Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine favorittnavn?

Aya

Recommended Posts

Jentenavn aner jeg ikke

Før sa jeg alltid at hvis jeg fikk en sønn skulle han hete Niri..

Men så møtte jeg en Niri, flyttet sammen med han, forlovet meg og gikk fra han og nå er vi bestekompiser så det navnet er liksom litt brukt for min del hehe

Så nå er Ask navn nr 1 av guttenavn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente:

Sol

Alexandra (slekts navn)

Gabriella (Slektsnavn)

Disa

Gutt:

Alex

Aleck (Faktisk usikker på hvordan det skal skrives, men istedet for S på slutten så en K)

Logan

*-Dyre (Som binnestrek navn, eks Lars-Dyre.Kjenner en som heter det og er meget fasinert av navnet)

Gabriel

Trygg

Navn har alltid fasinert meg!

Liker veldig godt gamle Norske navn og om noen lurer, ja jeg har katolsk famillie :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter snart 5 år som student i Ungarn så har jeg forelsket meg helt i det navnet! :lol:

Off Topic

ja ikke sant! men akkurat ungarn er litt rar på gutte navn fordi de har så få som faktisk blir brukt. en har liksom András, Tamás. Laszlo. zoltán og av og til zsolt. David og Atilla og Ádám.

Det er liksom de som blir brukt og ja av og til jános. Har du lagt merke til de? :icon_fun:

I min mann sin klasse var det 8 stkykker som het Zoltán og tre av dem hadde samme etternavn... Hihi det var sikkert en drøm for læreren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JENTENAVN: linnea, julia, julie,lina, isabella,charlotte,victoria GUTTENAVN: sønnen min heter benjamin leon , så det er jo fint, hehe :lol:nathaniel, marcus, isak,emil, <_<

Glemte hetl Nathaniel, gitt :lol: Det liker jeg. Fetteren min heter Nathan, men liker ikke det navnet så godt. Nathaniel er mye finere, men det må uttales på engelsk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror om man liker et navn eller ikke kanskje har litt med personer man har truffet eller vet heter det?:lol:

Jeg synes Sunniva er helt nydelig:)

Liker også godt Eva, Terri (engelsk), marit og mathilda:)

av guttenavn liker jeg:

Kim (englesk)

Noah

Lucas

Nathan

Stephen

Christopher

Og jeg synes faktisk Jens August er fint jeg:D haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off Topic

ja ikke sant! men akkurat ungarn er litt rar på gutte navn fordi de har så få som faktisk blir brukt. en har liksom András, Tamás. Laszlo. zoltán og av og til zsolt. David og Atilla og Ádám.

Det er liksom de som blir brukt og ja av og til jános. Har du lagt merke til de? :icon_fun:

I min mann sin klasse var det 8 stkykker som het Zoltán og tre av dem hadde samme etternavn... Hihi det var sikkert en drøm for læreren :lol:

OT:

Det har jeg lagt merke til ja... :rolleyes: Du har akkurat nevnt samtlige professorer på skolen ved fornavn liksom, tihi!

Det som også er litt morsomt med ungarske navn er at mange av de er direkte oversettelser av engelske navn. Slik som f.eks Gábor, en professor vi hadde i farmakologi (hadde hørt mange rykter om han, han var litt... øhm, spesiell....) kom inn i den aller første timen vi hadde, slo ut med armene og sa "My name is GÁBOR, or as you all know, GABRIEL, like the archangel"..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavn:

Aurora ( var ikke oppbrukt da jeg sa det når jeg var liten... nå er det nesten FOR vanlig)

Karen

Othilie

Ylva

Nora

Thea

Amalie

Irina

Guttenavn ( egentlig ikke tenkt sånn kjempe masse over.. siden jeg skulle jo ha to jenter hihi)

Alexander

Adrian

Mikkel

Noah

Johannes

Lucas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fan av å kalle opp jeg da :lol: Så når bebissen kommer har jeg et par alternativer (sambo er ikke helt enig ennå, men det kommer :D ):

Jente:

1.Ingebjørg (Farmor)

2.Martine (Oldemor)

3.Karen (hans bestemor)

Gutt:

1.Rasmus (hans bestefar)

2.Sverre (Farfar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg så dette navnet på trykk for første (og så langt eneste) gang, syntes jeg det var så tøft at jeg vurderte å skifte fornavn: Tjøstel (! - iflg. SSB er det 13 stk som heter det her til lands).

Jeg gikk i klasse med en Tjøstel på barneskolen ;) Tjøstel- Andre, faktisk...

Av Jentenavn liker jeg gamle, norrøne navn som

Ylva og Tuva, men er også veldig glad i Maren, Marie, Ronja og Ina.

Når det gjelder guttenavn blir det straks litt værre. Men liker navn som Robin, Haakon, Lucas, Trym og Birk.

(Jo da, liker Ronja Røverdatter :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...