Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff igjen?

-Vilde-

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte vi kunne arrangere ett nytt Oslo treff :barfy:

Jeg foreslår neste helg lørdag eller søndag kl.12.00 Skullerud. Bare et forslag, men det blir så mye om og men hvis ikke man begynner et sted.

Hilsen Vilde, Aysha & Oscar :)

Skrevet
Neste helg passer utmerket for oss i hvert fall, da har jeg verken jobb eller andre planer :barfy:

Du har nytt nick jo :) Ble nesten forvirra her jeg. Det var liksom Norma på bildet, men nicket matchet ikke...

Skrevet

Jeg og Mario kunne tenke oss å prøve å bli med.

Dersom han klarer å oppføre seg da.

Må ta forbehold om at vi kanskje må dra da, om han ikke klarer å oppføre seg.

Fikk han som 1 1/2 åring usosialisert, så slet mye med at han var redd før, men han har kommet seg mye da, de vi har hilst på i det siste har ikke vært noe problem.

Dersom dere vil ha oss med da, skjønner godt om dere ikke vil ta sjansen.

Skrevet

Vi vil veldig gjerne være med, men jeg må ta et lite forbehold (de siste gangene har det dukket opp ting som haster veldig), men i utgangspunktet passer tidspunktet kjempefint :(

Skrevet
Jeg og Mario kunne tenke oss å prøve å bli med.

Dersom han klarer å oppføre seg da.

Må ta forbehold om at vi kanskje må dra da, om han ikke klarer å oppføre seg.

Fikk han som 1 1/2 åring usosialisert, så slet mye med at han var redd før, men han har kommet seg mye da, de vi har hilst på i det siste har ikke vært noe problem.

Dersom dere vil ha oss med da, skjønner godt om dere ikke vil ta sjansen.

Det går sikkert fint. Men er det noen stor fare for at han kanskje vil være agressiv og/eller angripe?

Jeg tror jeg blir med..

Tolker det som at du blir med jeg ;) Lørdag?

Skrevet
Det går sikkert fint. Men er det noen stor fare for at han kanskje vil være agressiv og/eller angripe?

Han pleier bare å bjeffe som en gal, knurre litt (hvis han reagere) men kan ikke huske at han har angrepet noen og har møtt flere i det siste og det har gått bra. (altså ikke annet en glad lyder)

Hvis det blir for ille så får vi jo bare dra hjem igjen.

Guest Gråtass
Skrevet

Lørdag skal man på SGT-fest så det går nok ikke.. Dessuten med en syk hund og en sur hund så tror jeg vi får ta det en annen gang i steden..

Men god tur til dere andre!

Skrevet

ååh.. Jeg hadde lyst til å være med, men Mike har blitt så teit med andre hannhunder i det siste, så vi må nok takke for oss for en liten stund... Men er så koselig med sonetreff!!

Skrevet

Ja vi er vel 3-4 stykker nå tror jeg. Så hvis ingen melder avbud, så er det treff kl.12.00 lørdag på Skullerud (møte på parkeringsplassen tror jeg?!?)

Håper det ikke er så ekkelt vær som det er nå da :rolleyes:

Skrevet

Spørs om vi får blitt med likevel dessverre... Jeg skal være på jobb 14.30, så da blir det litt knapt med tid om dere møtes kl 12 :)

Skrevet
Spørs om vi får blitt med likevel dessverre... Jeg skal være på jobb 14.30, så da blir det litt knapt med tid om dere møtes kl 12 :)

Men du skal være med på fest??

Skrevet
Men du skal være med på fest??

Får nok ikke til det heller nei :) Ble byttet om vakter, og selv om jeg kranglet meg blå må jeg jobbe fra 1430-2100 *gråte*

Skrevet

Jeg regner med at vi også kommer, men jeg må se an formen til Josie... Allergien herjer litt med henne, dessverre :D

Edit: Rettet en trykkfeil

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
    • Å, så herlig! Jeg har siklet på den rasen innimellom. Arbeidshund med en del vokt, jeg har hørt den beskrevet som en blanding av rottweiler og berner sennen? Håper du poster her og oppdaterer, veldig spennende!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...