Gå til innhold
Hundesonen.no

hundeskoler


lise og bajas

Recommended Posts

Foldahls kjenner jeg ikke til. Men jeg har gått valpekurs og grunnferdighetskurs hos Canis, og agility hos Trondheim hundeskole. Begge skolene har treningstreff en kveld i uka som er gratis for de som har gått kurs. Jeg synes alle tre var flotte, lærerike kurs med flinke instruktører. Jeg tror Canis er litt dyrere enn Trondheim hundeskole, sjekk prisene. I tillegg har du jo Nidaros brukshundklubb, andre her på sonen kan nok fortelle mer om deres kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk.... skal på teorikurs i kveld hos foldahl hundeskole da foreningen som omplasserte valpen min innkluderer dette kurset i overtakelseskontrakten sin. gleder meg, damen ønsket å bruke min valp for å poengtere og vise handlingen i teorien. det blir lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

De jeg vet av(fins sikkert fler)

- Canis avd. Trondheim

- Trondheim hundeskole

- Nidaros BHK

- Sirius hundeskole

- Norsk hundeskole avd. Trondheim

- også kommer det forhåpentligvis en ny en snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk.... skal på teorikurs i kveld hos foldahl hundeskole da foreningen som omplasserte valpen min innkluderer dette kurset i overtakelseskontrakten sin. gleder meg, damen ønsket å bruke min valp for å poengtere og vise handlingen i teorien. det blir lærerikt.

Gjennom Charlottes? Har selv vært der på det første "teorikurset" gjennom at jeg var krisehjem for Charlottes. Bra kurs, men jeg kommer nok ikke til å gå flere kurs der.

Har i tillegg gått valpekurs og agilitykurs hos Trondheim hundeskole, veldig bra begge deler! Også har jeg gått grunnferdighetskurs hos Canis, også kjempebra! Kommer nok til å fortsette på kurs hos begge, i tillegg til at jeg skal prøve kurs hos Nidaros neste år :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg annbefaler både tr.heim hundeskole og nidaros brukshundklubb. Begge har flinkeinstruktører og gode kurs. Det som hovedsaklig skiller dem er at tr.heim hundeskole har flerekurs og at de stort sett benytter klikkertrening. :lol:

www.trondheimhundeskole.no

www.nidarosbhk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring fra Nidaros brukshundklubb, Trondheim Hundeskole og Foldahls hundeskole - riktignok forskjellige kurs, men jeg er uansett ikke helt fornøyd med noen av dem for å være ærlig. Hos Foldahls gikk jeg et teorikurs et par dager etter at Tinka kom i hus, og det var veldig greit å allerede da få en introduksjon til dempende signaler og annet hundespråk, men nå i ettertid ser jeg at selve treningsmetoder osv ble litt for Rugaas for min smak. Hos Nidaros har jeg gått et helgekurs i agility, og det syns jeg ærlig talt ikke noe om. Treningsmetodene kræsjet helt for meg (alt for mye lokking), og det ble alt for mye ventetid (kombinasjon av for mange ekvipasjer og at hunden min gikk enkelt gjennom alt mens andre hunder trengte masse tid på å komme gjennom det samme - sånn at de fikk mere tid enn oss). Jeg har også gått et helgekurs i spor med en instruktør fra Nidaros, og det kurset er jeg veldig fornøyd med. Men når jeg ser på treningsmetodene på klubbmedlemmene når jeg er på treningskvelder, ser jeg at det er mye jeg ikke kan identifisere meg med, og jeg vil tro at medlemmenes måte å trene på generelt sett reflekterer instruktørenes måte å trene på.

Hos Trondheim Hundeskole har jeg gått to lengre kurs i alle fall (husker ikke om det er noe mer), og jeg er ikke helt fornøyd der heller, jeg. Jeg føler ikke at jeg har fått hjelp til å komme meg videre, det blir bare trening på ting jeg kan fra før av, på sett og vis, og når jeg spør om hjelp til det som faktisk er et problem, føler jeg ikke at jeg har fått noe godt og hjelpende råd.

Men dette er jo selvsagt avhengig av hva slags type kurs det er man skal gå. Er det valpekurs, ville jeg nok satset på Trondheim Hundskole, tror jeg. Men neste gang jeg skal gå kurs, vil jeg prøve å komme meg på et kurs i regi av Canis, selv om det er atskillig dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere. jeg var på kurs i går kveld. valp og unghund kurs. hos foldahl hundeskole. jeg og min valp koste oss og lærte masse. kjempefint kurs for nybegynnere . fikk mange fine tips for å avlære biting osv. fikk en fin innføring av hundens dempende signaler .jeg dro hjem og ryddet hjemmet for hundelekene som lå utover og reiet opp hundesengen med myke tepper, valpen la seg ned og sovnet godt. masse ros til dette kurset hvertfall. men jeg vet ikke om det fungerer til hverdags og kunn komunisere med dempende signaler. vi får vell en blanding .valpen min var med under kurset og han fikk masse ros. så noe har jeg gjort rett allerede. puh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...