Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kan hjelpe


GunhildM

Recommended Posts

Hunden min har i det siste begynt å spise bæsj. Jeg prøver å ta henne vekk fra det, men hun finner de overalt og jeg ser ikke alle. Noen som vet hvordan jeg kan få henne til å stoppe med dette?

Foreldrene mine sier at jeg ikke skal bry meg om det og at det ikke gjør noe, men jeg syns det er ekkelt og jeg er ganske sikker på at det verken er bra for henne eller oss.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er bæsjespiseren da? Valpen min spiste litt av sin egen bæsj de første ukene jeg hadde den, men sluttet med det etter et par uker.

Edit:

Så på hjemmesida di nå at bikkja di er over året. Har hørt at voksne hunder som lider av vitaminmangel spiser avføring. Jeg aner ikke noe om det.

Du kan kanskje krydre en bæsjklump som hunden din er på vei mot med noe som hun ikke liker? Helle en dæsj eddik eller noe annet vondt over den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes et eller annet man skal putte i maten så skal hunden slutte med det, men tror det gjaldt sin egen da..

Prøv å gi den banan og ananas..

Ja, dette tipset gjelder bare hvis hunden spiser sin egen avføring :lol:

Men sånn utover det, så ville jeg nok ha "forsket" på om det kunne komme av fôret ved å skifte dette på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg fikk beskjed om hjalp var å ta dem på fersken. Måtte strø pepper under tilbygget da det der var fullt av kattebæsj og vanskelig å få fatt på henne der under og ta henne på fersken når hun forsynte seg. Hjalp iallefall her, men hvis det er fordi hun mangler noen næringsstoffer må du høre på dem foran her

Sånn på sidelinjen så hadde vi besøk av en hund i sommer, og minstemann bruket potte enda, gjett hvem som forsynte seg da guttungen var ferdig! Og fy det var ekkelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bæsjekasse til kattungene inne.. Og jeg finner nesten aldri en bæsj i kasse. Har en svart luring som spiser det.. Herlig... :rolleyes:

Er det noen GRUNN til dette?? Eller gjør de det bare? smaker det 'godt'? :S

Vår tidligere hund gjorde det også, hun fikk kosttilskudd (vitaminer osv). Så det var ikke mangel på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bæsjekasse til kattungene inne.. Og jeg finner nesten aldri en bæsj i kasse. Har en svart luring som spiser det.. Herlig... :rolleyes:

Er det noen GRUNN til dette?? Eller gjør de det bare? smaker det 'godt'? :S

Vår tidligere hund gjorde det også, hun fikk kosttilskudd (vitaminer osv). Så det var ikke mangel på noe.

Hehe.. her er det nok at det smaker utrolig DIGG! Iaf i hundenes verden... *blærg* Sofus er sååå fornøyd når han kommer tassende inn på kjøkkenet med kattesand over hele nesen og ikke kan skjønne hva jeg bærer meg over :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser både sin egen bæsj og andres, hun spiser ikke bare hundebæsj, det er gjerne fuglebæsj, kattebæsj eller fra andre dyr. Hun er sluttet å spise hestemøkk da heldigvis så det er vel et skritt i rett retning. :rolleyes:

Det er vel ikke bra for henne eller oss at hun spiser bæsj, men gjør det skade eller er det bare ekkelt?? :lol:

Vi bruker sienceplan for nå, skal vi bytte det ut med et annet fôr da eller? Royal Canin har jeg hørt er ganske bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra gjorde det noen få ganger som valp. Jeg gjorde det temmelig klart for henne at det ikke var lov, og jeg tror hun tok pointet. Tror hun har sluttet helt nå, men jeg stoler fortsatt ikke HELT på henne når hun plutselig blir veldig konsentrert om en lekkerbisken under en busk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Vel har hørt det greiene angående vitamin mangel selv men hvem vet. Kvalmt er det uansett. Maia spiser bare sitt eget oppkast så...

Litt OT, men mener å ha hørt at sålenge hunden spiser oppkastet sitt så betyr det at ingenting er galt. Men skulle de ikke spise/rydde det opp så betyr det at man bør "reagere" ved evt. veterinærbesøk eller ei? Er dette bare en myte eller er det noe i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunders nese er en finurlig greie. Mens vi mennesker ikke klarer å skille forskjellige lukter fra hverandre, men bare kjenner lukten "kattebæsj", kjenner hunden alle de forskjellige luktene kattebæsjen består av; hva den har spist, ingrediensene i maten, osv osv. Det er noe av forklaringen på hva som får hunden til å spise bæsj; for den lukter jo ikke bæsj slik vi lukter det..! Og som noen var inne på over her; det er også grunnen til at de syns det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...