Gå til innhold
Hundesonen.no

Puppia sele


MegaMarie

Recommended Posts

Har søkt litt på tråder om puppia seler fordi jeg leitet etter en link til en nettbutikk hvor de solgte puppia seler.

Leste at mange sa at puppia selen var dårlig i formen osv.. Når den trar og sånn.

Hva mener dere som har puppia sele om kvaliten osv på selen?

Også lurte jeg på om noen hadde link til nett butikk. Leter etter en litt spessiel puppia sele som jeg så en gang på en hund.

Den var beige eller lys brun med diamanter som det stod puppia på. Noen som vet om denne er god eller er det bare en pynte sele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en puppia sele, men bruker den ikke, jeg synes ikke den er noe særlig bra, trykker på feile steder og er for bred mellom bena. Jeg vet vldig mane med chi bruker Puppia selene, mne -jeg- liker dem ikke. Synes step-in-seler og spor seler er mye bedre... i tillegg til de sele-vestene som petshopgirls har, det er veldig behagelige! (er mange som lager dem på bestilling til en billigere penge ;) )

:) min erfaring bare. Nøyaktig hvilken puppia sele du har sett vet jeg ikke, er ikke så innpå dem, men om du søker på puppia og kommer inn på deres sider så finner du nok ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettdyr.no har puppia seler. Har ikke erfaring med de selv.

jeg kommer ikke inn :glare:

Jeg har puppia sele til Loppa, men jeg bruker den ikke så mye. Jeg er ikke så veldig fornøyd - har litt av den samme erfaringen som Tonia.

Og et sprm til deg Tonia, håper det er greit at jeg spør i tråden din only blondie. Hvor får du tak i step-in-seler og spor seler til liten hund? Link?

EDIT: så lurte jeg på en ting til.. hehe.. de sele vesten på petshopgirls, du var fornøyd med de? har du et bilde av hunden med selen på? :wink:

Jeg trenger nemlig sele til loppa da jeg ikke er fornøyd med puppia og bruker den sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, helt greit at du skriver her, hihi.

Jeg var på en hunde utstilling i Bergen når Blondie var valp og der fant jeg en bitte liten spor sele fra gresshopa eller noe sånt til 20 kr. Tihi. Syns den ser god ut jeg, men så har jeg ikke brukt den så mye akkuratt. Har et dårlig mobil bilde av den.

Klarer nesten ikke å se den pga dekkenet.

i195323108_15642_2.jpg

EDIT: jeg kommer meg heller ikke innpå den nettdyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har mange gode seler til små hunder på myrbø.. Det er utover mot arna.. Mellom arna og midtun..

Jeg kjøpte selen til Milli i oslo, og er VELDIG fornøyd med den.. Sist jeg var på myrbø så jeg at de solgte de samme der. Koster litt over 100 kr.. Mye bedre enn Puppia.. Jeg har prøvd mange forskjellige (dog bare i butikkene), og var ikke fornøyd med noen. Ingen av dem satt bra på Milli i det hele tatt, pluss at en god del av dem ser ganske fjollete ut :)

Sånn ser selen til Milli ut:

IMG_0675.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et sprm til deg Tonia, håper det er greit at jeg spør i tråden din only blondie. Hvor får du tak i step-in-seler og spor seler til liten hund? Link?

EDIT: så lurte jeg på en ting til.. hehe.. de sele vesten på petshopgirls, du var fornøyd med de? har du et bilde av hunden med selen på? :wink:

Jeg trenger nemlig sele til loppa da jeg ikke er fornøyd med puppia og bruker den sjeldent.

Helt i orden det :)

Step in sele får man kjøpt hos petshopgirls ja, og dem bruker jeg ganske ofte, hundene mine ser it til å trives veldig godt i dem. I tillegg trykker de ikke på noen "feile" steder heller, på mine ;) Men selv har jeg step in sele som jeg kjøpte på en butikk her i Bergen, i refleks. Den andre selen min klarte jo hundene å tygge i stykker låsen på (den hadde falt på gulvet, supert).

De selevestene fra petshopgirls har ikke jeg kjøpt selv (har ikke råd, helt enkelt) men venner av meg syr seler som er helt like, i den fargen og str du selv vil, til bare 200kr, bare si fra så kan jeg sende deg link på PM :P Veldig behagelige og myke!

Du kan se bildet av noen venners hunder her, to av dem har selevest på seg:

http://i101.photobucket.com/albums/m59/Las...ngsdalen001.jpg

Sporselen kjøpte jeg på en butikk her i Bergen, den er av merket Gresshoppa, og er den eneste selen jeg har funnet som er liten nok, i str XXS. Har forsøkt blant annet Hurtta og Breeder's i str XXS, men dem var for store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg tro at meg og deg har den samme selen i fra gresshoppa da :)

Fikk min for 20 kr på en hundeutstilling. Egentlig så trengte jeg den ikke, hun var jo bare valp, kjøpte den egentlig bare fordi den var så billig. Den er svart med refleks på. Min er str XS og jeg har den nesten helt ytterst til min papillon. Den hadde nok gallant passet til Loppa ihverfall. Kan sikkert vise bilde en gang. Kan prøve å finne den på nette også ;)

EDIT: Dette ligner på den selen jeg har. Men jeg er ikke helt sikker.

Turseler-3.jpg

Her er hjemmesiden:

http://www.paratuspet.no/index.php?cat=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg tro at meg og deg har den samme selen i fra gresshoppa da :)

Fikk min for 20 kr på en hundeutstilling. Egentlig så trengte jeg den ikke, hun var jo bare valp, kjøpte den egentlig bare fordi den var så billig. Den er svart med refleks på. Min er str XS og jeg har den nesten helt ytterst til min papillon. Den hadde nok gallant passet til Loppa ihverfall. Kan sikkert vise bilde en gang. Kan prøve å finne den på nette også ;)

EDIT: Dette ligner på den selen jeg har. Men jeg er ikke helt sikker.

Turseler-3.jpg

Her er hjemmesiden:

http://www.paratuspet.no/index.php?cat=0

ok, men hvor mye veier blondie? kanskje jeg burde ha XXS til loppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie veier 4,6. Men når jeg har min på det strammeste så er den jammen liten skal jeg si deg.

Tok noen bilder, kan prøve å få de innpå her. Jeg har jo den på det slakkeste til Blondie.

ok, men nå veier loppa 1.8kg og er på str med en Chihuahua, i hvertfall de vi har truffet som er voksne. Og jeg har ikke veldig lyst til å bestille for store seler :glare: og heller ikke for små selvsagt, det har aldri hendt men :tongue:

Vil gjerne se bildene..

Hvilken str måtte du hatt Tonia i den selen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ikke helt samme sele som deg, men ikke langt unna. Jeg måtte lime på refleksen selv :)

Tok etpar veldig kjappe bilder, sorry at kvaliteten ble såppass dårlig..

Sebastian er en iten, men kraftig bygget mann på 1,9 kilo. Selen er mer eller mindre akkurat passe, litt "løs og ledig" fremme, men justerbar rundt magen, og virker veldig behagelig, og trykker ikke feil noen steder.

resized_Selebilder001.jpg

resized_Selebilder003.jpg

resized_Selebilder006.jpg

resized_Selebilder007.jpg

resized_Selebilder009.jpg

Han lå og sov, så han måtte lokkes med godbit, litt trøtt i trynet her ja ;) men så lenge man får godbit er jo alt tilgitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok kanskje jeg må ha XXS da, for jeg prøvde Breeder's sele til Loppa som var i str. XS og den ble litt for stor. Passer kanskje rundt livet men rundt ved brystet ble det stort.

Fine seler dere har forresten ^_^

ja, mine drukner i den fra breeders...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurte jeg på om noen hadde link til nett butikk. Leter etter en litt spessiel puppia sele som jeg så en gang på en hund.

Den var beige eller lys brun med diamanter som det stod puppia på. Noen som vet om denne er god eller er det bare en pynte sele?

http://www.mamut.net/forstadheimennetthandel/subdet261.htm

kanskje det er noen av de?

ja, mine drukner i den fra breeders...

ja.. de blir for store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med puppiaselene. Har den første de kom med, den som er rimelig standard, og en sånn vestlignende sak med borrelås på ryggen. De fordele trykket godt om hun drar. Fikk både vet. og kiropraktor til å se på dem siden knøttis har slitt med ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med puppiaselene. Har den første de kom med, den som er rimelig standard, og en sånn vestlignende sak med borrelås på ryggen. De fordele trykket godt om hun drar. Fikk både vet. og kiropraktor til å se på dem siden knøttis har slitt med ryggen.

Ja men sant, der ser man jo, at en standard sele passer ikke til -alle-, men til din(e) passer den tydligvis :) Intet er vel bedre enn det! Bare et tydelig bevis på hvor forskjellig alle hunder er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...