Gå til innhold
Hundesonen.no

Røyking i hundemiljø


Roza

Recommended Posts

...det er farlig å forveksle det å være intelligent med det å være smart. :P

Iallefall lett å forveksle høy utdannelse med det å være intelligent. Jeg kjenner litt for mange supersmarte og kunnskapsrike mennesker uten utdanning til å tro på noen sammenheng der.

Sykepleiere har forøvrig høyskoleutdanning MrsPowers. Omsorgsarbeidere har gått Helse- & sosialfag.

(Og det var igrunnen det jeg hadde å bidra med i denne debatten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 390
  • Created
  • Siste svar
Iallefall lett å forveksle høy utdannelse med det å være intelligent. Jeg kjenner litt for mange supersmarte og kunnskapsrike mennesker uten utdanning til å tro på noen sammenheng der.

Sykepleiere har forøvrig høyskoleutdanning MrsPowers. Omsorgsarbeidere har gått Helse- & sosialfag.

(Og det var igrunnen det jeg hadde å bidra med i denne debatten).

Ingen regel uten unntak. Jeg er fullt klar over at det ikke er politisk korrekt å si, men gjennomgående vil jeg påstå at folk som er intelligente/har høy utdannelse(kan være to forskjellige ting det der) røyker langt mindre enn dem med lite utdannelse/som er mindre intelligente(kan også være to svært forskjellige ting). Ser det bare på universitetet hvor jeg går. Studentene står ikke utenfor og røyker, men de som jobber i kantinen gjør. Det betyr selvsagt ikke at noen er mer verdt enn andre, men jeg synes at det er en interessant observasjon.

(Men nå tror jeg at jeg skal holde kjeft før noen kutter over strupen på meg når jeg legger meg i natt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er absolutt ikke røyker. men jeg synes også at dette blir litt dumt. Jeg føler jo at det må være en slags behandling(medisin ) mot at du reagerer så sterkt. Hva med eksos fra bilene? Røyk fra pipene osv.osv..

jeg føler jo at så lenge røyk er lovlig som det jo er så om man da står og røyker ute i friluft så blir røyken så lite "konsentrert" akkurat slik eksos fra bil eller røyk fra pipe... dette høres kanskje dumt ut men jeg føler jo igjen at når jeg ikke tåler noe så oppsøker jeg ikke de situasjonene. Ønsker du allikevel å delta i slike situasjoner burde du ta forhåndsregler.

Jeg har ikke lest de andre innleggene men må bare svare på dette:

Egoistisk? Er ikke røyking i seg selv veldig egoistisk da? Eller røyker røykerene for andre? Nei, røykerne er de som skal ta hensyn, ikke de som gjør miljøet og alle mennesker rundt seg en stor tjeneste ved ikke å bruke tobakk av noe slag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med bare konsentrere seg om døråpningene. Og ja jeg skjønner jo at man vil stå rundt askebegere, og står de i døråpingen så står en også der å røyker. Men er det virkelig en så stor diil å flytte et askebeger?

Klart det ikke er noe dill å flytte litt på de! Men det må være opp til den enkelte som har slike problemer å ta det opp med den aktuelle hundeklubben. For det nytter fint lite for deg å fyre deg opp og be oss om å ta hensyn, klart noen vil kanskje gjøre det, mens andre igjen vil se på deg som er raring. Da er det lettere om arrangør setter opp ett skilt og flytter askebeger litt bort. Jeg er overhodet ikke vrang, og det handlet ikke om dine innlegg, men det var vel heller andres jeg fyrte meg opp over. Du har jo ett poeng og jeg mistenker at du har nådd frem til mange av oss, til tross for litt sinne :P Jeg kommer til å ta hensyn ved innendørs utstillinger, altså ikke røyke rett ved inngang. Så regner jeg med at jeg får ett respektfullt spørsmål fra en eventuell allergiker om å ikke røyke i nærheten av dem, OM jeg setter meg der etter at de har slått seg til ro.

Ingen regel uten unntak. Jeg er fullt klar over at det ikke er politisk korrekt å si, men gjennomgående vil jeg påstå at folk som er intelligente/har høy utdannelse(kan være to forskjellige ting det der) røyker langt mindre enn dem med lite utdannelse/som er mindre intelligente(kan også være to svært forskjellige ting). Ser det bare på universitetet hvor jeg går. Studentene står ikke utenfor og røyker, men de som jobber i kantinen gjør. Det betyr selvsagt ikke at noen er mer verdt enn andre, men jeg synes at det er en interessant observasjon.

(Men nå tror jeg at jeg skal holde kjekt før noen kutter over strupen på meg når jeg legger meg i natt)

Lurt å gå å legge seg før man sier noe mer dumt! For det er ikke videre smart å skrive totalt uten filter heller for å si det slik. Kanskje de har ett kurs om det på universitetet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger man en tråd i debattkjelleren, så ber man om "hete" diskusjoner. Og hva gjør vel det? Det er to sider av denne saken.

Jo, hete, men ikke kokende.

Er nok bare meg som ikke er så rutiner på prateforum. Joda to sider, men hadde jo håpet at man kunne snakke rolig sammen forstå hverandres behov og ønsker og sammen finne en god løsning som er akseptabel for begge parter. Litt mer diplomatisk liksom.

Jeg hadde ikke ventet meg en regelrett krangel og skitt kasting. Du såret meg så nå skal jeg såre deg, og så blir det en konkurranse om å si mest mulig nedsettende om den andre part.

Det kommer det ikke noe fornftig ut av slike diskusjoner som dette. Det ender jo kunn opp med en isfront mellom parten med en slik diskusjon som dette. Mens jeg hadde håpet om det motstatte, en tilnærming og forståelse for hvernadre og mulig gode løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regel uten unntak. Jeg er fullt klar over at det ikke er politisk korrekt å si, men gjennomgående vil jeg påstå at folk som er intelligente/har høy utdannelse(kan være to forskjellige ting det der) røyker langt mindre enn dem med lite utdannelse/som er mindre intelligente(kan også være to svært forskjellige ting). Ser det bare på universitetet hvor jeg går. Studentene står ikke utenfor og røyker, men de som jobber i kantinen gjør. Det betyr selvsagt ikke at noen er mer verdt enn andre, men jeg synes at det er en interessant observasjon.

(Men nå tror jeg at jeg skal holde kjeft før noen kutter over strupen på meg når jeg legger meg i natt)

Det er ikke min erfaring på Blindern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hete, men ikke kokende.

Er nok bare meg som ikke er så rutiner på prateforum. Joda to sider, men hadde jo håpet at man kunne snakke rolig sammen forstå hverandres behov og ønsker og sammen finne en god løsning som er akseptabel for begge parter. Litt mer diplomatisk liksom.

Jeg hadde ikke ventet meg en regelrett krangel og skitt kasting. Du såret meg så nå skal jeg såre deg, og så blir det en konkurranse om å si mest mulig nedsettende om den andre part.

Det kommer det ikke noe fornftig ut av slike diskusjoner som dette. Det ender jo kunn opp med en isfront mellom parten med en slik diskusjon som dette. Mens jeg hadde håpet om det motstatte, en tilnærming og forståelse for hvernadre og mulig gode løsninger.

Da er det nok du som ikke er fant med heftige diskusjoner, jeg har sett mye "verre" enn dette her inne. Jeg synes det er flott med slike diskusjoner jeg, og man må da kunne ha litt takhøyde uten at noen skal føle seg tråkket på. Da får man heller kaste inn håndkleet og melde seg ut om man føler seg såret. Debattkjelleren er nettopp for debatter, og da sier det seg selv at det blir liv og røre :P

Jeg reagerte forøvrig litt på en post lenger opp her, som mente at all tobakk burde forbys.. Hva er det som plager folk så mye med f eks snus eller tyggetobakk? Røyking er jeg enig i at kan plage enkelte, men at all tobakk burde forbys er vel å overdrive litt..

Som nevnt, jeg røyker ikke, men har ingenting i mot folk som gjør det, så lenge det vises mer eller mindre hensyn. Og det synes jeg faktisk de aller fleste røykere gjør.

Jeg ble i tillegg kraftig provosert over kommentarer om at røykere er dumme. Jada, man kan dø, men det kan man gjøre av mye annet også, lenge før man dør av røyk. La nå for all del folk få bestemme sitt eget liv, fremfor å dømme dem ned på et intelligens- eller smarthetsnivå som er feil. DET er nedlatende det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regel uten unntak. Jeg er fullt klar over at det ikke er politisk korrekt å si, men gjennomgående vil jeg påstå at folk som er intelligente/har høy utdannelse(kan være to forskjellige ting det der) røyker langt mindre enn dem med lite utdannelse/som er mindre intelligente(kan også være to svært forskjellige ting). Ser det bare på universitetet hvor jeg går. Studentene står ikke utenfor og røyker, men de som jobber i kantinen gjør. Det betyr selvsagt ikke at noen er mer verdt enn andre, men jeg synes at det er en interessant observasjon.

(Men nå tror jeg at jeg skal holde kjeft før noen kutter over strupen på meg når jeg legger meg i natt)

Jeg så ganske mange studenter som røyket da jeg gikk på NTNU jeg. Og mine slektninger som har høy utdannelse,ja de røyker de også. Hvor vil du hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pip: blæh!

Du bør vel lese hva jeg svarer på før du går i strupen på folk.. Jeg svarte på en som sa at man er jo avhegngig av denna røyken, og at man ikke akkurat VELGER det. Noe jeg synes er et merkelig argument. Man velger å ta hver eneste røyk man tar - noe du ser ut til å være enig i - så hvorfor quote meg for å si mye av det samme..?

*ler* det der sitatet gikk det surr i ja... Beklager det fullstendig langflat her :P

Huff da.

Så mye irritasjon, og sinne. Jeg er så lei for at jeg i det hele tatt startet denne debatten. Ser at mange føler seg trokka på og er skikkelig forbanna.

*klippet*

Men hva med bare konsentrere seg om døråpningene. Og ja jeg skjønner jo at man vil stå rundt askebegere, og står de i døråpingen så står en også der å røyker. Men er det virkelig en så stor diil å flytte et askebeger?

Slik blir det når det er to bastante sider i en sak. Ikke mer enn det. Du har hatt mange gode poeng om du kanskje ikke har fått dem belyst skikkelig nok, så vil nok noe sige inn hos folket. Imidlertid, har det kommet noen ganske bastante ytringer også her som da blir svart.

Jeg er helt med på dette vedr. døråpningene, men som tidligere er blitt påpekt av meg, dette må tas opp med arrangører og hundeklubbene. Det å flytte et askebeger er selvsagt ikke noe pes, men det blir ikke tenkt på med mindre man har et behov for det selv. Og da er det beste å gi beskjed til dem som bestemmer og er ansvarlige på dette arrangementet.

Det er ikke min erfaring på Blindern...

Ikke på UiB heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regel uten unntak. Jeg er fullt klar over at det ikke er politisk korrekt å si, men gjennomgående vil jeg påstå at folk som er intelligente/har høy utdannelse(kan være to forskjellige ting det der) røyker langt mindre enn dem med lite utdannelse/som er mindre intelligente(kan også være to svært forskjellige ting). Ser det bare på universitetet hvor jeg går. Studentene står ikke utenfor og røyker, men de som jobber i kantinen gjør. Det betyr selvsagt ikke at noen er mer verdt enn andre, men jeg synes at det er en interessant observasjon.

(Men nå tror jeg at jeg skal holde kjeft før noen kutter over strupen på meg når jeg legger meg i natt)

Linken mellom utdanningsnivå og røyking tror jeg faktisk er noe man vet, det lages masse statistikk om sånt. Jeg bare pirka borti linken mellom utdanning og intelligens jeg, den er nok ikke like klar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok min det... jeg mener at det bør forbys på grunn av de helsemessige ringvirkningene. Jeg ser ingen positive sider ved bruk av noen former for tobakk.... sorry.

Kan du ramse opp de positive sidene ved å spise potetgull og div annet snacks - annet enn at noen tjener penger på det og den som spiser det har en god stund ? Det er vel neppe særlig helsebringende det heller ? Så det burde kanskje forbys det og ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok min det... jeg mener at det bør forbys på grunn av de helsemessige ringvirkningene. Jeg ser ingen positive sider ved bruk av noen former for tobakk.... sorry.

Det gjør da ikke vi røykere heller, vi er faktisk ikke så tjukke i huet som noen klarer å prestere å tro. JEG skulle også ønske,sånn egentlig,at tobakk ble forbudt,det hadde gjort det mye lettere for meg å slutte. Men så er det dette med å kunne få bestemme enkelte ting i livet selv også da. Og den friheten synes jeg ikke noen har rett til å ta ifra noen.

Så mitt sånn egentlige-ønske om å forby tobakk,er bare egoistisk det også. fysjamei vi er noen egoister vi røykere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok min det... jeg mener at det bør forbys på grunn av de helsemessige ringvirkningene. Jeg ser ingen positive sider ved bruk av noen former for tobakk.... sorry.

Joda. Men hvorfor kan ikke folk få bestemme sin egen helsetilstand selv? Det er mye som kan forbys, men det er da grenser for hvor stor del lovverket skal få infiltrere folks liv. Kanskje vi skal forby alkohol, potetgull og fastfood i samme slengen, det er jo helseskadelig det og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ramse opp de positive sidene ved å spise potetgull og div annet snacks - annet enn at noen tjener penger på det og den som spiser det har en god stund ? Det er vel neppe særlig helsebringende det heller ? Så det burde kanskje forbys det og ?

det er i alle fall ikke skadelig for andre... med mindre det er ostepop! DET lukter vondt det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regel uten unntak. Jeg er fullt klar over at det ikke er politisk korrekt å si, men gjennomgående vil jeg påstå at folk som er intelligente/har høy utdannelse(kan være to forskjellige ting det der) røyker langt mindre enn dem med lite utdannelse/som er mindre intelligente(kan også være to svært forskjellige ting). Ser det bare på universitetet hvor jeg går. Studentene står ikke utenfor og røyker, men de som jobber i kantinen gjør. Det betyr selvsagt ikke at noen er mer verdt enn andre, men jeg synes at det er en interessant observasjon.

(Men nå tror jeg at jeg skal holde kjeft før noen kutter over strupen på meg når jeg legger meg i natt)

Hvor vidt man røyker eller ikke handler vel ofte om at man har tatt den første røyken ved ett eller annet tidspunkt. De færreste begynner å røyke etter passerte 20, det er gjerne i 15-16 års alderen de fleste begynner, og da har ingen rukket noen høyere utdannelse... Hvor vidt de slutter senere tror jeg handler lite om utdannelse, man trenger ikke å studere i 7 år for å vite at røyking er skadelig liksom...

Hva med alt annet skadelig man utsetter seg for? Alkohol, fet mat etc? Er de høyt utdannende mindre "tørste" enn de med mindre utdanning, tynnere og sunnere? Trener de mer? osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vidt man røyker eller ikke handler vel ofte om at man har tatt den første røyken ved ett eller annet tidspunkt. De færreste begynner å røyke etter passerte 20, det er gjerne i 15-16 års alderen de fleste begynner, og da har ingen rukket noen høyere utdannelse... Hvor vidt de slutter senere tror jeg handler lite om utdannelse, man trenger ikke å studere i 7 år for å vite at røyking er skadelig liksom...

Hva med alt annet skadelig man utsetter seg for? Alkohol, fet mat etc? Er de høyt utdannende mindre "tørste" enn de med mindre utdanning, tynnere og sunnere? Trener de mer? osv...

Dette blir kanskje en brannfakkel, MEN røyking kan jo også føre til at man tar ulike valg senere i livet. Ikke røyken i seg selv, men miljøet det medfører.

Det er som regel ikke klassens fremadstormende stjerneskudd som røyker på hjørnet av skolen i en alder av 14, eller...?

Nå er jo jeg av den oppfatning at røyking og utdannelse ikke har en KLAR sammenheng, men man kan spore enkelte ting tilbake til valg som ble tatt i ung alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett i at jeg ikke er vant til diskusjoner slike som dette.

Men å snakke om hvem som er inteligent og hvilken utdannelse de har er vel litt.. .. Men ok. Jeg kan skal prøve å henge meg på denne utviklingen.

Det er mange former for ineligens. Noen er ineligent på en måte, og andre på en annen.

Ser jo det på hundene også. Noen har en flott problemløsings ineligens, andre er sosial inteligente, noen har høy intelekt på innlæring. Hos mennesker har vi også flinke teoretiker og andre flinke praktikere,

Alle sammen uansett hvilken utdannelse de har og vilket yrke de har er garantert inteligente.

Alle har vi gjort noen dårlige valg her i livet. Og ja røyk er lovelig salgsvare.

Og forslaget om at Tobakk, burde vært ulovelig på grunn av helsemessig effekt, så er det vel neppe noen bombe for noen at jeg ikke synes at det var noen dårlig ide.

Er jo for såvit som narkotika. Man blir avhengi. Og det er svært usunt.

Har jo vært på lungeavdelinger en rekke ganger på grunn av mine problemer, og der har jeg sett mange eks røykere, og det er et skremmende syn. En mann jeg ble kjent med hadde mistet den ene foten sin i røykefot. Men forstatt ville han ut å røyke. Og han viste at han sansynligvis kom til å miste den andre foten også. Men han ønsket like vel ikke å slutte. . Men han versatt røyken mer enn sine bein. Hadde forresten fått begynende kols. var derfor han var på lungeavdelingen. For meg er det vanselig å forstå at han forsatt ville røyke. Men det er nå hans valg.

Glemmer ikke en dame i mitten av 4o årene som måtte sette seg ned på vei til toalettet for det tok sånn på å gå de få meterene på flate gulvet bort til doen. Hev etter pusten. For et liv. Men at noe som kan gjøre gjør noe så grusomt med menneske kroppen er en lovelig salgsvare er jo ganske trist.

OM ikke det hadde vært en så stor prosent andel av befolkningen som faktisk bruker røyk, så ville det ha vært rart om det ikke ble ulovelig. Men nå er det store prosenter som bruker røyk, så det kommer til å være en lovelig salgsvare i lange tider.

Hum, nå kommer sikkert mange til å slenge i meg kaffeavhengihet, alkohol og jeg vet ikke hva. Men kaffe skader ikke kroppen i samme grad. og påvirker ikke andre. Alkohol Ja for by det også, ha ha. Der fikk dere sikkert noe å rase over. ha. ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de gikk for å ta seg en røyk.

Unnskyld, men den fikk fram latteren her! :P

Igjen, jeg forstår ikke hvorfor det skal være så DUMT å ta en røyk, bare fordi man (i lengden) kan pådra seg helseskader? Om man skal tenke sånn, er det jo farlig bare å gå ut døra eller å sette seg i bilen... Hva med folk som skader seg eller dør i arbeidsulykker? Er de dumme fordi de gjør den jobben de gjør? Det er jo et valg det og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Eh neiii.

Siden vi røykbombene verken er intelligente eller spesielt smarte må vi sørge for skjønnhetssøvnen vår. Vi kommer langt her i verden med et vakkert utseende vettu :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: jeg unner ikke min verste fiende i verden å ha slike plager som du har når det gjelder røyk! Jeg treffer gjerne på slike som deg i akuttmottaket på sykehuset og jeg kan love at det er et skremmende syn når man ikke har pust igjen.

At temperaturen stiger her inne og ikke minst at diskusjonen tar rare vendinger der folk går i tottene på hverandre og det utvikler seg til noe helt annet enn du hadde til hensikt er noe du bare må venne deg til. Det er dynamikken i et diskusjonsforum - velkommen til internett!

Jeg begynte å røyke som 13-åring og røyka som en skorstein i mange mange år. Etterhvert som årene gikk så kom det ene forbudet etter det andre og jeg jenka meg deretter. Før røyka vi i kantina på sykehuset (!) men nå er det heldigvis blitt slutt på denslags - røykfrie offentlige rom er blitt dagligdags og folk aksepterer det.

Jeg slutta å røyke for 6 år siden, men er ikke en fanastisk anitrøyker av den grunn. Folk må gjerne røyke for min del - men jeg kjenner at jeg reagerer mer og mer med svie på øynene og tørrhoste når jeg er i et lokale der det røykes (private fester mm). Jeg er ikke allergiker, men får lette plager.

Jeg mener at trådstarter peker på helt enkle ting som er veldig lett å gjøre noe med. Jeg har selv aldri tenkt tanken på at det er plagsomt for allergikere dette med røyking i døråpninger - jeg har bare syntes at det er kjedelig å få røyklukt i klærne mine. Det er bare snakk om å litt justeringer og så går det greit for alle parter. Samme med dette med å stå tett sammen under dekk med skjult fører - det går an å ikke røyke i de minuttene dersom det er en allergiker med? Til og med jeg som var en skikkelig kjederøyker klarte fint å holde meg noen minutter eller endog timer om det skulle være nødvendig. Det handler om selvdisiplin.

Det med røyking rundt ringen er det nok ingen som kan gjøre noe med - lufta er til for alle osv. Der må du nok bare prøve å løse det best mulig.

Men de andre tingene trådstarter tar opp: røyk foran inngangsparti og når dere er tvunget til å stå tett i tett - det må man klare å finne en fornuftig ordning på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de gikk for å ta seg en røyk.

Eh neiii.

Siden vi røykbombene verken er intelligente eller spesielt smarte må vi sørge for skjønnhetssøvnen vår. Vi kommer langt her i verden med et vakkert utseende vettu :P

Hahaha! :P det var dagens beste! 1-0 til røykerne..!

Hva jeg personlig syns om røykere er nok så skuffende og besserwiss aktig som at at dere vet ikke bedre.. For virkelig.. visste dere hvor mye røyken skader kroppen deres så hadde dere ikke røyket, (med mindre dere er ekstremt tjukke i hodet og har et reelt ønske om å død veeldig langsomt og smertfullt).

Desverre...med slike utsagn om dine meddebattanter, så står det nok sørgelig klart, at den som er "tjukk i huet" her(for å bruke din beskrivelse) er deg...En sikker måte å oppnå motvilje og "manglende" forståelse og goodwill på, hos sine "motstandere", er å komme med nedsettende "karakteristikker" av dem... <_<

Dobbelpost, mod Peers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...