SoppenCamilla Skrevet 13. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 13. Januar 2008 Det var 2 mnd. ventetid der hun kjørte Men ett spørsmål, dere som har tatt lappen: hadde dere "oppvarmings" time før oppkjøringen? Jeg fikk to oppvarmingstimer, til og med. For jeg sa ifra til kjørelæreren på forhånd at jeg var veldig nervøs og hadde konsentrasjonsproblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambings Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Det er riktig som Line sier, det er opptil 9 ukers ventetid her jeg bor. Utrolig dårlig og veldig skuffende at systemet ikke har bedre kapasitet enn som så. Det er stor forskjell på 1 mnd. og 2 måneder liksom. Forøvrig skal jeg ja oppvarmingstime først, ja. Men det er ikke lange stunden. 35 minutter ca. Men dere soniser... Jeg husker aldri forskjellen på de to testene her; 1: Test av bremsekraftforsterker 2: Test av bremsetrykk(?) Noen som husker? Bremsekraftforsterkeren sjekker man ved å pumpe på bremsen til pedalen blir hard å trykke ned. Så starter man motoren, og pedalen skal gli inn. Bremsekraftforsterkeren fungerer på bremsen omtrent slik servoen fungerer på styring. Å sjekke bremsetrykk betyr at man skal sjekke at bremsene fungerer. Det finnes en forskrift som sier at fullt bremsetrykk skal oppnås ved 2/3 av pedalvandring. Bremsene skal også tåle 100 kg trykk. Godt mulig det er lang ventetid på oppkjøring rundt omkring, og det er jo en pine også for oss trafikklærere. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal legge ned alle stasjoner. Men ifølge loven må man bare vente 4 uker på å få ny. Jeg fikk to oppvarmingstimer, til og med. For jeg sa ifra til kjørelæreren på forhånd at jeg var veldig nervøs og hadde konsentrasjonsproblemer. Jeg har alltid oppvarmingstime med mine elever. 45 minutter før er standard, men det finnes de som vil ha en dobbelttime før. Vi rekker ikke å kjøre veldig mye på denne tiden, men det blir tid til litt oppvarming og eventuelle spørsmål i siste liten De fleste skolene opererer med oppvarmingstime. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line_ Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Jeg tror nok jeg vil ha oppvarminstime først i hvertfall. Er under 1/2 år til jeg skal prøve å kjøre opp (planen er å ta den på dagen), så jeg håper jeg er godt nok forbdredt til da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 How did it go? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line_ Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Det lurer jeg også på Maria! Er ikke lov å ikke komme på sonen hvis du har glad nyheter til oss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Får håpe det gikk bra, ellers er det jo bare å prøve igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 14. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Det gikk bra Herlig! Har vært ute og kjørt i hele ettermiddag "Ingen feil" sa sensor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambings Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 14. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Takk takk Det er en særdeles befriende følelse må jeg si. Og det gikk jo så mye greiere enn forventet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 HEhe, sånn tenkte jeg også. Det var ikke sånn jeg hadde trodd Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vilde- Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Gratulerer så mye :icon_fun: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helle Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Grattis! :icon_fun: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karina&Chica Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Gratulerer! Å få lappen er en utrolig herlig lykkefølelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Kjempe grattis :icon_fun: Det er virkelig befriende å få lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Gratulerer! Minner meg på at jeg må begynne å kjøre litt igjen jeg, også, om jeg skal ha håp om å kjøre opp før jeg flytter ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karine Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Gratulerer Maria! :icon_fun: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Grattis . Venn deg til et nytt og fritt liv (om du får låne bil da.. hehehe). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 14. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Ja, det var det med bil da. Jeg får nok låne bil en del, foreldrene mine er glade bare de slipper å kjøre meg over alt (spesielt på utstillinger). Karine: Nå kan jeg trene ag. i Asker etter hvert, da Takk for gratulasjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 14. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2008 Gratulerer så mye! Lappen er en stor glede, det er i hvert fall sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar