Jump to content
Hundesonen.no

Hyene!

dualknot

Recommended Posts

• Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Tørket gnu-lever fungerer godt som godbiter i klikkertrening. Jeg har mange års erfaring med GnuenLever A/S. De leverer gode produkter til en rimelig pris.

Hyenene mine elsker det og kan jobbe i flere timer for det. Vi går agility og lydighet kl. 2

Meneh... det som er veldig kjipt med dem er den jæ*** lyden de kommer med..

Så jeg ville heller sett etter noe annet, med mindre du er litt tunghørt.

Altså, det er jo ikke verre enn å kutte stemmebånda?

Lykke til, hvis du vurderer å drive med avl, så sett meg på valpeliste!

Høyt premierte i utstilling og spor bl. a.

Far: N uch Hyens of Norway's King of excuses

Mor: N uch S uch Living in Africa's Lionhunter Sara

Korrekt saksebitt og helt sykdomsfrie. Fine familiehyener med spor av jaktlinjer. De kan altså brukes til det meste.

Fin pels, far har Blue Merle.

Du, Wheatentass. Jeg vil gjerne bestille en valp fra det kullet altså! Men, har du PRA testet de? Har hørt at det kan være et problem for hyenene nå til dags (sikkert pga for mye innavl).

Vil gjerne komme å hilse på foreldrene. :P

hvor stor blir en hyene?

hadde tenkt meg ulv men alle er i mot det :P

Dette varierer fra art til art, men den karakteristiske flekkhyena blir rundt 80 cm og 45-60 kilo.

Venter kull i februar om du er interessert.

Du, Wheatentass. Jeg vil gjerne bestille en valp fra det kullet altså! Men, har du PRA testet de? Har hørt at det kan være et problem for hyenene nå til dags (sikkert pga for mye innavl).

Vil gjerne komme å hilse på foreldrene. :P

Testet for alle øyesykdommer og er helt friske.

min kennel er Kennel Shining Shadows of Africa.

Dette kullet blir mitt E-kull, så jeg har lang erfaring med oppdrett av flekkhyener.

Foreldrene skal du få møte! Jeg krever at alle valpekjøper kommer på besøk før jeg selger. Mor bor hos meg. Kontakt Aleksander Olivander Stiklestad om du vil møte far til kullet

*Dobbelpost, bruk siterings-/redigeringsfunksjonen. Mod Emilie*

Da bestiller jeg en hannvalp! Sånn at den kan få valper med Frøkna igjen når de blir gamle nok. DET blir eksotiske valper det! Skal jeg selge på finn til 50.000 pr valp. Men med 15% rabbat hvis du tar to stk :P

I følge egen erfaring og Wikipedia

Hehe, wikipedia ja :P Men siden du er oppdretter så regner jeg med du har rett :P

Da bestiller jeg en hannvalp! Sånn at den kan få valper med Frøkna igjen når de blir gamle nok. DET blir eksotiske valper det! Skal jeg selge på finn til 50.000 pr valp. Men med 15% rabbat hvis du tar to stk :P

Haha :P En mega, leende, papillon ! Genialt :P

Opps.... dobbel posta jeg..såry moddiser..!

*Dobbelpost, mod. Crizpo*

Kontakt meg ved eventuell avl. Kjøpskontrakten tilsier at jeg har rett på å stå øverst på eventuell valpeliste og 15% uansett antall.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Og så en helt ok dag. Var forberedt på det verste, gitt erfaringer fra stedet vi var på. Fikk fineste adferden tilbudt uten krav. Innfridde samtlige forespørsler. .. lenge. Så skjedde tydligvis noe med ham jeg ikke aner årsaken til, og han begynte stresse og sluttet oppføre seg pent, uten å bli veldig vanskelig heller. La seg pent ned på matten sin for å slappe av i 30 minutter på bussholdeplassen, og begynte ikke flippe før de siste 10, da han ble ufyselig vokal mot to huskyer på andre siden av gaten, nyankomne ventende til holdeplassen og livet og universet og alt. 30 min venting akkurat der, rett oppi en travelt trafikkert vei med mye støy fra tungtransport ble å tøye strikken for mye, altså. Han holdt ut fint i 20 min før han fikk eksistensiell angst av å vente så mye lenger enn han er vant med fra før.  Ikke på sitt mest avslappede, men muttern har gått på skole og lært om former og vinkler og komposisjon og sånn derre der, så vi velger heller det bildet som føles mer behagelig å se på, enn det klønete og keitete som viser hvor flink gutt han kan være, men som ikke lar seg beskjære pent:
    • Ups and DOWNS. Helvetes ***** spoiled brætt drittunge av en byksefaen prepubertal ***** dritt har kommet dit at omgivelsene er mer interessante enn både leker og mat, og han krangler tilbake mot disiplinering. Synes ingenting om å bli avkrevd å holde kontakten og gå ved min side, og enda mindre om å bli straffet med time outs fordi han ikke hører etter. Aggressivt vokal i sure protester mot tyrannen som begrenser hans frie utfoldelse.  Han skal få for at han etter femogtredve *SITT* til slutt setter seg lydig ned og er oppmerksom i noen sekunder uten at det er nødvendig å ty til mer maktbruk, men **** for en håndfull av en forbanna dritt han kan være. Vimser og BYKSER og er MANISK på å gå FORAN meg.  Det hjelper IKKE å mosjonere ham mer. For å få ham sliten må en nemlig gå langt over hva som er anbefalt mtp kroppens utvikling, og det blir også en ond sirkel, hvor han bare krever mer og mer for å føle seg vel.  I dag er første gangen lek ikke har vært mer interessant enn omgivelsene. Godis ville han ha, men han ville ikke oppføre seg pent for å få det, så det ble også en konflikt. Forbanna mareritt av en forbanna kontak-nekt byksebikkje. Vi måtte rekke this and that, så han slapp i for stor grad unna med alt også. Fikk fremdrift på tross av den fullstendig uakseptable adferden.  Mamsen kan trenge valium for å komme seg emosjonelt uberørt gjennom dette, tror jeg. Synd fastlegen antakelig er uenig i at trening av hund er en legit reason for å skrive ut en resept -_- Vel, i morgen har vi ikke noe vi trenger å rekke, så den ***** drittbikkja skal få samme turen som i dag, uten en centimeter fremdrift på FEIL adferd. Han skal få holde KONTAKT og han skal få holde seg på siden av meg, og om den jævelungen BYKSER en gang til etter advarsel, så binder jeg ham i en stolpe og ***** går fra ham - for alltid! ..eller til den lille dritten ***** samler seg og slapper for i ******* av.  Jeg er så lei. Jeg gleder meg så intenst til han er voksen og har mer impulskontroll.  *Aaarrgh* Her legges frem klær og utstyr for en lang dag i drittvær, med kakao og boller og powerbank til mobilen. Den lille rotta skal få lære at å bykse og vimse og ikke høre etter meg når jeg ikke har noe jeg trenger komme tidsnok til - det får dørgende kjedelige konsekvenser for ham.   
    • https://atferdskonsulenter.no/ har stort sett gode folk, selv om jeg ikke kan gå god for alle. Anna Bjurgård Compton, Hilde Arneberg, Kjersti Bjøntegaard, Gry Eskeland, Nina Haaland og Lise Fredriksen kjenner jeg til og kan anbefale. Arne Aarrestad og Siri Linnerud har jeg lest nok av og såvidt møtt til at jeg vil gå god for dem.  
  • Nylig opprettede emner

• Create New...