Gå til innhold
Hundesonen.no

Virusadvarsel (MSN)

Nirm

Recommended Posts

Nå går det et eller annet virus via MSN igjen. Du får en link fra Photobucket med litt tekst etter, og så får du muligheten til å lagre noe etter det. Så ikke trykk på den linken om noen får den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit noken her korleis eg kan fjerne det? Eg har avinstallert MSN slik at det ikkje skal sende linken vidare. Veit noken om det forsvann da eller om eg må gjere noko meir?

Eg har ikkje peiling på data i det heile tatt, og min data-bror er vekke i helga.. Treng MSN! Venta på mail fra oppdrettarar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit noken her korleis eg kan fjerne det? Eg har avinstallert MSN slik at det ikkje skal sende linken vidare. Veit noken om det forsvann da eller om eg må gjere noko meir?

Eg har ikkje peiling på data i det heile tatt, og min data-bror er vekke i helga.. Treng MSN! Venta på mail fra oppdrettarar !

Ok, har du Norton eller Normann eller noe i den duren? Det ville jeg ha kjørt på pc'en. SÅ ville jeg også ha kjørt en runde med "AdAware", hvis du ikke har det- så kan du laste det ned her samtidig ville jeg også ha kjørt Spybot Search & Destroy. Hvis du heller ikke har dette, så kan du laste det ned her

Greia er den at ikke alle anti-virus programmer tar alt, og Adaware og Spybot tar i tillegg småting som fucker maskinen din til å yte mindre. Så jeg ville ha kjørt dette. Jeg gjorde det sist jeg fikk noe tull via msn. Og ting gikk seg til etterhvert. MEN, jeg måtte også inn og manuelt fjerne filer dette viruset la fra seg...

Altså, kjør anti-virus (sjekk for oppdateringer via nett så fort du kan, slik at du opererer med den nyeste versjonen) og så ville jeg lastet ned og kjørt de andre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en sånn i forrigegårs, og jeg klikka på linken, og fikk beskjed om jeg ville åpne, lagre eller avbryte. Da kobla jeg og avbrøt. Har kjørt 3 virussjekker og har ikke lagt merke til noe unormalt. Ingen på msn min har fått slike meldinger fra meg heller. Så jeg tror jeg er trygg.. :lol: Vet ikke hvordan man legger merke til at man har fått en trojaner da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste kvarteret eller så har jeg fått to sånne pop-uper om at jeg har fått mail. Jeg har hotmail med den strengeste søppelpostsensuren, dvs at bare de mail-adressene jeg har godkjent slipper gjennom til innboksen min, men disse to mail-varslene jeg har fått har vært fra adresser/navn jeg helt sikkert vet at jeg ikke har lagret. Når jeg trykker på dem for å åpne mailen kommer det bare beskjed om at meldingen ikke kan åpnes, at den har havnet feil eller noe sånt og at jeg må prøve å åpne innboksen en gang til og åpne meldingen på nytt. Går jeg inn på innboksen, vises ikke disse to mailene, men på msn-en min (under navnet mitt og sånt) står det at jeg har to uleste meldinger i innboksen. Mailene ligger heller ikke i søppelposten.

Hva er dette? No merkelig virus dette også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste kvarteret eller så har jeg fått to sånne pop-uper om at jeg har fått mail. Jeg har hotmail med den strengeste søppelpostsensuren, dvs at bare de mail-adressene jeg har godkjent slipper gjennom til innboksen min, men disse to mail-varslene jeg har fått har vært fra adresser/navn jeg helt sikkert vet at jeg ikke har lagret. Når jeg trykker på dem for å åpne mailen kommer det bare beskjed om at meldingen ikke kan åpnes, at den har havnet feil eller noe sånt og at jeg må prøve å åpne innboksen en gang til og åpne meldingen på nytt. Går jeg inn på innboksen, vises ikke disse to mailene, men på msn-en min (under navnet mitt og sånt) står det at jeg har to uleste meldinger i innboksen. Mailene ligger heller ikke i søppelposten.

Hva er dette? No merkelig virus dette også?

Ehem.. gudene vet. Men kanskje du burde slutte å gjøre en slik innsats for å få dem åpnet? *ler* Jeg hadde selv sluttet med forsøkene etter den første omgangen jeg da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem.. gudene vet. Men kanskje du burde slutte å gjøre en slik innsats for å få dem åpnet? *ler* Jeg hadde selv sluttet med forsøkene etter den første omgangen jeg da :rolleyes:

Jeg har fått fire til, og har sluttet å prøve å åpne dem. :lol: Men det er jo utrolig irriterende at det kommer sånne hele tiden, da... Fortsetter det i dette tempoet tar det ikke lang tid før jeg får noen titalls "uleste" meldinger på msn-en min, og det er jo veldig idiotisk i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått fire til, og har sluttet å prøve å åpne dem. :lol: Men det er jo utrolig irriterende at det kommer sånne hele tiden, da... Fortsetter det i dette tempoet tar det ikke lang tid før jeg får noen titalls "uleste" meldinger på msn-en min, og det er jo veldig idiotisk i grunn.

Men kan du ikke bare hake av og "rapportere spam"? Så slipper du jo å få melding om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du ikke bare hake av og "rapportere spam"? Så slipper du jo å få melding om dem?

Jamen, greia er at de ikke ligger i innboksen min og jeg klarer overhodet ikke å finne dem noe annet sted heller, men jeg får allikevel opp varsel at om jeg har fått ny mail. :lol:

*ser for meg at mailene legger seg helt skjult og ødelegger pc-en på mystisk vis*

Noe som egentlig ikke hadde vært HELT forferdelig, det hadde nemlig gitt meg en grunn til å skaffe både ny pc og ny mail-adresse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen, greia er at de ikke ligger i innboksen min og jeg klarer overhodet ikke å finne dem noe annet sted heller, men jeg får allikevel opp varsel at om jeg har fått ny mail. :lol:

*ser for meg at mailene legger seg helt skjult og ødelegger pc-en på mystisk vis*

Noe som egentlig ikke hadde vært HELT forferdelig, det hadde nemlig gitt meg en grunn til å skaffe både ny pc og ny mail-adresse. :P

Ok, DA høres det ut som noe har infiltrert pc'en din. Jeg ville kjørt noen omganger med adaware og spybot SAMT antivirus program med en eneste gang jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trojansk hest :| Jeg har fått viruset på min andre data. Det kalles trojansk hest og med en gang du trykker på linken får du viruset og det sendes videre med en text UTEN att du har sendt det selv. Så pass på asså! Irriterende =O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, fikk sånn jeg; se på det bildet jeg fant av deg på facebook *link*

Og det jeg sendte videre var visst sånn det: haha:P se på dette bildet *link*

For det første bruker jeg alltid stor bokstav som f.eks; Haha :| Se på dette bildet *link*

Prøvde å forklare det til alle stakkarene som har fått det av meg :$ Håper det blir slutt på nå. Har ikke vert på MSN på 2-3 dager nå så jeg ikke får noe mer. Far kjører Norman virus kontroll og nå har han tatt meg seg dataen på jobb for å fikse det. Tør ikke logge på på et par dager tror jeg. Vil ikke få linken igjen :S :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...