Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine favorittnavn?

Aya

Recommended Posts

Jentenavn aner jeg ikke

Før sa jeg alltid at hvis jeg fikk en sønn skulle han hete Niri..

Men så møtte jeg en Niri, flyttet sammen med han, forlovet meg og gikk fra han og nå er vi bestekompiser så det navnet er liksom litt brukt for min del hehe

Så nå er Ask navn nr 1 av guttenavn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente:

Sol

Alexandra (slekts navn)

Gabriella (Slektsnavn)

Disa

Gutt:

Alex

Aleck (Faktisk usikker på hvordan det skal skrives, men istedet for S på slutten så en K)

Logan

*-Dyre (Som binnestrek navn, eks Lars-Dyre.Kjenner en som heter det og er meget fasinert av navnet)

Gabriel

Trygg

Navn har alltid fasinert meg!

Liker veldig godt gamle Norske navn og om noen lurer, ja jeg har katolsk famillie :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter snart 5 år som student i Ungarn så har jeg forelsket meg helt i det navnet! :lol:

Off Topic

ja ikke sant! men akkurat ungarn er litt rar på gutte navn fordi de har så få som faktisk blir brukt. en har liksom András, Tamás. Laszlo. zoltán og av og til zsolt. David og Atilla og Ádám.

Det er liksom de som blir brukt og ja av og til jános. Har du lagt merke til de? :icon_fun:

I min mann sin klasse var det 8 stkykker som het Zoltán og tre av dem hadde samme etternavn... Hihi det var sikkert en drøm for læreren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JENTENAVN: linnea, julia, julie,lina, isabella,charlotte,victoria GUTTENAVN: sønnen min heter benjamin leon , så det er jo fint, hehe :lol:nathaniel, marcus, isak,emil, <_<

Glemte hetl Nathaniel, gitt :lol: Det liker jeg. Fetteren min heter Nathan, men liker ikke det navnet så godt. Nathaniel er mye finere, men det må uttales på engelsk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror om man liker et navn eller ikke kanskje har litt med personer man har truffet eller vet heter det?:lol:

Jeg synes Sunniva er helt nydelig:)

Liker også godt Eva, Terri (engelsk), marit og mathilda:)

av guttenavn liker jeg:

Kim (englesk)

Noah

Lucas

Nathan

Stephen

Christopher

Og jeg synes faktisk Jens August er fint jeg:D haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off Topic

ja ikke sant! men akkurat ungarn er litt rar på gutte navn fordi de har så få som faktisk blir brukt. en har liksom András, Tamás. Laszlo. zoltán og av og til zsolt. David og Atilla og Ádám.

Det er liksom de som blir brukt og ja av og til jános. Har du lagt merke til de? :icon_fun:

I min mann sin klasse var det 8 stkykker som het Zoltán og tre av dem hadde samme etternavn... Hihi det var sikkert en drøm for læreren :lol:

OT:

Det har jeg lagt merke til ja... :rolleyes: Du har akkurat nevnt samtlige professorer på skolen ved fornavn liksom, tihi!

Det som også er litt morsomt med ungarske navn er at mange av de er direkte oversettelser av engelske navn. Slik som f.eks Gábor, en professor vi hadde i farmakologi (hadde hørt mange rykter om han, han var litt... øhm, spesiell....) kom inn i den aller første timen vi hadde, slo ut med armene og sa "My name is GÁBOR, or as you all know, GABRIEL, like the archangel"..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavn:

Aurora ( var ikke oppbrukt da jeg sa det når jeg var liten... nå er det nesten FOR vanlig)

Karen

Othilie

Ylva

Nora

Thea

Amalie

Irina

Guttenavn ( egentlig ikke tenkt sånn kjempe masse over.. siden jeg skulle jo ha to jenter hihi)

Alexander

Adrian

Mikkel

Noah

Johannes

Lucas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fan av å kalle opp jeg da :lol: Så når bebissen kommer har jeg et par alternativer (sambo er ikke helt enig ennå, men det kommer :D ):

Jente:

1.Ingebjørg (Farmor)

2.Martine (Oldemor)

3.Karen (hans bestemor)

Gutt:

1.Rasmus (hans bestefar)

2.Sverre (Farfar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg så dette navnet på trykk for første (og så langt eneste) gang, syntes jeg det var så tøft at jeg vurderte å skifte fornavn: Tjøstel (! - iflg. SSB er det 13 stk som heter det her til lands).

Jeg gikk i klasse med en Tjøstel på barneskolen ;) Tjøstel- Andre, faktisk...

Av Jentenavn liker jeg gamle, norrøne navn som

Ylva og Tuva, men er også veldig glad i Maren, Marie, Ronja og Ina.

Når det gjelder guttenavn blir det straks litt værre. Men liker navn som Robin, Haakon, Lucas, Trym og Birk.

(Jo da, liker Ronja Røverdatter :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...