Gå til innhold
Hundesonen.no

Virusadvarsel (MSN)


Nirm

Recommended Posts

Nå går det et eller annet virus via MSN igjen. Du får en link fra Photobucket med litt tekst etter, og så får du muligheten til å lagre noe etter det. Så ikke trykk på den linken om noen får den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit noken her korleis eg kan fjerne det? Eg har avinstallert MSN slik at det ikkje skal sende linken vidare. Veit noken om det forsvann da eller om eg må gjere noko meir?

Eg har ikkje peiling på data i det heile tatt, og min data-bror er vekke i helga.. Treng MSN! Venta på mail fra oppdrettarar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit noken her korleis eg kan fjerne det? Eg har avinstallert MSN slik at det ikkje skal sende linken vidare. Veit noken om det forsvann da eller om eg må gjere noko meir?

Eg har ikkje peiling på data i det heile tatt, og min data-bror er vekke i helga.. Treng MSN! Venta på mail fra oppdrettarar !

Ok, har du Norton eller Normann eller noe i den duren? Det ville jeg ha kjørt på pc'en. SÅ ville jeg også ha kjørt en runde med "AdAware", hvis du ikke har det- så kan du laste det ned her samtidig ville jeg også ha kjørt Spybot Search & Destroy. Hvis du heller ikke har dette, så kan du laste det ned her

Greia er den at ikke alle anti-virus programmer tar alt, og Adaware og Spybot tar i tillegg småting som fucker maskinen din til å yte mindre. Så jeg ville ha kjørt dette. Jeg gjorde det sist jeg fikk noe tull via msn. Og ting gikk seg til etterhvert. MEN, jeg måtte også inn og manuelt fjerne filer dette viruset la fra seg...

Altså, kjør anti-virus (sjekk for oppdateringer via nett så fort du kan, slik at du opererer med den nyeste versjonen) og så ville jeg lastet ned og kjørt de andre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en sånn i forrigegårs, og jeg klikka på linken, og fikk beskjed om jeg ville åpne, lagre eller avbryte. Da kobla jeg og avbrøt. Har kjørt 3 virussjekker og har ikke lagt merke til noe unormalt. Ingen på msn min har fått slike meldinger fra meg heller. Så jeg tror jeg er trygg.. :lol: Vet ikke hvordan man legger merke til at man har fått en trojaner da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste kvarteret eller så har jeg fått to sånne pop-uper om at jeg har fått mail. Jeg har hotmail med den strengeste søppelpostsensuren, dvs at bare de mail-adressene jeg har godkjent slipper gjennom til innboksen min, men disse to mail-varslene jeg har fått har vært fra adresser/navn jeg helt sikkert vet at jeg ikke har lagret. Når jeg trykker på dem for å åpne mailen kommer det bare beskjed om at meldingen ikke kan åpnes, at den har havnet feil eller noe sånt og at jeg må prøve å åpne innboksen en gang til og åpne meldingen på nytt. Går jeg inn på innboksen, vises ikke disse to mailene, men på msn-en min (under navnet mitt og sånt) står det at jeg har to uleste meldinger i innboksen. Mailene ligger heller ikke i søppelposten.

Hva er dette? No merkelig virus dette også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste kvarteret eller så har jeg fått to sånne pop-uper om at jeg har fått mail. Jeg har hotmail med den strengeste søppelpostsensuren, dvs at bare de mail-adressene jeg har godkjent slipper gjennom til innboksen min, men disse to mail-varslene jeg har fått har vært fra adresser/navn jeg helt sikkert vet at jeg ikke har lagret. Når jeg trykker på dem for å åpne mailen kommer det bare beskjed om at meldingen ikke kan åpnes, at den har havnet feil eller noe sånt og at jeg må prøve å åpne innboksen en gang til og åpne meldingen på nytt. Går jeg inn på innboksen, vises ikke disse to mailene, men på msn-en min (under navnet mitt og sånt) står det at jeg har to uleste meldinger i innboksen. Mailene ligger heller ikke i søppelposten.

Hva er dette? No merkelig virus dette også?

Ehem.. gudene vet. Men kanskje du burde slutte å gjøre en slik innsats for å få dem åpnet? *ler* Jeg hadde selv sluttet med forsøkene etter den første omgangen jeg da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem.. gudene vet. Men kanskje du burde slutte å gjøre en slik innsats for å få dem åpnet? *ler* Jeg hadde selv sluttet med forsøkene etter den første omgangen jeg da :rolleyes:

Jeg har fått fire til, og har sluttet å prøve å åpne dem. :lol: Men det er jo utrolig irriterende at det kommer sånne hele tiden, da... Fortsetter det i dette tempoet tar det ikke lang tid før jeg får noen titalls "uleste" meldinger på msn-en min, og det er jo veldig idiotisk i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått fire til, og har sluttet å prøve å åpne dem. :lol: Men det er jo utrolig irriterende at det kommer sånne hele tiden, da... Fortsetter det i dette tempoet tar det ikke lang tid før jeg får noen titalls "uleste" meldinger på msn-en min, og det er jo veldig idiotisk i grunn.

Men kan du ikke bare hake av og "rapportere spam"? Så slipper du jo å få melding om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du ikke bare hake av og "rapportere spam"? Så slipper du jo å få melding om dem?

Jamen, greia er at de ikke ligger i innboksen min og jeg klarer overhodet ikke å finne dem noe annet sted heller, men jeg får allikevel opp varsel at om jeg har fått ny mail. :lol:

*ser for meg at mailene legger seg helt skjult og ødelegger pc-en på mystisk vis*

Noe som egentlig ikke hadde vært HELT forferdelig, det hadde nemlig gitt meg en grunn til å skaffe både ny pc og ny mail-adresse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen, greia er at de ikke ligger i innboksen min og jeg klarer overhodet ikke å finne dem noe annet sted heller, men jeg får allikevel opp varsel at om jeg har fått ny mail. :lol:

*ser for meg at mailene legger seg helt skjult og ødelegger pc-en på mystisk vis*

Noe som egentlig ikke hadde vært HELT forferdelig, det hadde nemlig gitt meg en grunn til å skaffe både ny pc og ny mail-adresse. :P

Ok, DA høres det ut som noe har infiltrert pc'en din. Jeg ville kjørt noen omganger med adaware og spybot SAMT antivirus program med en eneste gang jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trojansk hest :| Jeg har fått viruset på min andre data. Det kalles trojansk hest og med en gang du trykker på linken får du viruset og det sendes videre med en text UTEN att du har sendt det selv. Så pass på asså! Irriterende =O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, fikk sånn jeg; se på det bildet jeg fant av deg på facebook *link*

Og det jeg sendte videre var visst sånn det: haha:P se på dette bildet *link*

For det første bruker jeg alltid stor bokstav som f.eks; Haha :| Se på dette bildet *link*

Prøvde å forklare det til alle stakkarene som har fått det av meg :$ Håper det blir slutt på nå. Har ikke vert på MSN på 2-3 dager nå så jeg ikke får noe mer. Far kjører Norman virus kontroll og nå har han tatt meg seg dataen på jobb for å fikse det. Tør ikke logge på på et par dager tror jeg. Vil ikke få linken igjen :S :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...