Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulv


trespiser

Recommended Posts

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar
Mushy er ferdig å pakke! Jeg har vaska opp, rydda vekk det jeg vaska opp, rydda generelt, pakka, tatt vekk tørre klær OG støvsugd! Flink Mushy!

*klikk*

Flinkeste piken det! Gidder du å svippe en tur bort hit også og fikse hele leiligheten min også? Jeg måtte bare prioritere tre timer med trening før ikveld istedenfor å støvsuge, vaske, kaste, vaske eh... kaste og rydde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klikk*

Flinkeste piken det! Gidder du å svippe en tur bort hit også og fikse hele leiligheten min også? Jeg måtte bare prioritere tre timer med trening før ikveld istedenfor å støvsuge, vaske, kaste, vaske eh... kaste og rydde?

Jeg er ikke klikkertrent, så jeg skjønner ikke at du driver og klikker. :lol:

Men pliktoppfyllende er jeg, så jeg kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke klikkertrent, så jeg skjønner ikke at du driver og klikker. :lol:

Men pliktoppfyllende er jeg, så jeg kommer snart!

Eh, det må du jo ha gjort siden du gjenkjente klikket :P Bahahahahaaaaaaaaaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, din teiting, men jeg har sett andre som har klikkertrent! Så jeg vet hva det ER, jeg bare bryr meg ikke noe om det. :lol:

Pøh, du ljuger!

Stygt å lyve sånn rett før jul. Julenissen kommer til å notere seg det, jeg skal også sende ham en pm sånn for sikkerhetsskyld. Æddabædda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Men jeg er jo såååå snill ellers!

Legger du forresten merke til hva som står under bildet mitt? <-- der borte? :P

Der var jo yndlingskampelgen vår!! *roper* "Perle, hiiiiiit frøken, hiiiiiiiiit... fliiiinkeste kampelgen!!"

Mushy, tror jeg må gå og legge meg snart jeg.. tar jo aldri slutt dette her :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jo yndlingskampelgen vår! *roper* "Perle, hiiiiiit frøken, hiiiiiiiiit... fliiiinkeste kampelgen!"

Mushy, tror jeg må gå og legge meg snart jeg.. tar jo aldri slutt dette her :S

Oi, jeg MÅ bare bytte avatar nå.

Men Valaen, gå og legg deg, du. Jeg burde vel begynne å vurdere det snart jeg og. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg MÅ bare bytte avatar nå.

Men Valaen, gå og legg deg, du. Jeg burde vel begynne å vurdere det snart jeg og. :glare:

Mm... tror det er en god ide før vi synker til et nivå vi IKKE ville likt dagen derpå engang... *freaky*

Sove godt eier av kamphunden Perle!

Fiks en god avartar nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, Trespiser, ikke anskaff deg et vilt dyr. Ville dyr er ment for å være ville, ikke leve i stua vår.

Det er en grunn til at ingen har har ville dyr. En GRUNN!

Og det er den grunnen vi har prøvd å forklare deg. Få litt vett inn i huet.

Overgangen fra ulv til hund gikk gjennom mange tusener av år. De fanget ikke bare inn en unge og temmet den. Det skjedde gradvis ved at ulvene kom til leirene deres for å finne mat i dårlige tider. Etter noen hundreår, sikkert, ble ulvene tamme nok til at de ble venner med menneskene. Menneskene begynte å avle på spesielle individer som var spesielle, og her har vi dagens hund, flere tusen år etter.

Fra ulv til hund skjedde ikke over natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ikke så mye med lyst og gjøre? som sagt, hva man kunne tenkt seg her i livet henger ikke altid sammen med realiteten.. altså i et drømmede øyeblikk har vel de fleste dyre glade menneker drømt seg litt bort med tanke på og ri på en vill hest med vind i håret eller kose med magen til en Grissly bjørn, eller løpe gjennom skogen sammen med en flokk ulver :lol:

Men virkeligheten er jo helt annet enn hva man ser på film :P

Selv om de aller fleste dyr er flotte og se på betyr det jo ikke man trenger og ta dem inn i stuen for det :P

Hehe, der beskrev du meg :P

Eyh, jeg har blitt angrepet av en hane en gang jeg! Burde ikke tulle med sånt, gitt :P

Jeg også! Haner er skumle!

Svaner er jo faktisk ganske mannevonde.

Haha, pleier å gå tur rundt et vann, det er to svaner der, begge følger etter oss helt rundt vannet, og hvis vi kommer for nærme freser de til oss! :P Skumle dyrene :P

Vet du trespiser, at ulv er yndlingsdyret mitt! Jeg er helfrelst i det vakre dyret! Drømmen hadde vært å kunne leve ute med en flokk, og blitt en del av den i naturen... lære hvordan dem komunikiserer og alt slik..*drømme seg bort*

Men kanskje jeg heller bare burde knabbe en ulvunge og ta den med på valpekurs, miljøtrene i byen og ta den med på plasser med folk for å sosialisere, og jeg som er skikkelig agility fan kunne jo trent agility med den! Kanskje vi kunne startet ogso :P

Men jeg tviler egentlig på at jeg hadde klart det, og jeg tviler på du klarer det, ikke for å fornærme, men jeg tipper ingen klarer det :P Men jeg er helt seriøs med dette spørsmålet ; Hvordan har du tenkt å ha den, oppdra den? Skal du ha den som familie "hund" eller? Håper på svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker jo ulven fordi den er annerledes og vill. Hvorfor gjøre den om til en hund da?

La ulvene leve i frihet. Det er få nok ulver i naturen som det er. Ikke gjør at det blir færre. Ulver er utrydningstruede. La dem være i fred.

Da jeg var liten drømte jeg om å eie min egen rev. Det er nok en grunn til at jeg ikke har anskaffet meg en.

Ville dyr er ville. Basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av typen som tar ting som det kommer.. Her er det ikke mye planlegging.

Ser som regel veldg fort hva som bør gjøres

Ja! Det hørtes fornuftig ut :lol: Jeg vil også ha en ulv, men å vite hvordan jeg skal oppdra den, det finner jeg litt ut underveis...

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i det hele tatt lest noe om ulv, Trespiser?

Om du har lest noe som helst burde du ha innsett at ulv og gaupe ikke er kjæledyr.

Det kommer ikke til å gi deg status å eie gaupe eller ulv. Folk kommer til å tenke:

"Der kommer h*n tullingen borti gata! La oss stikke av. H*n kan ikke være mentalt stabil! H*n går jo rundt med ulv i bånd!"

Barn kommer til å være redd deg og ditt dyr. Også de voksne.

Har du sett på serien "Langedrag"? De har "tamme" ulver som de har reddet. Før fikk folk som kom på besøk hilse på ulvene. Nå er det bare spesielt interesserte som får hilse.

Hvorfor? Jo, fordi de rett og slett er kommet fram til at det er uansvarlig å la ulver omgås mennesker. Desse ulvene er tatt hånd om siden de var små, men like vel er de uhyre forsiktige. De har strenge forholdsregler og ulvene er strengt inngjerdet.

Det er faktisk hakket farligere med tamme ulver enn ville, siden de ikke er redd mennesker, og om menneskene virker truende nøler de ikke med å angripe.

Hvor gammel er du egentlig, som har mindre vett når det gjelder ulver/hunder enn en 13-åring?

Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, dere må jo slutte å ta trespiser seriøst, det er ganske åpenlyst at han fleiper med dere? Hallo, han ønsker seg FABELdyr, liksom? Og gaupe? Skulle tro dere var storrøykere hele gjengen :rolleyes:

Bare for å svare LITT seriøst, om man virkelig vil ha nærkontakt med ulv, anbefaler jeg å ta kontakt med Lundqvist Hundeskole, de arrangerer med jevne mellomrom besøk i Kolmården Dyrepark, hvor man får gå inn i ulveinnhegningen og klappe ulver. Har vært på en sånn tur selv, det var en veldig fin opplevelse. Og nei, man får ikke ta med ulvene hjem, til tross for at de har vært sosialisert på mennesker fra de var 2 dager gamle..

Meg_ungulvene.jpg

Her hilser jeg på de yngste ulvene de hadde da..

Linda_ulvemassasje4.jpg

Og ei av oss fikk "lov" (av ulven) å gi litt massasje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...