Gå til innhold
Hundesonen.no

Hyene!

dualknot

Recommended Posts

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Meneh... det som er veldig kjipt med dem er den jæ*** lyden de kommer med..

Så jeg ville heller sett etter noe annet, med mindre du er litt tunghørt.

Skrevet

Tørket gnu-lever fungerer godt som godbiter i klikkertrening. Jeg har mange års erfaring med GnuenLever A/S. De leverer gode produkter til en rimelig pris.

Hyenene mine elsker det og kan jobbe i flere timer for det. Vi går agility og lydighet kl. 2

Skrevet
Meneh... det som er veldig kjipt med dem er den jæ*** lyden de kommer med..

Så jeg ville heller sett etter noe annet, med mindre du er litt tunghørt.

Altså, det er jo ikke verre enn å kutte stemmebånda?

Lykke til, hvis du vurderer å drive med avl, så sett meg på valpeliste!

Skrevet

Jeg venter valper i februar, om du er interessert. Etter høyt premierte foreldre med gode linjer. HD A på begge to og ikke spor av HD i noen av linjene.

Skrevet

Høyt premierte i utstilling og spor bl. a.

Far: N uch Hyens of Norway's King of excuses

Mor: N uch S uch Living in Africa's Lionhunter Sara

Korrekt saksebitt og helt sykdomsfrie. Fine familiehyener med spor av jaktlinjer. De kan altså brukes til det meste.

Fin pels, far har Blue Merle.

Skrevet
hvor stor blir en hyene?

hadde tenkt meg ulv men alle er i mot det :P

Trodde det hadde ordnet seg, og at kjære Monsemann skulle hjelpe deg jeg?

Skrevet

Du, Wheatentass. Jeg vil gjerne bestille en valp fra det kullet altså! Men, har du PRA testet de? Har hørt at det kan være et problem for hyenene nå til dags (sikkert pga for mye innavl).

Vil gjerne komme å hilse på foreldrene. :P

Skrevet
hvor stor blir en hyene?

hadde tenkt meg ulv men alle er i mot det :P

Dette varierer fra art til art, men den karakteristiske flekkhyena blir rundt 80 cm og 45-60 kilo.

Venter kull i februar om du er interessert.

Du, Wheatentass. Jeg vil gjerne bestille en valp fra det kullet altså! Men, har du PRA testet de? Har hørt at det kan være et problem for hyenene nå til dags (sikkert pga for mye innavl).

Vil gjerne komme å hilse på foreldrene. :P

Testet for alle øyesykdommer og er helt friske.

min kennel er Kennel Shining Shadows of Africa.

Dette kullet blir mitt E-kull, så jeg har lang erfaring med oppdrett av flekkhyener.

Foreldrene skal du få møte! Jeg krever at alle valpekjøper kommer på besøk før jeg selger. Mor bor hos meg. Kontakt Aleksander Olivander Stiklestad om du vil møte far til kullet

*Dobbelpost, bruk siterings-/redigeringsfunksjonen. Mod Emilie*

Skrevet
Dette varierer fra art til art, men den karakteristiske flekkhyena blir rundt 80 cm og 45-60 kilo.

Venter kull i februar om du er interessert.

Blir de så store :P?

Skrevet

Da bestiller jeg en hannvalp! Sånn at den kan få valper med Frøkna igjen når de blir gamle nok. DET blir eksotiske valper det! Skal jeg selge på finn til 50.000 pr valp. Men med 15% rabbat hvis du tar to stk :P

Skrevet
I følge egen erfaring og Wikipedia

Hehe, wikipedia ja :P Men siden du er oppdretter så regner jeg med du har rett :P

Da bestiller jeg en hannvalp! Sånn at den kan få valper med Frøkna igjen når de blir gamle nok. DET blir eksotiske valper det! Skal jeg selge på finn til 50.000 pr valp. Men med 15% rabbat hvis du tar to stk :P

Haha :P En mega, leende, papillon ! Genialt :P

Opps.... dobbel posta jeg..såry moddiser..!

*Dobbelpost, mod. Crizpo*

Skrevet

Kontakt meg ved eventuell avl. Kjøpskontrakten tilsier at jeg har rett på å stå øverst på eventuell valpeliste og 15% uansett antall.

Skrevet
ikke for å pirke men siden hyener er nærmere katteslekten en hundeslekten så vet jeg ikke om valpekurs er det ideelle :tongue:

*ler* Stemmer, hvordan skal dere nå få snille og lydige hyener :shocked: ?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...