Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppkjøring


Maria

Recommended Posts

Det er riktig som Line sier, det er opptil 9 ukers ventetid her jeg bor. Utrolig dårlig og veldig skuffende at systemet ikke har bedre kapasitet enn som så. Det er stor forskjell på 1 mnd. og 2 måneder liksom.

Forøvrig skal jeg ja oppvarmingstime først, ja. Men det er ikke lange stunden. 35 minutter ca.

Men dere soniser... Jeg husker aldri forskjellen på de to testene her;

1: Test av bremsekraftforsterker

2: Test av bremsetrykk(?)

Noen som husker?

Bremsekraftforsterkeren sjekker man ved å pumpe på bremsen til pedalen blir hard å trykke ned. Så starter man motoren, og pedalen skal gli inn. Bremsekraftforsterkeren fungerer på bremsen omtrent slik servoen fungerer på styring.

Å sjekke bremsetrykk betyr at man skal sjekke at bremsene fungerer. Det finnes en forskrift som sier at fullt bremsetrykk skal oppnås ved 2/3 av pedalvandring. Bremsene skal også tåle 100 kg trykk.

Godt mulig det er lang ventetid på oppkjøring rundt omkring, og det er jo en pine også for oss trafikklærere. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal legge ned alle stasjoner. Men ifølge loven må man bare vente 4 uker på å få ny.

Jeg fikk to oppvarmingstimer, til og med. For jeg sa ifra til kjørelæreren på forhånd at jeg var veldig nervøs og hadde konsentrasjonsproblemer.

Jeg har alltid oppvarmingstime med mine elever. 45 minutter før er standard, men det finnes de som vil ha en dobbelttime før. Vi rekker ikke å kjøre veldig mye på denne tiden, men det blir tid til litt oppvarming og eventuelle spørsmål i siste liten :ahappy: De fleste skolene opererer med oppvarmingstime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det med bil da. ;) Jeg får nok låne bil en del, foreldrene mine er glade bare de slipper å kjøre meg over alt (spesielt på utstillinger).

Karine: Nå kan jeg trene ag. i Asker etter hvert, da :ahappy:

Takk for gratulasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...