Gå til innhold
Hundesonen.no

Det værste som kan skje?

Recommended Posts

Skrevet

Hjerteorm!!

Så et program om det på tv en gang. En innvollsorm, hvit og klissete og lang, som er ihjertet, og vokser og vokser slik at hjertet blir deformert og lite effektivt... tilslutt slutter det å virke!

HELDIGVIS fins det ikke slikt i Norge!!

Eller så syns jeg det er grusomtmed hunder som blir påkjørt, og ikke dør momentant, og må derfor fraktes til dyrlegei smerte hel**te, og så avlives... for en slutt på livet...

Skrevet

Tror det værste må være magedreining og Wobbler i mine øyne.. Snakk om panikk hvis hunden får magedreining! og så her som det ikke er dyrleger tilstedet så ofte. Uff.. for et senario.. Og wobbler.. stakkars hund!

Og HD er nok sikkert ikke så godt nei det heller.. Går rundt og har vondt av å bevege seg..

Ja at hunden blir pluselig skadet og knekker noe eller noe sånnt må være skrekkelig! Jeg håper jeg ikke får oppleve noe alvorlig ulykke med hunden..

Skrevet
Alt så kan gjør at bebien min får vondt.. *Grr*

er med på den!

en ting jeg er veldig redd for er på ferga når jeg skal hjem til mamma.. den er på ca 1 time og det er totalforbudt å ha me hunden opp. da tenker jeg ofte på: hva om vi grunnstøter o.l.. hva med hunden da... er vel ingen sjangs om å få hente hunden heller.. huff det syns jeg er skremmende...

Skrevet
Tror det værste må være magedreining og Wobbler i mine øyne.. Snakk om panikk hvis hunden får magedreining! og så her som det ikke er dyrleger tilstedet så ofte. Uff.. for et senario.. Og wobbler.. stakkars hund!  

Og HD er nok sikkert ikke så godt nei det heller.. Går rundt og har vondt av å bevege seg..

Ja at hunden blir pluselig skadet og knekker noe eller noe sånnt må være skrekkelig! Jeg håper jeg ikke får oppleve noe alvorlig ulykke med hunden..

Den siste Schäferen min hadde magedreining, hun holdt på å dø.. Kom til vetrinærhøyskolen og ble opperert m en gang, kirurgen hodt på å gi opp under operasjonen, men HELDIGVIS fortsatte han og hun klarte seg!!!! :P Han sydde fast magesekken hennes i bukhulen sånn at det ikke skulle skje igjen. Hun fikk 2 dilitasjoner (som det heter på fagspråket) oppblåsninger for oss normale dødlige.. :wink: Det samme skjer som i en dreining men magen dreier seg ikke, "bare" blåser seg opp.. Helt jævelig og smertefult for hunden.. :P Hun fikk begge 2 i løpet av samme uke.. En på søndag og en på onsdag.. Var HELT sikker på at jeg kom til å miste henne da, fy f... det var grusomt, men hun levde i ca 3/4 år etter det. Ikke noen tvil om at det tok på kroppen hennes, hun ble gammel etter det.. 10 1/2 år ble hun... Savner henne... :)

Så jeg tror det må være det mest grusome jeg har opplevd med hundesykdommer..

Nei huff, denne tråden var ganske negativ syns jeg.. Vil heller fokusere på alt det som gleder meg med hunden min jeg da... :P

Skrevet

Huff, det lyder ganske så skrækkeligt. Stakkels hund og stakkels dig.

Jeg ved ikke rigtig hvad det værste der kunne ske er.... bliver helt utilpas bare ved tanken, men hjerteorm måske, kender til nogen, der mistede deres hund fra den ene dag til anden p.g.a. det. Eller forgiftning kanske, hvor hunden har det rigtig vondt. Uff, bliver helt trist nu. :)

Skrevet

Hva er Wobbler?

Skrevet
Det værste ville nok vært rabies.... Det er en fæl, fæl sykdom!  :P

Ja, tenkte på det samme! Rabies må være en av de aller verste!!! :P

Hunden blir vel helt forandra, gjør ting det ellers ikke ville gjordt, og etter hvert dødd av sykdommen, pluss at den ville være en stor frae for andre både mennesker og dyr... *grøsse* :)

Skrevet

wobbler er (kort fortalt i stikkord) en nervesykdom (nerver i klem) som gjør at bla.hunden kan få problemer med å bevege seg orntilig. De kan virke "fulle" og sjangler omkring. Noen må også bæres ned trapper ol. Lammelser i bakpart og bakbein eller generellt lammelse. Har bare sett ille tilfeller av dette, og det så helt fælt ut. Finnes forskjellige grader av det da, og noen ser man det bare litt på hunden. Det er ikke mye man kan gjøre med dette hvis hunden har blitt rammet. andre må bare tilføye hvis det er noe. Fant ingen liker om dette.

Skrevet

er litt usikker, men det er store hurtigvoksende hunder som er utsatt. Dobermann og grand danoise er to raser som er "plaget" med dette. Det står under sykdommer i rasebeskrivelsen/standaren, om rasen din er utsatt for dette.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...