag og BIS'en :lol:

Her er Titts hunden & jeg i gruppa. Ble kastet rett ut. Mon tro om det hadde hjulpet om jeg faktisk hadde vist puppene? Neste dag dømte han BIS valp, da, så det var kansjkje godt jeg ikke slo til han iallefall!

ovacharka.jpg

Mille og meg med BIS rosett:

Mille_BIS_Letohallen_12-130108041.jpg

Mille BIG-2 på Lørdag:

Mille_BIG2_1201.jpg

Dennis BIR:

Dennis_BOB_120108.jpg

Dennis BIG 4:

Dennis_BIG4_Leto_1201_edited-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ja.. Jeg har løpt heeeeeeele æres runden etter å ha blitt bis veteran på Moss og omegn HK før jeg merket at toppen var under den ene puppen :ahappy:;):P

:P

Men du har i det minstre spretne unge pupper du! Det hadde vært værre om det hadde vært meg, da hadde man hørt klasking mot huden når jeg løp :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, hvordan vet dere at mine ikke klasker? Ok, jeg tråkker ikke på dem når jeg står opp, enda.... :rolleyes:

Det gikk litt rykter om hvorfor jeg vant for han gamle engelske dommern etter den fadesen der da, så Yodel spørs om det ikke er en fin måte å vinne på, hvor proffesjonelt det er kan derimot diskuteres :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, hvordan vet dere at mine ikke klasker? Ok, jeg tråkker ikke på dem når jeg står opp, enda.... :rolleyes:

Det gikk litt rykter om hvorfor jeg vant for han gamle engelske dommern etter den fadesen der da, så Yodel spørs om det ikke er en fin måte å vinne på, hvor proffesjonelt det er kan derimot diskuteres :rolleyes:

Neimen om jeg tyr til puppe-vising for å vinne, nei! (Selvom det hadde vært skrekkelig gøy å se noen ansiktsuttrykk. :Laugh: )

Nå er forresten hjemmesiden oppdatert med helgens nyheter. Men skrev ingenting om puppe-flauser og tispeklasse vinning med hannhund, da. Syntes kanskje ikke det hørte hjemme der :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...