starlight Skrevet 27. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2007 Hvilke triks og kommandoer kan hunden din? Min kan disse triksene: Snurre rundt Sitte bamse + bamse slagbjørn (slår med labbene mens hun sitter bamse) Skjemmes (labb på nesen) Bukke Danse (stå på bakbeina og danse rundt) Opp på to Rygge (ved siden av meg og fra meg) Være død Hilse Nuss (gå å nuss person) Slalom Åttetall Lukke dør Ta på "gjenstand" Delvis krype High 5 Lydighetskommandoer: Sitt Dekk Fot Stå Stå, ligg under marsj Innkalling fra sitt, stå og dekk Rygg Hopp Vente Vær så god Søke På plass "Her" Vente Takk (gi fra seg ting) Bli Gjennom og hoppe gjennom (agilityhinder) Kom Legg dæ! (ikke i treningssammenheng) Finn person Touch og target Trener på innkalling med stå Unødvendige kommandoer: Se i vinduet "Gå på haugen" (springer på toppen av bakker) Reise deg opp Straks tilbake (når jeg går fra henne alene) Se hvem som kommer Forsiktig "godbit" Det var vel alt jeg kom på Edit: Glemte tre ting Edit 2: Kom på enda to ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vilde- Skrevet 27. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2007 Dette var gøy Triks: - Er du lei deg? (da gnir hun labbene over snuten) - Sitte bamse - Gi labb - Snurre rundt (hun løper i ring) - Rull - Slalom mellom bena - Nuss - Stå på to - Hvis jeg spør: "Er du en reke?" bukker hun - Hoppe over ben - Hoppe gjennom armer (når hun gidder) Lydighet og agility: - Sitt - Dekk - Stå - Rygg - Bli - Over (over møne, vippe, bom o.l) - Hopp (hoppe hinder o.l ) - Gjennom (tunnel o.l) - Slalom (slalom o.l) - "Se her" eller "her" - Andre siden (bytter side i utgangsstilling) - Vend (da bytter hun side på agilitybanen) Andre: - Være her å passe på huset (når hun skal være alene hjemme) - Gå på plassen sin (da legge hun seg på plassen under trappen) Var alt jeg kom på akkurat nå EDIT: Glemte et triks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 27. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2007 Kommandoord hun kan: Sitt På plass Bjarne! (innkallingsord i tillegg til de vanlige kom, Tinka etc) Ligg Bli Gi labb Andre labben Klaske! Sitt bamse High five (mens hun sitter bamse altså) Snurr rundt Rull rundt Finn Egil/Kristin/Oda/Ingvild (pappa/mamma/søstra mi/meg) Hopp (opp på meg eller over f.eks. et gjerde) Touch (snuten på hånda mi) Gå opp Gå ned Gå inn i bingen Gå inn på badet Gå opp i stolen din Gjennom (beina mine) Søk Hent (+ f.eks. "bamsen" eller peking) Hold fast ****, ***** drittbikkje, drit i å dra i båndet Da kan du gå! (fri-signal) Ta den da! (når hun skal fange ting i lufta) Værsågod Ordentlig! (hoppe opp på en gjenstand, feks en benk, og legge seg der) Legg deg (avslappa og uhøytidelig ligg-kommando) Dessuten er det en del ting hun kan og gjør, men som jeg ikke har kommando på, f.eks. rygge, gå spor, ta kontakt med meg når vi passerer en annen hund, stå under marsj osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meg123 Skrevet 27. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2007 Yaris kan: Sitte bamse borte (labb på snuta) Danse (stå på bakbeina og danse rundt) Opp på to Nuss Lukke skuff give me five gi labb gå ned legge seg Ting vi øver på: krype 8 tall ligge dø rulle rundt Lydighetskommandoer: Sitt Dekk Stå Hopp Vent Vær så god Søke På plass være her Bli Kom gå bak fot apport allle klasse 1 og 2 øvelsene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
linniogamy Skrevet 27. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2007 Nova Triks - Løp etter halen/ snurr - Danse - Stå på to - Sitte bamse - Hoppe over benet - Slalom - Gå mellom bena - nuss - Bukke ( nesten) - Grave - Rull rundt (nesten) - rygge (nesten) Lydighet Klasse en øvelsene De fleste klasse to øvelser Noen klasse tre øvelser Daisy Triks - Danse - Nuss - Slalom - snurre Lydighet - sitt - dekk - bli - på plass - fot - holdt - sitt under marsj - dekk under marsj Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 28. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2007 Bonnie kan (når ikkje midlertidig hukommelsestap slår inn): Sitt Dekk/Legg deg På plass Gå høyre Høyre/Venstre Finn pusen Gi labb høyre og venstre Rull rundt begge veier Åttetall mellom beina Slatom mellom beina High five Sitte bamse Gå i sirkel rundt meg Rygge (holder på å lære inn) Slakk båndet Rolig Kom Agility: Hopp Hopp lang Hopp hjul Møne Vippe Stige Ut Mellom Gjennom Sikkert noen eg har glemt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusieB Skrevet 28. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2007 Texas kan: Sitt Dekk Gi labb Sitt Bamse Pang Snurr Halte Rull Rundt På plass Kom:P Se hvem som kommer! Hals Finn.. "navn" (finne forsjkellige personer) Gå.. "navn" (han går dit jeg sier) Touch (musematte, finger) Nei:P Ta halen din Haifa kan (8mnd): Sitt dekk på plass fot kom:P Catch! (Frisbee) Øver på å halte;) Vært litt slapp med å trene med henne:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vala Skrevet 28. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2007 Eh.. ja.. i denne tråden hører virkelig ikke Sofus og jeg hjemme Hm, oppsummere veldig kort tror jeg.... sitt, dekk, rull rundt, på plass (når det passer ham), gi labb (fra sitt og dekk og stå). Utover det, "lek deg selv" er han veeeeeldig flink på. Det samme med "overhør innkalling" også veeeeldig flink der! *gå og kaste seg utenfor et stup* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
starlight Skrevet 28. Desember 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2007 hehe ingen grunn til bekymring Vala, jeg sa vel ikke noe om at hunden min gjør alt dette i alle situasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bull terrier_in_my_heart Skrevet 28. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2007 Hehe, lydighet og kommandoer er virkelig ikke Bølle sin sterke side. Men han er jo bare 8 måneder og han er en bull terrier, og de er ikke akkurat kjent for å være lydige:P Men om han blir tilbudt en skikkelig fristende godbit så kan han: Sitt Bli Dekk Gi labb Sitt bamse(løfter forbena fra bakken og sitter med labbene strekt forover som en søt teddybjørn) Kom hit(funker kun de gangene han ikke lider av midlertidig tette øreganger:P) Og så prøver jeg å lære han "rull rundt", men han har ikke helt skjønt hva det er jeg vil han skal gjøre:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karina+cathy Skrevet 28. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2007 Ehhh min kan gå fint i bånd (men det er jo veldig viktig når du har en hund som begynner å dra i fra deg på vekta) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vala Skrevet 28. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2007 hehe ingen grunn til bekymring Vala, jeg sa vel ikke noe om at hunden min gjør alt dette i alle situasjoner? Ehhh min kan gå fint i bånd (men det er jo veldig viktig når du har en hund som begynner å dra i fra deg på vekta) *knis* jeg senket drastisk terskelen skjønner jeg Vel, Sofus og jeg kan gå i bræsjen for banebrytende (grusom) sannhet når det skulle være vi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 28. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2007 Sånn utenom rene øvelser så er det vel egentlig bare 3 ting Blaze kan: "Hvor er Musa?" da skal hun finne den targeten jeg akkurat har klikket for at hun har trampet/dytta på. "gå på" (når jeg vil hun virkelig skal ta i å trekke) "Gå å legg deg" Felles for LP og Bruks: FVF Ligg under marsj ligg fra holdt Stå under marsj Innkalling m/ stå og ligg Apportering av tre Fremad hopp, tilbake hopp Fellesdekk Bruks: Forann gående i line Fremadsending (er vel en av dem mest komplekse øvelser du finner, selv deler jeg den i 9 momenter) Budføring Tung apport Metall apport Hals på ko Stille på ko kryp m/vinkler Stige klatring Høyre/venstre Melde med bringkobbel 100m spor oppsøk Spor Rundering Felt Lydighet: Apportering over hinder Sitt u/marsj Apportering m/ dirrigering Felles sitt Metall apport Neseprøve Fremadsending til kjegle Elite avstands komandering ....kommer ikke på flere i farten... Føler det plutselig ble veldig åpenlyst at jeg krever veldig lite av dyrene mine når jeg ikke trener ^_^ Ehhh min kan gå fint i bånd (men det er jo veldig viktig når du har en hund som begynner å dra i fra deg på vekta) Ønsker at jeg greide å lære Blaze det der.. :glare: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PhoNuLi Skrevet 28. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2007 oii, flinke hunder dere har ^_^ Kommandoer/ triks Phoebe kan sitt legg deg ned. gå vekk. kom nei dans (snurr rundt) spør fint (logre med halen og lage søte lyder) stå på to. stopp. stå vent vær så god søk slipp leken gå ned på plass. gå for. highfive. rolig (hvis hun går for fort, eller blir for vilter rundt kaninene) slalom mellom beina (kan det i hvertfall snart) Gå i sirkel rundt meg Bli Søk Hopp Fri (etter fot) Andre ord hun reagerer på, ved å bli totalt hyperaktiv: Godbit! Mat. Tur kanin gå hjem mamma pappa marie Tina (meg) tror det var det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariaN Skrevet 28. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2007 Eh.. denne tråden bør jeg gå ut av med en gang :knegg: Min kan de vanlige kommandoene, sitt, dekk, bli osv. Han er veldig flink på navn/ord da. mamma, pappa, broren min, kattene, når kommer pappan din(hjem fra jobb) -løper i vinduet, hvem kommer -løper til vinduet/døren. mat. 'gå å tisse'. Det kommer triks med tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line_ Skrevet 29. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2007 "Triks": Sitte bamse Rundt (går rundt seg selv) Opp trappa (går opp trappen og venter på toppen) Gå inn (går inn døren) Ellers bruker jeg jo forskjellige komandoord i agility, og han kan de fleste øvelser i kl. 1 lydighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosa Skrevet 29. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2007 Komandoer og triks som Inka kan: Sitt Ligg legge seg ( legger seg ned å slapper av) På plass Kom Gå forsiktig (når vi er ute å går på holka) Versågod Opp (hoppe opp på steiner og stubber) Sitte bamse Trykke tommel Søk Andre ord som hun kan: Ut Mat Kommer det noen (går til vinduet) Kose (legger seg på ryggen) Leke( henter leken sin) Ikke værst for en Husky synes jeg :icon_fun: Noe hun kan som hun ikke har lært av meg: Trekke (veldig mye trekkgener i den jenta) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JailyTina Skrevet 29. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2007 Mikey kan: Triks: Gi labb (hans høyre labb) High five (hans venstre labb) Nuss Dekk Sitt Ligg død Værsågod Ikke rør Finne ballen/leika/kongen/pinnen Søk Kontakt Alle fire (kommando for å få han til å balansere alle fire labbene på et lite område f.eks. en stein eller stubbe) Kommandoer: Stå (dette er 100% kommandoen vår. Uansett hva som frister å løpe mot eller gjøre hører han på den) Vente litt (hvis han går litt for langt forran på tur) Rooolig (hvis han begynner å bli litt for ivrig) Opp Ned Gå frem Gå her (gå på plass) Kom På plass Bli Gå og legg deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helle Skrevet 29. Desember 2007 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2007 Hmm, kan ikke sånn veldig mye egentlig. Triks: -Gi labb (fra dekk, sitt og stå) -Give me five -Give me ten -Opp på to (på to med armene i været) -Rull rundt -Rygge (bare litt) -Vinke -Bjeffe om vi sier pus (egentlig ikke noe triks da, men moro å se på) -Boffe om vi sier boff -Løpe opp i vinduskarmen om vi spør "kor e an?" -Targetstick -Hopp hmm, var de jeg kom på nå.. Lydighet (klasse 1 øvelsene for det meste): -Fri ved Fot -Dekk -Sitt -Dekk fra holdt -Utgangstilling, vendinger på stedet (må fremdeles øves på, men har det nesten helt inne) -Innkalling fra sitt, stå og dekk -Bli Annet: -Komme da (innkalling som ikke er absolutt, hun får lov til å komme etter en stund) -Nok (kutte ut lek) -Hysj (ro kommando det også) -Gå å legg deg sikkert noe mer også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar