Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow

Nina

Recommended Posts

Hei.

Jeg har tenkt å melde Ero på valpeshow snart, men den ene steinen har ikke falt ned ennå. Har det noe å si på et valpeshow? Kan jo godt hende at den siste faller ned før utstillinga, men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinen kan enda falle på plass ja! Bare meld på du, hvis steinen ikke har falt ned, så vil du kanskje få trekk for det (ikke alle dommere gjør det på valpeshow) men et valpeshow er jo uoffisielt uansett, og det er jo god trening for dere begge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEn kan fortsatt falle ned ja, og tror ikke de fleste dommere trekker på det om den ikke gjør det.

Ei venninne av meg hadde forresten det problemet med Kooikeren sin.

Hun fikk råd om å dra den ned i pungen tre ganger om dagen om den lå slik at hun fikk tak i den i lysken av oppdretteren. Og etterhvert som hun hadde gjort det en stund så lå den på rett plass. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEn kan fortsatt falle ned ja, og tror ikke de fleste dommere trekker på det om den ikke gjør det.

Ei venninne av meg hadde forresten det problemet med Kooikeren sin.

Hun fikk råd om å dra den ned i pungen tre ganger om dagen om den lå slik at hun fikk tak i den i lysken av oppdretteren. Og etterhvert som hun hadde gjort det en stund så lå den på rett plass. :D

au...

har hørt samme rådet selv..

men, au...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har tenkt å melde Ero på valpeshow snart, men den ene steinen har ikke falt ned ennå. Har det noe å si på et valpeshow? Kan jo godt hende at den siste faller ned før utstillinga, men man vet jo aldri.

Han er så ung enda at steinen kan fortsatt komme ned. Bare meld han på du. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...